|

טיפים לטיול קצר באוסטרליה (של חודש וחצי)

מצרפת סיכום של הטיול של שי אלמגור ושלי עם כמה המלצות על קווינזלנד, הטריטוריה הצפונית וסידני.

בגלל שהיה לנו טיול יחסית קצר לאוסטרליה (חודש וחצי) עם טיסות פנים מוזמנות מראש, שכרנו רכב בכל אזור וישנו בעיקר באוהל שלנו.

המלצות כלליות

הוסטלים – מתמלאים יחסית בקלות והמחירים עולים בסופ"שים! ברגע שאתם יודעים שתהיו בעיר בתאריך מסוים, תזמינו מקום להוסטל!

אטרקציות – תזמינו מראש! סיורים, צלילות, הפלגות… אנחנו תכננו את המסלול בקווינזלנד לפי הזמנות של צלילות, סיור בפרייזר וכו'. מקשה על ספונטניות אבל הרווחנו צלילות וחוויות מדהימות 😊

אפליקציות קאמפינג – אפליקציות ל-Campsitesו-Caravan Parks – CamperMate, ו- WikiCamps Australia. ויקיקאמפס יותר נוחה בעיני אבל היא אפליקציה בתשלום (14 ימי ניסיון חינם). שתי האפליקציות מראות אתרים ומה הם כוללים (מקלחת, מים, בתשלום, המלצות…)

נהיגה באוסטרליה – מתרגלים די במהירות לנהיגה בצד השני, לא ממליצה על נהיגה בחושך כי רוב הכבישים מחוץ לערים (באזורים שהיינו בהם) לא מוארים.

קווינזלנד

בריזבן

 ישנו בסלינה, שממוקם במרכז העיר ליד תחנת רכבת ואוטובוסים. ממש נח ואחלה הוסטל.

 עיר גדולה עם וויב שקט ונחמד. התחלנו בסיור חינמי של העיר דרך Brisbane Greeters, אנחנו אוהבות להתחיל ככה ביקורים בערים גדולות כדי להבין איך העיר בנויה ולקבל קצת המלצות מקומיות.

 גלריה לאמנות מודרנית – כניסה חינמית חוץ מתערוכות ספציפיות. אנחנו היינו בתערוכה מדהימה של האמנית היפנית צ'יהארו שיוטה אבל התערוכה נסגרה. ממליצה לבדוק מראש.

 אזור ה-West End – אזור קצת יותר היפסטרי עם חנויות (כולל חנויות יד שנייה), מסעדות מכל העולם, יש אניטה אם אתם מתגעגעים לגלידה ישראלית, ברים. ממש כיף להסתובב.

 אוכל: Lune – מאפיה מעולה, יש שתי מאפיות בבריזבן וגם במלבורן. לא זולה, אבל מאפים וקפה מעולה!

Punjabi Rasoi – האוכל האוסטרלי האהוב עלינו (אוכל הודי), מסעדה הודית מדהימה!

הדרך צפונה

· כותבת שמות של מקומות שעצרנו בהם עם עוד כמה מילים… על כל מקום אפשר להרחיב עוד, להישאר יותר זמן במקום ולגלות עוד דברים

עצירה לתצפית ב-Glass House Mountains. יש שם בית קפה עם נוף נהדר, לא יודעת להמליץ כי לא עצרנו אבל שירה הררי מאוד המליצה.

Sunshine Coast – אזור נחמד עם טיילת על הים וחוף יפה.

Noosa – עשינו מסלול הליכה בפארק הלאומי, חופים וצוקים יפים, גולשים בדרך. ראינו דולפינים מהחוף. עיירה מקסימה!

Fraser Island/K'gari – סיור של Dingo'sשהיה מוצלח בטירוף! שלושה ימים על האי שכללו את כל הנקודות העיקריות של האי (שלושה אגמים, בריכות בים+ נהיגה על הגיפים, אוכל והכל). אנחנו היינו קבוצה קטנה של 16 איש (הסיורים מיועדים לאנשים בין 18-35) כולל המדריך אבל עם החזרה של מטיילים אחרי הקורונה הקבוצות הולכות וגדלות. שינה באוהלים שהחברה מארגנת. יציאה וחזרה מ- Rainbow Beach.

Rainbow Beach – צלילה עם כרישי Gray Nurse ב- Wolf Rock. צלילה קשוחה ומומלצת מאוד לצוללים שיודעים מה הם עושים(!) שתי צלילות לעומק 30 מ', ראות מוגבלת ותנאי ים קשים (בדרך כלל). בעומק המים קצת נרגעו וראינו המון כרישים בסביבתם הטבעית. בסוף הצלילה ראינו מהסירה לוויתן מדהים שלא הפסיק לקפוץ מחוץ למים ולהשוויץ.

Bundaberg – עיר תעשייתית ומרכזית לתעשיית הסוכר. עצרנו בחנות של ה-Ginger Beer (סופר חזק באוסטרליה) ועשינו סיור במפעל הרום. הסיור ממש נחמד, גם בעשר בבוקר 😊

1770 ו-Agnes Waters – עיירת גולשים היפית ומתוקה, חנות גלידה נהדרת וחוף גדול יפה!

Cape Hillsborough – המקום ידוע בזריחות עם וולאביז וקנגרוז על החוף. הפקח של הפארק מפזר להם ויטמינים על החוף והם יודעים לבוא ולנשנש. חוויה ייחודית ומומלצת!

Whitsundays – אנחנו עשינו הפלגת יום הכל כלול (ארוחות, שתייה וכו') עם חברה בשם Cruise Whitsundaysוהיה יום נהדר! היום כולל הפלגה ל-Whitehaven Beach המפורסם, הליכה לתצפית מעל החוף ועצירה לשנרקול בדרך. ההפלגה לא זולה (התמזלנו בהנחה בזכות מישהי שפגשנו), אבל יש עוד המון חברות וסוגי הפלגות.

· לפעמיים האוסטרלים קצת מוזרים, על הכביש צפונה יש פסל של מנגו ענק בעיירה Bowen. אמורים להיות עוד פסלים ענקיים רנדומאליים ברחבי אוסטרליה אם אתם בקטע של לאסוף נקודות.

Magnetic Island – בין המקומות שהכי אהבתי – האי עצמו יפיפה והחוויה שלנו שם הייתה ממש מוצלחת. עשינו מסלול הליכה להריסות של המחנה הצבאי ממלחמת העולם השנייה (Forts walk) והמשכנו על חיבור חדש בינו לבין המסלול בין חופי האי. יש מפה בתחילת המסלול והכל יחסית ברור. האי מפורסם בקואלות אז תסתכלו למעלה! אנחנו ראינו 6 קואלות (!!) כולל שני גורים, יחסית הרבה לטבע. ישנו בהוסטל של Nomads/Base שהיה ממש נחמד. לאי מגיעים במעבורת, אנחנו עברנו בלי הרכב (לעבור עם רכב יצא לנו יקר מדי) והתניידנו עם אוטובוסים. אפשר לשכור רכב או אופנועים על האי.

Cairns – לא בילינו יותר מדי זמן בעיר, בכנות הרגישה לי קצת כמו תפאורה של סרט על המערב הפרוע. הסתובבנו בין כמה חנויות חמודות והיינו בלגונה ליד הים. בטוח יש פה בקבוצה רבים וטובים שבילו חודשים בקיירנס ויוכלו להמליץ טוב ממני 😊

Port Douglas – יצאנו לשייט ב-Great Barrier Reefשכלל שלוש צלילות מטורפות (!!!) עם חברת Quicksilver. האלמוגים מדהימים, דגים, צבי ים, כרישים, דולפינים שעקבו אחרי הסירה. יום מדהים! למי שלא צולל יש אופציות של שנירקול או צלילות היכרות. יש גם הפלגות של יותר מיום אחד. שימו לב שאתם מגיעים ל-Outer Reef! הוא הצד של השונית שיותר שמור ויפה ונפגע פחות בהלבנת האלמוגים האחרונה (ותשמרו עליו גם אתם!)

הטריטוריה הצפונית

הערות כלליות על הטריטוריה הצפונית

 מרגישים את ה-outback האוסטרלי המפורסם כמעט בשנייה שעוזבים את דארווין לטבע.

 רוב ה"אטרקציות" שיש בטריטוריה הם מאגרי מים כאלה ואחרים אז כנראה אחזור על עצמי בתיאורי "כמה כיף להיות במאגר מים יפה ופסטורלי עם פוטנציאל קרוקודילים באמצע המדבר".

 כנראה שיש באזור הזה יותר בעיות של אלכוהליזם אז אל תופתעו לראות שוטרים מחוץ לחנויות שתייה.

 ברוב המקומות אין קליטה סלולארית טובה (אם בכלל). תורידו לכם לטלפון כל מה שאתם צריכים! מפות, סימונים, תמונות, תכנונים, ותמיד טוב שמישהו יודע איפה אתם נמצאים.

דארווין

עיר מקסימה! אנחנו היינו שם בערך יומיים וחצי-שלושה ולנו זה היה בול.

 שוק אוכל ומזכרות בחוף Mindil. כל יום חמישי וראשון יש בשקיעה (בין ארבע לתשע) שוק דוכני אוכל ומזכרות ממש קרוב לחוף. השוק נחמד מאוד והשקיעה הייתה בין היפות שראיתי בחיי.

 מרכז העיר – ברחבי מרכז העיר יש ציורי קיר ואמנות רחוב מרשימה, בתי קפה חמודים, יש כמה גלריות יפות של אמנות אבוריג'ינית וחנויות מקומיות (כולל חנות בין מזעזעת ליפיפייה עם מוצרים מעור תנינים). יש חנות שקוראים לה House Of Darwinעם חולצות סופר מגניבות שנמצאת בסמטה קטנה עם בר ובית קפה. על Mitchell Stיש בלילה מועדונים וברים, כל יום יש "ספיישל" במקום אחר, ערב קריוקי, ערב "בנות"… יש אווירה מקומית וכיפית.

 ה-Waterfront Precint – ים מחוץ לים, בריכת גלים, כמה מסעדות. אזור חמוד וכיף לבילוי עם ספר ביום חם.

 אנחנו ישנו ב-Youth Shack, היה סופר אחלה ויש בריכה בהוסטל (נחוץ בימים החמים של הדארווין)

קקדו

הכניסה לקקדו עולה כסף, צריך להיכנס לאתר אינטרנט של הפארק לקנות כרטיס ב-40 דולר אוסטרלי. אגיד בכנות שלא נבדקנו אבל פקחים יכולים לבקש לראות כרטיס. אתר האינטרנט של הפארק ממש נח ונגיש, אפשר לקרוא ולהרחיב שם עוד.

 Ubirr – התחלנו בסיבוב באוביר, אתר של אמנות אבוריג'ינית קדומה. הסיבוב שם הוא בערך 40 דקות (אפשר לקצר או להאריך, לא סיבוב קשה פיזית) ומאוד מומלץ. האמנות יפה ומיוחדת אם כי ההסברים לוקים בחסר. במהלך הסיבוב עולים לתצפית מרהיבה שמשקיפה על הטבע מסביב ומזכירה את מלך האריות. מומלץ להגיע לראות את השקיעה משם.

 Nawurlandja Lookout – תצפית יפיפיה, אנחנו ראינו את השקיעה משם. בחלק מהמקומות במדבר (והתצפית הזו ביניהם) היופי בשקיעות הוא גם ההשתקפות של האור על הסלעים, הצוקים וההרים. השקיעה יוצרת צבעים ייחודים – אדומים, סגולים וכתומים.

 שינה – ישנו באחד הקאמפגראונס שבפארק (באתר אינטרנט יש פירוט מלא של כל אתרי השינה, כמה הם עולים ואיזה תשתיות יש) והיינו היחידות שם! חוויה ייחודית של להיות לבד בטבע, עם מיליון כוכבים. ארוחת שישי שבוודאות לא נשכח.

 Warradjan Aboriginal Culture Center – מוזאון שמסביר את אורח החיים האבורג'יני האזורי. אני מאוד שמחה שהגענו לבקר פה וחושבת שחשוב לנסות ללמוד עוד על התרבות האבוריג'ינית (אם זה הקטע שלכם כמובן). כן אגיד שכמו באוביר הרגשתי שההסברים לא תמיד עושים צדק – לפעמיים התרגום מהשפה המקומית לאנגלית הרגיש ילדותי או פשוט אנגלית לא טובה.

 Maguk – מפל עם בריכת שחייה יפה. נסיעה של עשר דקות על כביש עפר. אנחנו עשינו את זה עם רכב קטן (לא 4 על 4) בהמלצת עובדים של הפארק וזה היה ממש בסדר. אחרי הליכה של בערך 10 דקות מגיעים לבריכה יפיפיה עם מפל. מים נהדרים וכיף גדול 😊

Nitmiluk/ Katherine's Gorge – נהר או ערוץ. אפשר ללכת לחלקים המרשימים אבל זו הליכה ארוכה (יש מסלולים של 12 ק"מ). מומלץ להזמין מראש סיור של קיאקים שהפארק מארגן, יוצא פעמיים ביום – בבוקר ובצהריים. וכמו שכבר אמרתי, תזמינו מראש! אחרת לא יהיה לכם מקום.

Katherine's Hot Springs – מקום יפיפה! המים לא חמים כמו שהשם מתאר אבל הם צלולים, מרעננים ויפים. מעל לכניסה למעיין יש עגלת קפה ואוכל (אולי פתוחה רק בסופ"שים) ממש חמודה ונחמדה.

Edith Falls – מפלים ובריכות, אנחנו עשינו מסלול הליכה של בערך 3 או 4 קילומטר (אולי פחות? אינני זוכרת…) למפלים ובריכות שנמצאות מעל לבריכה הגדולה התחתונה. מקום יפיפה!

Litchfield

לליטצפילד לא צריך לקנות כרטיס כניסה לפארק. ממליצה להזמין מראש מקומות שינה! לקאמפסייטס מזמינים דרך האתר של הטריטוריה הצפונית (צריך לעשות משתמש, לא זוכרת את התהליך המדויק אבל הוא מספיק קל להבנה). באתר יש את כל המקומות ואילו תשתיות יש בכל אתר. בגדול מה שעשינו בפארק זה לעבור ממאגר מים למפל, חוזר חלילה עם ספר טוב ומשהו לנשנש. האטרקציות של הפארק הרבה יותר קרובות אחת לשנייה מבקקדו אז הנסיעות מאוד קלילות ויש יותר זמן בילוי.

הסיבוב שלנו בפארק:

Florence Falls ו-Buley Rockhole. תצפית ל-Tolmer Falls.

לא הגענו ל-Tjaetaba Falls כי זו הליכה של כמה קילומטרים לכיוון + אסור לשחות ול-Lost City Formationכי צריך רכב 4 על 4.

Wangi Falls – בריכת מים ממש גדולה עם שני מפלים יפים. אנחנו אהבנו להתקרב למפלים, מוצאים שם מקומות ישיבה או בריכות נהדרות בגודל ג'קוזי.

משם המשכנו ל-Cascades עוד בריכת מים עם מפלון. הליכה קצרה להגיע אל המים.

Berry Springs – סופר מומלץ! בריכות יפיפיות עם מים צלולים ונקיים, יחסית קרוב לעיר אז יחסית עמוס (כנראה שבסופ"שים מאוד עמוס).

אזור אליס ספרינגס

הגענו לאליס עם אוטובוס מדארווין. לא חקרנו את אליס לעומק אבל היא עיר שעושה רושם היפי ונחמד, בלילה קצת לא נעים באזורים ולא הייתי מסתובבת לבד.

West Macdonnell Ranges/ Tjoritja

כמו שכבר ציינתי קודם, רוב מה שיש לעשות באזור זה הליכות קצרות למאגרי מים שמלאים יותר או פחות לפי העונה. המים קפואים (!!) בגלל שהם לא מקבלים הרבה שמש והטמפרטורות יותר נמוכות בלילה (מדבר). מצרפת את המסלול שלנו שהתפרס על פני יומיים.

 Simpsons Gap

 Standley Chasm – האתר היחיד ברכס הרים שעולה כסף. באמצע הדרך ל-Chasm עצמו יש חיבור למקטע של ה-Larapinta Trail (מסלול ארוך מאוד של כמה ימים טובים). ממליצה לעלות על המקטע ולעשות חלק קטן ממנו, השביל מטפס ומגיעים לנוף יפה של ההרים! מצרפת את הכתבה שקיבלתי את ההמלצה ממנה.

 Ellery Creek Big Hole

 Ormiston Gorge

 Glen Helen Gorge

 Redbank Gorge

כדי להגיע ל-Kings Canyon יש שתי אופציות נסיעה – חזרה לאליס ספרינגס או המשך על כביש 6, שבניגוד לכביש 6 בארץ הוא כמעט כולו דרך עפר (מסוף הפארק של רכסי מקדונלד עד לקינגס קניון). אנחנו נסענו בכביש עפר עם רכב פרטי שכור וזה עלה לנו בכמה קרעים יפים בגלגל 😊 (ובנימה זו, אם אתם מתכננים לסוע בכביש עפר תעשו ביטוח גלגלים ושמשות בחברת השכרת הרכב).

Kings Canyon – קצת צפונית מהאזור ממנו יוצאים למסלולי טיול יש את אזור השינה (Peterman), עם אתר קאמפינג וחדרי שינה. יש נקודת תצפית מדהימה לשקיעה ומומלץ להגיע בזמן. בקינגס קניון עצמו יש כמה וכמה מסלולי טיולים, לחלקם אפשר לצאת רק בשעות הבוקר (בגלל עניינים של עומסי חום ואורך מסלול). הצבע של הקניון מאוד מיוחד, אדום וסלעי ומדבר אוסטרלי כמו שמדמיינים.

אולורו – הגענו לאולורו (או יותר נכון לYulara העיר בה ישנים) בדיוק בזמן לגמר הפוטבול האוסטרלי. כמו רוב מבקרי הפארק, ישבנו בפאב ואכלנו פיש אנד ציפס בזמן ההקרנה. אני קצת הופתעתי גם בקינגס קניון וגם באולורו מתחושת הריזורט שיש באוויר. למרות ששניהם באמצע שום מקום במדבר, המקומות מאוד תיירותיים עם הרבה פעילויות… תכלס לא יודעת מה ציפיתי מאתר מורשת עולמי.

זריחה ושקיעה אירוע חובה באולורו, יש שתי תצפיות שונות ופשוט רואים את האור של השמש נופל על אולורו ויוצר אור באמת מיוחד. תקדימו! הרבה אנשים מגיעים לראות והנסיעה לשם מיולארה לוקחת זמן. חוץ מזה יש עוד דברים לעשות, אפשר לשכור אופניים ולרכב מסביב להר (אפשר גם ללכת), יש מרכז מבקרים, ועוד כמה מסלולים חביבים. אנחנו עשינו סדנא של ציור נקודות אבוריג'יני שהייתה מאוד נחמדה ומומלצת לכל הגילאים.

סידני

 ישנו ב-Kings Cross, שהיה ממש נח מבחינת תחבורה (גם יצא לנו ללכת ממרכז העיר לשם כמה פעמים) וזה כן אזור חי, בשבת בערב היו המון אנשים ברחובות, מועדונים וכו…

 התחלנו בסיור מודרך חינמי של חברה בשם I'm Free (יש גם במלבורן), היה ממש חמוד וטוב להתחיל ככה את הביקור בעיר. המדריך נתן נקודות אישיות מאוד טובות, וכמקובל משאירים טיפ לפי הרצון ויכולת שלכם. הסיור כלל את מרכז העיר, בית האופרה ועוד כמה נקודות נחמדות כך שזה כיסה את התיירותי הראשוני הצורה מקיפה.

 בונדי – כמובן, החוף מדהים ומפורסם. למי שלא מכיר, יש סדרת טלוויזיה על המצילים של בודני שמראה את האתגרים שלהם בחוף העמוס בעולם (לא נתון מדויק). אם אתם רוצים ללכת על הים, יש מסלול הליכה מחוף קוג'יי לבונדי (או לכיוון השני), 6 קילומטרים והולך על הצוקים וחופים של האזור. אמור להיות ממש יפה, אנחנו עשינו ממש חלק קטן. כל האזור של בונדי מלא בחנויות ומסעדות ובימי שבת וראשון שוק מקומי שבית הספר אחראי עליו.

 שכונת Newtown – שכונה שבעיני קצת פלורנטינית, מוקד מעולה לחנויות יד שנייה טובות. יש דברים ממש טובים וזה מעולה לסביבה ולכיס.

 ב-Surry Hills יש מלא בתי קפה ומקומות חמודים לבראנץ, בסופשים עמוס ממש!

ההרים הכחולים

סופר סופר ממליצה, היה יפיפייה ובין המקומות האהובים עליי מהטיול שלנו.

 ישנו ב-YHA שזה הוסטל נהדר ומרווח, בין הטובים ונקיים שהיינו בו באוסטרליה בעיר בשם Katoomba.

 העיירה חמודה עם תחושה מאוד קהילתית.

 התצפיות להרים הכחולים מדהימות – Three Sisters Lookout,Wentworth fallsו-Lincoln's Rock והיה נהדר. ביום שאנחנו היינו היה ערפל די כבד, שווה לחכות עשר דקות בתצפית גם אם יש ערפל כי הוא זז בשניות ופתאום כל הנוף נפתח לפנייך.

 ביום השני באזור עשינו חלק מה- Six Foot Track, עד גשר בשם Bowtells Suspension Bridge, בערך 12 קילומטרים הלוך חזור. אחרי השביל הלכנו ליקב בשם Megalong Creek Estateלטעימות וגבינות. היקב יושב בעמק מתחת להרים כך שיש נוף נהדר. היקב (ויש גם עוד אחד לידו) פתוח רק בסופ"שים וצריך להזמין מקום מראש.

אוסטרליה מדינה מדהימה. היה לנו טיול מלא ומוצלח ושתינו מחכות לחזור ולהיות חלקים נוספים ביבשת הגדולה ומיוחדת הזו (והאיים הרבים מסביבה).

מקווה שעזרתי ועשיתי חשק להגיע!

Loading

Similar Posts

כתיבת תגובה