השכרת רכב בבולגריה – המלצות טיפים ואזהרות

אנחנו בפאפם פאפם סורקים ומבצעים אלפי השכרות רכב בשנה וכבר מומחים בהשכרת רכב בבולגריה. לכן החלטנו לכתוב לכם מדריך שירכז את כל הניסיון שלנו מאז 2018 כך שתוכלו לשכור רכב בזול בבולגריה וגם להמנע מעוגמת נפש בהזמנה מול חברות השכרה מפוקפקות שפועלות בבולגריה.

חשוב שתקראו את כל המדריך עם הטיפים הייחודיים שלנו לבולגריה שמופיעים תחילה אך גם את הטיפים הכלליים שלנו בסוף המדריך, שנכונים לכל יעד השכרה ואנחנו מביאים אותם כאן לנוחות כדי שיהיה לכם מדריך אחד נוח לקריאה.

השכרת רכב בסופיה

רוב השכרות הרכב של ישראלים מתבצעות בשדה התעופה של סופיה. זאת נקודת הכניסה וההתחלה של רוב הטיולים בבולגריה ולכן רוב ההשכרות מתבצעות מיד לאחר הנחיתה.

אנחנו ממליצים להזמין את הרכב בהתאם לצורך שלכם – אם אתם קצרים בזמן, קחו את הרכב כבר לאחר הנחיתה. יש חברות השכרה שפועלות בתוך שדה התעופה, מה שהופך את ההשכרה למהירה ונוחה יותר. צילמנו את כל הדלפקים שפועלים בשדה התעופה של סופיה (בטרמינל 2 – שם נוחתות כל הטיסות הבינלאומיות, גם אם אתם טסים בלואוקוסט) בתמונות הבאות:

שימו לב שטיסות הלואוקוסט מסופיה בדרך כלל ממריאות מטרמינל 1, כך שעליכם לוודא לאן להחזיר את הרכב, גם כשאתם לוקחים רכב מחברה שפועלת בטרמינל. בחלק מהחברות אתם עדיין תצטרכו להחזיר את הרכב למגרש שלהן בטמינל 2 ואז לעלות על השאטל הפנימי של שדה התעופה שיקח אתכם אל טרמינל 1. במקרה כזה, אנחנו ממליצים לשקול להחזיר את הרכב יום לפני טיסת החזור, ולהגיע לטרמינל 1 במונית. במיוחד אם אתם נוסעים עם ילדים וציוד רב. לחילופין, הורידו קודם את כל הנוסעים והציוד בטרמינל 1 ורק הנהג יחזיר את הרכב ויחזור לטרמינל 1 עם השאטל.

מעבר לדלפקים של חברות ההשכרה שפועלות בתוך הטרמינל, תוכלו למצוא הצעות גם מחברות השכרה שנמצאות מחוץ לשדה התעופה. הן יופיעו במנוע החיפוש עם סימון שאומר שהן מפעילות שירות שאטל לדלפק ההשכרה או שירות מסירה (כלומר שנציג שלהן יגיע עם הרכב לאיזור המוניות מחוץ לטרמינל וימסור לכם שם את הרכב). שירות מסירה זאת גם אופציה נוחה ומהירה אך שימו לב שלעתים חברות ההשכרה מפרסמות שהן מפעילות שירות מסירה אך בפועל הן ישלחו נהג או שאטל שיאסוף אתכם למגרש שלהם ושם תבצעו את ההשכרה, כך שזה יאריך מעט את תהליך קבלת הרכב.

רכב השאטל של חברת Top Rent a Car / Low Cost Cars
רכב השאטל של חברת Top Rent a Car / Low Cost Cars

כשאתם מבצעים חיפוש, קחו בחשבון את מיקום הדלפק של חברת ההשכרה. בד"כ חברות שמחוץ לטרמינל יציעו מחירים טובים יותר אך יאריכו או יסרבלו מעט את משך הזמן לקבלת הרכב. בנוסף בעת החזרת הרכב – קחו בחשבון שהם יצטרכו להסיע אתכם בחזרה לטרמינל. כל החברות שפועלות מחוץ לטרמינל יוכלו להחזיר אתכם לטרמינל גם אם תחזירו את הרכב באמצע הלילה. תוכלו לוודא את זה במהלך איסוף הרכב בכדי לוודא בדיוק איך זה הולך לעבוד, אבל היו בטוחים שאתם לא הראשונים להחזיר רכב באמצע הלילה כשהסניף לכאורה סגור.

נסיעה בשאטל ממגרש החניה של חברת ההשכרה אל טרמינל 2 בסופיה

אם אתם מעדיפים לקחת רכב בטרמינל, פשוט סננו את ההצעות כך שלא יציגו לכם הצעות שאתם לא רוצים:

סינון הצעות לפי מיקום חברת ההשכרה - צילום מסך מתוך פאפם פאפם
סינון הצעות לפי מיקום חברת ההשכרה – צילום מסך מתוך פאפם פאפם

השכרת רכב בוארנה ובבורגס

היעד השני אליו ישראלים מגיעים הוא ורנה במזרח בולגריה, לחופי הים השחור. למרות שרוב הישראלים מגיעים לאזור חולות הזהב או לחופי בורגס / בורגאס ומבלים במתחמי הכל כלול, חלק מהישראלים שוכרים רכב ויוצאים לגלות את מזרח בולגריה. אם אתם הרפתקנים שכאלה, תוכלו לשכור רכב מיד עם הנחיתה בשדה התעופה.

מתי לא כדאי לשכור רכב בבולגריה

אם אתם מגיעים לביקור קצר ועיקר התכנית שלכם היא טיול עירוני, אנחנו ממליצים לדלג על השכרת הרכב ולהשתמש בתחבורה הציבורית, במוניות דרך אפליקציית מוניות בולגרית בשם TaxiMe או Yellow Taxi. מחירים המוניות די זולים בבולגריה וזה הופך אותן לזמינות. תוכלו גם לקחת מדריך או נהג צמוד אם אתם מתכננים לצאת לסיור בן יום אחד למשל מסופיה להרי רילה. במצב כזה אנחנו לגמרי ממליצים לקחת נהג לכל היום. זה אמנם יהיה מעט יקר יותר מלקחת רכב שכור, אבל תחסכו את הזמן והלוגיסטיקה הכרוכים בהשכרת רכב, התרגלות לנהיגה ברכב חדש ובבולגריה וכו'.

בכל מקרה, תבדקו מראש איך אחרים עשו את המסלול שלכם וקבלו המלצות ממי שאופי הטיול שלו דומה לשלכם. אם אתם מטיילים כמשפחה עם ילדים קטנים, הטיפים שיתנו לכם למשל זוגות צעירים ששכרו רכב וטיילו ללא ילדים, יהיו כנראה פחות מתאימים.

חברות השכרה מומלצות ואמינות בבולגריה

אנחנו מכירים את החברות הבינלאומיות הפועלות בבולגריה וגם את החברות המקומיות והפחות מוכרות לישראלים. אנחנו מציגים ליד כל הצעה את הציון שלקוחות נתנו לסניף ההשכרה. הציון מבוסס על ביקורות גולשים שניתנו על כל סניף. אנחנו ממליצים לקרוא את הביקורות על הסניף ממנו אתם מתכננים לשכור רכב ולשים לב שלפעמים הביקורות עלולת להגזים או לבקר את חברת ההשכרה גם במקרים שבהן הלקוח אשם ולא הבין למשל איזה ביטוח הוא רכש מראש ולמרות זאת החליט לבקר את חברת ההשכרה ולהטיל בה את האשמה לחוסר ההבנה שלו. אנחנו ממליצים להקדיש את הזמן ולקרוא את הביקורות ולא להסתפק רק במבט מהיר על הציון הכללי. הסיבה לכך היא שבהרבה יעדים אנחנו עדים למצב של ביקורות מזוייפות מטעם הסניף שמעלות את הדירוג ולהיפך, מטעם המתחרים שקנו ביקורות פיקטיביות על המתחרים. נסו לקרוא ביקורות של ישראלים וביקורות עדכניות מהחודשים האחרונים.

אם אתם נמצאים בכל מיני קבוצות פייסבוק או וואטסאפ של מטיילים ישראלים בבולגריה, קחו בחשבון שבקבוצות האלה פועלים לעתים קרובות בעלי עניין אשר מעוניינים שתשכרו את הרכב דרכם או מחברות השכרה שהם מקדמים בתשלום. שימו לב ממי אתם מקבלים המלצות ואל תבהלו מדעות נחרצות כנגד חברת השכרה מסויימת. נסו להרכיב לעצמכם תמונה מלאה ולא להסתמך על כותרות ללא תוכן או ללא ניסיון אותנטי של לקוח אמיתי.

אנחנו לא מפרסמים כאן רשימה של חברות מומלצות כי הרשימה דינאמית ומתעדכנת כל הזמן בתוך התוצאות במנוע החיפוש שלנו, בהסתמך על דיווחים אמיתיים שאנחנו מקבלים משוכרי רכב ישראלים בבולגריה ומביקורות עדכניות שמגיעות מגוגל מפות.

נהיגה ומצב הכבישים בבולגריה

מבחינת הנהגים הבולגרים – הם בסדר גמור, רגועים בסה"כ וקל להתרגל ולנהוג לצידם. אין מה להרחיב כאן. מבחינתם מצב הכבישים – יש מספר מקטעים של כבישים מהירים, למשל מסופיה: כביש מספר A1 מזרחה לכיוון פלובדיב, כביש A3 דרומה לכיוון בלגואבגרד או כביש A2 עד לברסטניצה – אלה הם כבישים מהירים בני 2-3 נתיבים לכל כיוון ומהירות נהיגה מותרת של עד 140 קמ"ש. הכבישים הללו נוחים ומודרניים.

לעומתם – קחו בחשבון שכאשר אתם מנווטים לאזורים הרריים או כפריים, מהירות הנהיגה המותרת היא עדיין כ-90 קמ"ש אבל בפועל לא באמת תוכלו לנהוג במהירות הזאת. הכבישים הללו לעתים מפותלים, חסרי שוליים, שבורים ומלאים בבורות. בנוסף אתם עלולים למצוא את עצמכם משתרכים אחרי רכב איטי ללא יכולת לעקוף בבטחה. כמובן שתראו הרבה מקומיים שיעקפו אתכם ולעתים יעשו זאת גם כשיש קו הפרדה לבן רצוף. זה מסוכן והם מסכנים גם אתכם. נסו לאפשר להם לעקוף בצורה נוחה כדי שלא יסכנו אתכם. קחו בחשבון שהם מכירים את הכבישים המקומיים טוב מכם ואל תנסו לנהוג מהר או לעקוף כמוהם.

ההמלצות שלנו להשכרת רכב בכל מקום

הטיפים הבאים נכונים לכל מקום בו תשכרו רכב ולאו דווקא לבולגריה. אנחנו מציינים אותם למי שפחות רגיל בהשכרות רכב בחו"ל:

  • ביטוח רכב שכור – יש לנו מדריך ממש מפורט לגבי סוגי הביטוחים השונים. אתם חייבים לקרוא ולדעת מראש איזה ביטוח אתם רוצים, כדי שלא תתבאסו. קחו בחשבון שכל אחד יעדיף ביטוח אחר ואין ביטוח אחד שהוא נכון לכולם. לכל ביטוח יתרונות וחסרונות ואתם צריכים לקרוא וללכת על הביטוח שנכון לכם. בעיקר – אל תתנו לנציג חברת ההשכרה לבלבל אתכם ולקנות ביטוח נוסף בדלפק, אם אינכם צריכים אותו.
  • רישיון נהיגה בין לאומי – נכון לקיץ 2024 לא מצאנו את הוראות החוק המקומי בבולגריה . אבל יש לנו דיווחים ממטיילים ישראלים שעדכנו שכשנעצרו לביקורת רשיונות – הרשיון הישראלי הספיק לשוטרים. תוכלו למצוא את המידע העדכני לגבי רשיון נהיגה בבולגריה כאן כולל התייחסות לתנאי ההשכרה של כל חברת השכרה והדרישות שלה.
  • טיפים לאיסוף והחזרת הרכב:
    הזמינו את הרכב לשעה שאתם באמת מגיעים לאסוף אותו. חברות ההשכרה לא ישמרו לכם את הרכב אם תאחרו, אפילו שכבר שילמתם מראש על הרכב. כבר קיבלנו עשרות דיווחים ממטיילים שאיחרו בשעה לאיסוף הרכב והחברה כבר סירבה לתת להם רכב, כך שגם הרכב וגם הכסף אבדו.
    אם אתם אוספים את הרכב אחרי טיסה – שריינו אותו לכשעה וחצי אחרי שעת הנחיצה הצפויה. תמיד תוכלו לקבל את הרכב אם תקדימו, אך לא אם תאחרו. לעוד טיפים על השכרת רכב בשדה התעופה של סופיה.
  • רכב שמתאים לקבוצה שלכם – הזמינו רכב שמתאים לקבוצה ולכבודה שלכם. זה בעיקר נכון לרכבי 7 מקומות – שם ישנם רכבים בקבוצת הביניים – IVAR / IVMR – שבעצם 2 המושבים המתקפלים באים על חשבון נפח תא המטען ואז אתם נתקעים בלי מקום לציוד. יש לנו סקירות על מאות דגמים והסבר על קבוצות הרכב שחברות ההשכרה מבטיחות לכם.

Loading

Similar Posts

כתיבת תגובה