שבועיים באנגליה הכפרית

חזרנו מטיול של שבועיים (16 יום ברוטו) ביולי 2024 באנגליה הכפרית. הטיסות הוזמנו ב-6.10 בעולם אחר. מאז עברה עלינו תקופה קשה (מלחמה וחרדות כמו כל עם ישראל, אבל גם טרגדיות אישיות) כך ששמתי את התכנון בצד ורק לפני כחודשיים, כשנזכרנו בטיסה, התחלתי לתכנן הכל. התכנון שהוחלט הוא 2 לילות בפאתי לונדון (בעיקר כדי להפגש עם חברים שגרים באיזור), 4 לילות בקוטסוולדס ו-7 לילות בפיק דיסטריקט. נכון שאילו לא המקומות המבוקשים, אבל זה התאים למה שחיפשנו. החלטנו שלא בא לנו להכנס ללונדון (גם בגלל החרדות שברור לנו שלא מבוססות, אבל בעיקר שממש לא התחשק לנו עיר גדולה). פאתי לונדון נבחרה כי רצינו להפגש עם חברים שגרים בווימבלדון ורציתי לבקר בטירת ווינדזור. הקוטסוולדס בגלל תמונה שראיתי וכי חיפשנו איזור כפרי ורגוע. הפיק דיסטריקט בגלל המלצות של אחי שביקר שם עם משפחתו לפני כמה שנים (עמיחי13 בפורום למטייל עם סיכום מומלץ). איזורים נוספים שחשבנו עליהם הם איזור האגמים (נפל בגלל המרחק מלוטון ושאנחנו שונאים נסיעות ארוכות, יחכה שנמצא טיסה למנצ'סטר), ווילס (שמענו הרבה המלצות אבל נפל כי שמענו דיווח שיותר קשה מבחינת אוכל ללא גלוטן ופחות התחשק בגלל זה), דרום אנגליה (איזור גדול שגם נשמע מעניין ויחכה לטיול אחר). קצת עלינו. משפחה עם 3 ילדים בגילאים 8,10,14. אוהבים טיולים עם שילוב של טבע (בלי הליכות קשות) עם עיירות יפות ואטרקציות שונות. אוהבים טיולי כוכב עם רכב שנותן גמישות, אבל ממש לא אוהבים נסיעות ארוכות. אין לנו בעיה לעבור מקומות לינה (כל עוד זה לא קורה כל לילה). יש לנו באופן כללי קוצים בתחת ואוהבים לנצל את היום. הבן האמצעי שלנו עם צליאק ומאוד לא מגוון באוכל שהוא אוכל. אוהבים להכין חלק מהאוכל במקומות הלינה, אבל גם לחוות את האוכל המקומי. מהבחינות הנ"ל, אנגליה זה אחלה יעד. לא פחות ממקומות אחרים שהיינו בהם. יש שילוב טוב של אטרקציות וטבע וקל מאוד להסתדר עם רכב. גם מבחינת אוכל ללא גלוטן נוח שם מאוד. לא ברור למה היא ממש לא על מפת התיירות. במשך כל הזמן שהיינו שם לא פגשנו ישראלים אפילו פעם אחת שזה היה ממש מוזר לי. כנראה החסם זה הנהיגה בצד שמאל שממש לא מסובכת. מבחינת אופי הטיול, ישנו בצימרים שם בד"כ אכלנו ארוחת בוקר וערב. ארוחת צהריים בד"כ אכלנו במסעדה. עד ארבע/חמש טיילנו בעיירות/אטרקציות (עד חמש בד"כ כל המקומות נסגרים באיזורים הכפריים) ומארבע/חמש עברנו לטיולי טבע.

תמצית טיול לפי יום

6.7 יום שבת – טיסה של וויז ללוטון ולינה בשדה. 7.7 יום ראשון – צ'ק אווט + סט אלבנס, נסיעה למקום לינה בווינדזור וארוחת ערב אצל חברים בווימבלדון. 8.7 יום שני – טירת ווינדזור, העיירה ווינדזור ו-eton ושייט על התמזה. 9.7 יום שלישי – צ'ק אווט + אוקספורד ונסיעה למקום הלינה בקוטסוולדס 10.7 יום רביעי – בורטון על המים + טיול בין עיירות הסלוטר + כנסייה מהממת ב-stow on the wold + צפייה בחצי גמר היורו (עם אנגליה) בפאב של העיירה עם המון אנגלים מקומיים. 11.7 יום חמישי – מגדל ברודווי + snowshill ושדות הלבנדר + סטנפורד + מסלול ב-dover's hill + מעגל אבנים rollright stones. 12.7 יום שישי – גן חיות Cotswolds wildlife + העיירה Buford + העיירה Bibury + טיול ב-Cotswolds water park + פיקניק ב-Minster lovell 13.7 יום שבת – צ'ק אווט + פסטיבל ימי ביניים ענק ב-Tueksbury + סיור בעיירה + נסיעה לפיק דיסטריקט עם עצירה באווטלט (designers outland east midlands) 14.7 יום ראשון – מפל לומסדייל, סיור במטלוק + פסטיבל בייקוול וסיור בעיירה + צפייה בגמר היורו עם אנגליה במועדון כדורגל המקומי של מטלוק. 15.7 יום שני – רכבל abraham hights + מוזיאון cromfors mill + טיול לאורך התעלה שלייד המוזיאון 16.7 יום שלישי – טירת בולסובר + אחוזת wallaton + יער שרווד + ביקור נוסף ב-designers outlet + דייט זוגי בפאב במאטלוק 17.7 יום רביעי – מסלול פדלי גורג' + מסלול surprise view + סיבוב בקסטלטון + טיול ב-Mom tor + טיול ופיקניק במאגר מים וסכר Upper Derwent. 18.7 יום חמישי – מסלול Lud's Church + העיירה בקסטון + מסלול dover dale stepping stones 19.7 יום שישי – פארק שעשועים ארץ גוליבר במאטלוק + מסלול stanton moor + פיקניק ורחצה בנהר ב-Youlgrave. 20.7 יום שבת – צ'ק אווט + טיול עם חברים (אותם חברים מהיום הראשון) בטירת וורוויק ונסיעה למלון בשדה בלוטון. 21.7 יום ראשון – טיסת בוקר חזרה לארץ.

טיפים ומידע פרקטי לטיול באנגליה

מקומות לינה

* ביום הראשון היינו אמורים לטוס בשבת בערב ולנחות ב-1 בלילה. בהתאם הזמנו לילה במלון ibis בשדה התעופה לוטון. אין שם חדרים ל-5 אז הזמנו 2 חדרים ל-3 (יש דיל באתר של המלון שאת החדר השני מקבלים בחצי מחיר). ביקשתי במייל חדרים אחד ליד השני וכך קיבלנו. וויז בסוף הקדימו את הטיסה כך שנחתנו ב-18:55. נשארנו כבר עם המלון הזה. מלון רגיל של שדה תעופה עם חדרים קטנים אבל מספיק לחלוטין ללילה אחד. ביום האחרון הטיסה יצאה ב-8 וחצי בבוקר וכדי להגיע לשדה מוקדם הזמנו שוב באותו מלון ללילה האחרון. עלות: 241.66 פאונד ללילה ראשון (2 חדרים), 196.2 פאונד ללילה אחרון.

* 2 לילות בווינדזור בצימר פשוט מאוד. עם חדר ילדים, חדר הורים, סלון ומטבח. ללא מכונת כביסה. יש ג'קוזי חיצוני ממש מגניב. התקשורת עם הבעלים הייתה לא מדהימה, אבל המחיר היה נמוך לאיזור. איזור שקט, 5 דקות נסיעה ממרכז ווינדזור. כל הדירה במפלס אחד. שם: Vintage style Lodge In Windsor! Hot Tub! – הזמנה דרך booking. עלות: 536 פאונד ל-2 לילות.

* 4 לילות בצימר מדהים בקוטסוולדס בכפר קטן. המחיר היה קצת יקר יותר אבל מקום מדהים. לא סתם יש לו ציון 9.9 בבוקינג. גם הבעלים שגרים ליד ממש נחמדים, עוזרים והביאו כל מיני דברים בקבלת פנים. ממש אכפת להם שהאנשים שמתארחים אצלם יהנו. איזור שקט בכפר חמוד עם פאב אחד במרחק הליכה. נקודה מצוינת לראות את כל הדברים שרצינו באיזור (צפון מזרח הקוטסוולדס) בלי הרבה נסיעה. יש איזור לילדים עם 2 חדרים (חדר עם מיטה זוגית ועוד מרתף עם 2 מיטות). יש מקלחת שירותים לילדים. בנוסף יש חדר שינה הורים ומקלחת ושירותים להם. יש מכונת כביסה ומייבש ובכלל כל אבזור שיכלנו לחשוב עליו עם הסברים להכל ושלל המלצות למה לראות. ממש התבאסנו שנגמרה השהות והיינו שמחים לעוד ימים שם. שם: 3 BEDROOM 5* BARN CONVERSION COTSWOLDS – הזמנה דרך booking עלות: 871 פאונד ל-4 לילות ושווה כל שקל.

* 7 לילות בצימר במאטלוק. סה"כ ממש בסדר ונחמד אבל לא בטוח שאני ממליץ. אין מפגש עם הבעלים, אבל מגיבים מהר. יש חנייה נוחה וקרוב יחסית למרכז העיירה (מרחק הליכה ממסעדות, פאבים, פארק לילדים, סופרמרקט וכו'). חנייה פרטית עם מתקן מגניב שמסובב את הרכב (לא צריך להסתבך עם רוורס). יש 2 קומות, בקומה התחתונה סלון מפנק ומטבח עם שולחן אוכל. בקומה העליונה יש חדר ילדים עם מיטה זוגית ומיטת קומתיים עם 2 קומות (כלומר מקום לסה"כ 5 ילדים, אבל החלק התחתון ממש קלסטרופובי ואף ילד לא ירצה לישון שם לדעתי). לחדר ילדים יש מקלחת ושירותים. בנוסף יש חדר הורים עם מיטה זוגית ואמבטיה (באמצע החדר ללא שום וילון כך שאי אפשר באמת להתקלח שם כי הכל ירטב אלא רק לעשות אמבטיה) ושירותים ללא כל הפרדה (ממש ממש מוזר, "הרגשנו חבר'ה"). בנוסף יש מחסן עם מכונת כביסה ומייבש. המטבח קטן יותר משאר הצימרים והמקרר קטן מה שקצת הגביל. סה"כ תמורה טובה למחיר זול. שם: 1020 פאונד ל-7 לילות.

כל המקומות היו עם ביטול קרוב לתאריך הטיסה מה שהיה חשוב לנו מאוד גם בגלל המצב וגם בגלל שהטיסה בוויז שידועה כבעייתית. היו מקומות זולים/טובים שנפסלו בגלל זמן ביטול. טיסה עם וויז שהוזמנה לפני הרבה זמן (יום לפני ה-7.10) ללוטון. היו תזוזות בזמני הטיסה, אבל לא משהו שהפריע לנו. (לשים לב שהזיזו טיסה ממוצאי שבת לשבת. לנו לא הפריע אבל יכול להיות חשוב לחלק מהאנשים). עלות של 672 פאונד ל-5 אנשים כולל 2 מזוודות וטרולי.

רכב שכור

רכב הוזמן דרך Turo. זה בעצם כמו בוקינג של מכוניות. לא פעיל בכל מדינה. התלבטתי מאוד אם ללכת על זה, אבל המחיר הזול הכריע. מה שכן כמו בבוקינג בחרתי רק בבעל רכב עם ציון מאוד גבוה ועם הרבה מאוד דיווחים. יתרונות זה שלא צריך לחכות בתור לרכב. בעל הרכב הגיע לתת ולקחת את הרכב מהמקום שאמרנו לו (המלון בו ישנו בלילה ראשון ואחרון). בנוסף אתה יודע איזה רכב בדיוק תקבל ויכול לשאול עליו מראש את כל השאלות. ידעתי איזה כבל הטענה צריך, אם המזוודות יכנסו וכו'. יש ביטוח עם השתתפות עצמית נמוכה (הוספתי כיסוי נוסף בביטוח חו"ל). החיסרון מבחינתי זה אם קורה משהו, אין סניף בכל מקום וצריך לחכות לחילוץ/עזרת דרכים. לי היה פנצ'ר ולא היה לי חשק לחכות אז נכנסתי לפנצ'ריה ותיאמתי עם הבעלים להתחלק חצי חצי בתיקון. בנוסף גיליתי שאין ברכב גלגל רזרבי ולא ערכת תיקונים. בנוסף היו ברכב כל מיני דפיקות קטנות אז צילמתי אותו ממש מכל הכיוונים. בפעם הבאה אחשוב שוב ואחליט לפי פער המחירים. הרכב שבחרתי היה אופל אסטרה סטיישן אוטומטי. נלקח בערב של הטיסה והוחזר ערב לפני הטיסה חזרה. החזרנו בגלל עיכוב במסעדה ב-20 דקות איחור. התנצלנו ואמרו לנו שאין שום בעיה. בנוסף בעל הרכב זמין כל הזמן בוואטסאפ. עלות: 808 פאונד כולל ביטוח לכל התקופה. חשוב לי להגיד שאין שום בעיה להתרגל לנהיגה בצד שמאל. לא צריך להיות סופר נהג. רק קצת תשומת לב. כל אחד עם קצת ניסיון בנהיגה יכול לעשות את זה בקלות. בנוסף במיוחד בחו"ל נוהגים גם ככה לאט אז אין שום בעיה. רק תשומת לב בפניות (שמאל פנייה קטנה, ימין פנייה גדולה) וכיכרות מקיפים בשמאל ומסתכלים ימינה). אף אחד לא צפצף לי. בכבישים הכפריים גם ככה נוהגים רגוע. לדעתי זה לא צריך למנוע מאף אחד את החוויה של אנגליה.

תקשורת

לי יש תכנית מהעבודה (במחיר של להיות זמין בערבים). לאשתי יש טלפון שלא תומך ב-esim אז ביום הראשון בסט אלבנס נכנסנו לחנון של vodaphone וקנינו סים מקומי עם 40 G גלישה ב-10 פאונד. לשים לב שבאנגליה אין כיסוי סלולר בכל מקום. הורדנו מראש באופליין מפות של google maps ומפות טיולים (אני משתמש ב-mapy). לניווט השתמשנו בעיקר בוויז, אבל אם לא הייתה קליטה אז עם google maps. העדפנו וויז בגלל נוחות ובגלל הפיצ'ר שמצפצף אם עוברים את המהירות.

כסף

כמעט כל הטיול השתמשנו באשראי בלבד. יש לנו כרטיס עם 0% עמלת המרה. עדיין היינו צריכים מזומן. בפסטיבל בטוקסברי היה אפשר לשלם רק במזומן (אין שם תקשורת). באזור הפיק היו כמה חניונים בהם אפשר לשלם רק במטבעות (חשוב לפרוט מראש כי שטרות לא יעזרו).

עלויות

באופן כללי העלות לא הייתה גבוהה מטיולים אחרים. האוכל במסעדות במחיר דומה לארץ. הסופרים זולים יותר. שופינג עשינו קצת ומצאנו מציאות (בעיקר באווטלט). מחירי האטרקציות דומים למקומות אחרים. סה"כ בחישוב גס עלות כל הטיול כולל טיסות, ביטוח ביטול, ביטוח חו"ל, לינות, רכב, כל ההוצאות בחו"ל כולל שופינג פחות מ-35000.

טיפים והנחות

באופן כללי יש כל מיני קופונים והנחות. אבל הבעיה באנגליה והבנתי שזה מאחרי הקורונה, המחירים למקומות משתנים ובד"כ עולים ככל שמתקרבים לתאריך (לא בכל מקום). בחלק מהמקומות באופן מוגדר (לדוגמא מחיר שבוע לפני, מחיר יום לפני ומחיר במקום או באותו היום), בחלק אחר יש מערכת שבה המחיר משתנה (יכולים גם לצאת מבצעים ואז פתאום ירד). אנחנו החלטנו לשמור על הספונטניות ולהזמין בבוקר או ערב לפני, ולפעמים שילמנו במקום גם במחיר של עוד כמה פאונד. יש כל מיני מועדוני חברים ששווה לבדוק national trust, english heritage. לנו החלטנו שלא משתלם אבל זה לפי האטרקציות שרוצים. יש קופונים לכל מיני מקומות, אבל זה דורש מחקר ולקנות בסופר מוצר מסוים. לשים לב שצריך להשיג קופון ואז להזמין באתר של המקום. יש הגבלה לכמות קופונים באותו יום אז לפעמים לא תוכלו להשתמש בקופון ביום שאתם רוצים. יש הנחות מצוינות דרך אתר הרכבת (days out guide). יש שם הנחות מצוינות למי שמגיע/נוסע ברכבת. אני השתמשתי ופשוט קניתי כרטיס רכבת באותו בוקר, הזול ביותר מתחנת הרכבת הסמוכה (בלי באמת לנסוע ברכבת). גם להנחות אלו יש לקנות כרטיסים מראש ויש הגבלה לפי היום לכמות קופונים כאלו.

בלוג יומי מפורט

6.7 שבת

טיסה של וויז יצאה בזמן ונחתה בזמן. היה ממש בסדר. השדה בלוטון היה בסדר וסיימנו מנהלות יחסית מהר. הלכנו ברגל למלון ibis. את הרכב הזמנו לשם. עלות 11 יורו לחנייה במלון לאורחים. אכלנו ארוחת ערב במלון (פיצה ללא גלוטן לצליאקי) כי לא היה כח לצאת וראינו משחק ביורו. המלון פשוט אבל סגר פינה מבחינת לילה אחרי ולפני טיסה. החדרים קטנים והיינו צריכים להתפצל כי אין חדר לחמישה אז קצת הקשה בהתארגנות. 7.7 יום ראשון – יום גשום לפעמים. ב 9 וחצי עשינו צ'ק אווט ונסענו לאכול ארוחת בוקר במקום בשם the waffle house בסנט אלבן. מקום מקסים. יש אפשרויות לל"ג. יש שם חנייה חינם לשעתיים וחצי אבל כיוון שרצינו יותר אז נסענו לחניון במרכז. כיוון שכל הדברים בבגאז' רצינו חניון גדול עם תנועה. מסתבר שבימי ראשון חניונים עולים רק 2.5 פאונד לכל היום. בעיירה עשינו סיבוב שכלל את הכנסייה, שוק קטן, מוזיאון העיירה (חינמי ויש אמנות שלא עניינה את הילדים. הילדים אהבו את השירותים שיש שם בסמטאות מתחת לבניין שמובילות אליהם ויש בו בית קפה ממש מגניב שבתוך בית משפט ישן), מגדל השעון, הקתדרלה וסיבוב גדול בפארק. כל הזמן ירד גשם לסירוגין אז קנינו מטריות וכשהגשם התגבר נכנסנו למקומות. תכננו לאכול צהריים בפאב שהומלץ בכניסה לפארק אבל בגלל הגשם זה לא הסתדר (בגלל גשם נכנסנו לבית קפה בפארק והילדים כבר אכלו שם משהו). ב 16 סיימנו ונסענו לדירה בווינדזור. התארגנו מהר ויצאנו לפגוש חברים בווימבלדון לארוחת ערב ממנה חזרנו רק ממש מאוחר.

8.7 יום שני

יום גשום לפרקים. בבוקר אחרי ארוחת בוקר יצאנו לראות את ווינדזור (עלות 105 פאונד לכולנו, כרטיסים הוזמנו בשבת בערב). חנינו בחניון king eduard ושמנו חנייה לכל היום ב 12 פאונד. חנינו ב 10 בערך. הלכנו לכיוון העיירה ועלינו לכיוון הטירה. כיוון שהכרטיסים שקנינו היו ל 11 וחצי (הראשונים שהיו פנויים), הסתובבנו לכיוון הבית העקום ואז ל long walk שהיה ממש יפה. ב 11 ועשרה נכנסנו לתור לטירה. הטירה מאוד יפה ויש המון מבקרים. מדהים הפאר. מקבלים אוזניות עם הסברים באנגלית. רק הקטנה שעוד לא מבינה השתעממה באיזשהו שלב. יש חיילים אנגלים עם כל התלבושת שעושים הליכות ועומדים בכמה מקומות. בקתדרלה היה עומס בגלל שהרבה עברו לראות את הקבר של המלכה אליזבת. אחרי שלוש שעות בערך יצאנו והלכנו לאכול צהריים. הבן הצליאקי רצה המון זמן לטעום טבעות בצל ובארץ לא מצאתי. כאן מצאתי מראש מקום ולשם הלכנו honest burger. כל התפריט שלהם הוא גם ללג. משם שוטטנו במרכז ווינדזור קצת חנויות והפסקת גלידה. הגענו בסוף לתמזה והלכנו לאורכה חזרה עד לגשר ל eton. הלכנו לכיוון הקולג אבל כשהגענו הוא היה סגור לציבור (רצוי לבדוק שעות לפני). המבנה מרשים מבחוץ. בדרך חזרה עצרנו לנוח בנקודה ממש יפה Barnes pool. הבנתי שנגמר הכח ללכת ולכן עשינו שייט שיוצא ליד הגשר במשך 45 דקות על התמזה. הגענו בזמן לשייט האחרון (אני חושב) ב 17. היה נחמד והפוגה לרגליים. משם חזרנו לרכב ב 18 ורבע ונסענו לצימר. בצימר נכנסנו כולם לג'קוזי למרות הטפטוף והכנו אחר כך ארוחת ערב.

9.7 יום שלישי

גשום לפרקים – קמנו וארזנו הכל. הכנו ואכלנו ארוחת בוקר. ואז יצאנו לבלות יום באוקספורד. חנינו ב p&r thornhill ושילמנו 5 פאונד לחנייה ואוטובוס לעיר. לילדים גם האוטובוס קומתיים היה אטרקציה. ירדנו במרכז ב 11 ומשהו. עצירה ראשונה הייתה ב-museum of oxford שבמקרה עברנו לידו. מקום חמוד וחינמי עם פעילויות לילדים. משם המשכנו לקרייסט צ'רץ' קולג' שם ראינו מה שאפשר מבלי להכנס (יקר),והילדים זיהו כמה מקומות מהסרט הארי פוטר. משם המשכנו למגדל קרפקס אבל החלטנו לא לעלות כי לא התחשק לילדים שרצו לנשנש משהו. אז הלכנו לשוק המקורה וקנינו קפה, עוגיות ומילקשייק (לצליאקי). משם המשכנו לכנסייה סנט מארי. סיירנו בכנסיה אבל גם שם לא עלינו לתצפית כי המחיר יקר. המשכנו לבנייני הספרייה, שם נכנסנו לסיור ב divinity school שגם בו צולמו סצנות מהארי פוטר. משם התחיל גשם אז הלכנו למוזיאון הטבע (חינמי). מקום מדהים וחינמי. שם היינו כמה שעות. משם הלכנו לאכול צהרים מאוחרים ומצאנו פיצרייה white rabbit עם פיצה מצוינת לל"ג. משם הלכנו למוזיאון אשמוליאן לאמנות וארכיאולוגיה שגם הוא מדהים. היינו שם רק שעה כי הילדים התעייפו. מהמוזיאון הלכנו לכנסיה snt michael שם עלינו למגדל התצפית (רק 9 למשפחה). לסיום הלכנו לראות את מצודת וכלא אוקספורד. היה סגור אז היה ברור שלא נכנס. ואז לקניון Westgate שפתוח עד מאוחר לשופינג. רק ב 19 יצאנו באוטובוס, חזרה לרכב ונסענו לצימר בקוטסוולדס. הצימר ממש מדהים. אשתי אמרה דבר ראשון שהיא רוצה לעבור לכאן. בכפר שקט והכל מרווח ו מעוצב מדהים. קפצתי מהר לסופר למצרכים וחזרנו לארוחת ערב זריזה וצפייה במשחק ביורו.

10.7 יום רביעי

סוף סוף יום בלי גשם אבל עם רוחות. קמנו מאוחר קצת ואחרי ארוחת בוקר והתארגנות נסענו לבורטון על המים לשם הגענו ב 10:50. שמתי חנייה ל 5 שעות. כיוון שהמבוך היה פנוי נכנסנו אליו. הילדים ממש נכנסו לעניין וחקרו את המבוך עד שמצאו את הפתרונות. היה ממש נחמד. משם הלכנו לאורך התעלה והסתובבנו בעיירה ובחנויות. ממש מקום יפה. קנינו כמה מאפים (כולל מאפה לל"ג במקום בשם the den) וישבנו לפיקניק עם רגליים במים. משם חזרנו לכיוון הרכב ונכנסנו ל model city. שזה העיירה בקטן. הילדים נהינו להסתובב ולזהות את המקומות מהעיירה עצמה. בנוסף התלהבו מזה שבמודל הגדול במקום של המוזיאון המוקטן יש דגם מוקטן יותר ובו מוקטן יותר ויותר. ממש בבושקה. משם חזרנו לכיוון הרכב ונכנסנו ל birdland. מקום חמוד אבל קצת יקר מידי לטעמי אבל הילדים נהנו. ראינו המון ציפורים וגם האכלת שקנאים ופינגווינים. החלטנו לא להכנס למוזיאון המכוניות כי פחות התחשק אבל יכול להיות חלופה טובה ל-birdland. משם חזרנו לרכב ונסענו לעיירה lower slaughter. שם עשינו מסלול ל upper slaughter. בדרך ראינו את תחנת הקמח. ממש לפני הסוף עשינו פיקניק על הנחל ואני חזרתי להביא את הרכב. עצירה אחרונה ליום עשינו בעיירה stow on the wold שם הלכנו לראות כנסייה מרהיבה עם כניסה יפה וקצת שוטטות למרות שהחנויות כבר היו סגורות. חזרנו לצימר בשש ומשהו. התארגנו ויצאנו רגלית לפאב של העיירה לארוחת ערב ולראות את חצי הגמר של אנגליה ביורו. האוכל היה לא משהו ולא זול (רק חזה עוף קצת שרוף וציפס לצליאקי שאכל בעיקר את הציפס) אבל הייתה אווירה טובה במיוחד שאנגליה ניצחה. חוויה לראות את המשחק עם כל העיירה כשכולם שותים ושמחים. היו הרבה שיחות מעניינות. גם הילדים זוכרים זאת כחוויה.

11.7 יום חמישי

מזג אוויר מצוין. התחלנו במגדל ברודווי אליו הגענו ב 10 בבוקר. ראינו את האיילים. הילדים רצו להיות לידם קצת אבל הבחורה מהקבלה אמרה שהמגדל תפוס מ 10 וחצי להרבה זמן עבור קבוצה ואם רוצים לראות אותו צריך ללכת אליו מייד. אז הלכנו טיפסנו ונהנינו מהנוף (ראינו את עדר האיילים מלמעלה). המחיר טיפה יקר לטעמי. אחר כך המשכנו במסלול המעגלי בכיוון ההפוך. חביב. כשהגענו להתחלה גילינו שעדר האיילים עבר מקום. שתינו קפה והילדים שיחקו וחיכינו קצת אבל התייאשנו. המשכנו משם לשדות הלוונדר ליד snowshill. הגענו וחנינו אבל הילדים הבינו שזה להסתובב בשדה והחליטו שהם לא רוצים. לפעמים צריך לוותר. הצטלמנו מבחוץ עם השדה הסגול. משם נסענו ל snowshill. הילדים אמרו שהם לא רוצים להסתובב גם שם (או בכפרים בכלל). בהתאם החלטנו לשנות תוכניות. הצגתי אפשרויות והילדים בחרו את העיר סטנפורד (נראה לי בעיקר בגלל שאמרתי שחונים מחוץ לעיר ונוסעים עם אוטובוס). בדרך נסעתי דרך הכפרים שתוכננו snowshill ו broadway. חנינו ותפסנו אוטובוס לעיר. בעיר הסתובבנו בין בנייני שייקספיר ואומני רחוב וקצת חנויות. אכלנו צהרים במסעדה יוונית שהיו מאוד נחמדים (נתנו לנו כל מיני מנות חינם בגלל שאנחנו מישראל ושכנים והם בעדינו). אחר כך הלכנו לאורך הנהר. נכנסנו לתאטרון השייקספירי לתערוכת תחפושות שיקספיריות. בפארק הילדים שיחקו עם בועות סבון. עברנו את הגשר וישבנו לגלידה וקפה. משם בסביבות ארבע וחצי חזרנו לאוטובוס ולרכב. משם נסענו ל dover's hill שם עשינו מסלול יפה של 3.5 קילומטר בערך. גם למי שלא בא לו מסלול, שווה לעצור ולראות את הנוף. הילדים אהבו גם את עדר הכבשים הענק אבל פחות את כל המוקשים שהשאירו. אחרי המסלול כבר היינו עייפים כולם. נסענו לכיוון הצימר. עצרנו רק לקפה אחרון באחוזה יפה מאוד שהפכה למלון (לא זוכר את שמה). ועוד עצירה של 10 דקות במעגל אבנים עתיק rollright stones. לא שווה נסיעה במיוחד, אבל חביב אם זה מסתדר בדרך. הגענו עייפים לצימר הכנו שם ארוחת ערב זריזה.*

12.7 יום שישי

שוב מזג אוויר טוב. נסענו בבוקר לגן חיות cotswolds wildlife. גן חיות יפה שנמצא בשטח של אחוזה אנגלית. הסתובבנו כמה שעות כולל נסיעה ברכבת בתשלום נוסף. משם נסענו לארוחת צהריים בעיירה buford. ב cotswolds arms. לצליאקי היה תפוח אדמה אפוי עם תוספות. השירות היה די איטי ומבולבל. אחר כך הסתובבנו בעיירה ובכנסיה. עצרנו עוד לגלידה לילדים ו-afternoon tea להורים. משם נסענו ל bibury ועשינו סיבוב קטן באיזור המפורסם. ראינו מבחוץ את חוות הפורלים שנראתה יפה אבל כבר היה כמעט חמש אז לא היה רלוונטי. משם נסענו ל cotswolds water park שזה איזור עם המון אגמים. עשינו שם סיבוב רגלי במסלול רנדומלי. האיזור ממש יפה וחבל שלא היה לנו זמן/כח ליותר. בדרך חזרה לצימר עצרנו ב minster lovell שם יש עתיקות יפות ליד נחל מקסים ושם עשינו פיקניק ארוחת ערב ומשחקים משפחתיים של מחבואים. חזרנו לצימר בשמונה ורבע, קצת השלמות לארוחה ונגמר היום.

13.7 שבת

התארגנו לצ'ק אווט וב-10 יצאנו. היעד יריד ימי ביניים ב tueksbury. חנינו בעיירה (זול יותר). בהתחלה הלכנו לראות את המנזר. ליידו הייתה הדגמה של חץ וקשת. אחר כך קצת לשתות קפה ומשם לפסטיבל. שימו לב שיש המון ללכת עד לפסטיבל. בפסטיבל הסתובבנו בדוכנים השונים וספגנו את האווירה. המון אנשים לבושים ברוח התקופה. הופעות. הרגשה שכל הזמן קורה משהו. אכלנו בדוכנים ארוחת צהרים קלה. צ'יפס בדוכן שזה מה שמכר לצליאקי. לצערנו אחרי קצת זמן התחיל כאב בטן לצליאקי ולכן בסביבות שתיים וחצי בצהריים היינו צריכים ללכת ולא נשארנו לשחזור הקרב. משם נסענו לכיוון הצימר הבא בפיק דיסטריקט. נסיעה ארוכה. עצרנו במרכז קניות designers outlet east midlands ועשינו קצת שופינג וארוחת ערב בפיצה שם. והגענו לצימר.

14.7 יום ראשון

בתוכנית פסטיבל של בייקוול ומשם סיור בעיירה ואז טיול. כרטיסים לפסטיבל נקנו בלילה אתמול. קמים בבוקר והגדול מסרב לשתף פעולה. אומר שלא מרגיש טוב. רק ב 11 מצליחים להוציא אותו מהחדר בתנאי שהנסיעה היא עד 5 דק. מחליטים להתחיל במסלול קליל של מפל לומסדייל. מסלול ממש יפה. הגדול שבדרך כלל הולך בקלילות מתלונן כל הדרך. בסוף המסלול אומר שרוצה לישון. מרגישים שעלה לו החום. אני מוריד את האישה ואת הקטנים בפארק של מאטלוק וחוזר איתו לצימר. מארגן לו הכל והולך רגלית לפארק. הסתובבנו קצת בפארק ובעיירה ובסוף ישבנו לארוחת צהרים מסורתית של יום ראשון בפאב מקומי. לצליאקי היה פיצה ללא גלוטן. היה טעים אבל לקח להם מלא זמן. משם חזרנו לצימר לראות מה קורה. הגדול עדיין לא מרגיש טוב. נחנו והבנו שלא יוכל לצאת יותר היום. החלטנו לנסוע לסוף של הפסטיבל שנסגר ב 17. הגענו לבייקוול ונכנסנו לפסטיבל. הייתה הרגשה שמייד מתחילים לקפל הכל. עדיין ספגנו טיפה מהאווירה ועשינו סשן משפחתי של חץ וקשת. חבל שפספסנו את העיקר אבל זה החיים. משם עשינו עוד סיבוב קטן בעיירה וקנינו לצימר טארט בייקוול. חזרנו ונחנו בחדר. גם האמצעי התחיל לפתח חום. בערב יצאתי רק עם הקטנה לראות את המשחק של גמר היורו. מצאנו שמשדרים אותו במועדון הכדורגל של מאטלוק שם היו המון משפחות ואווירה מצוינת. חבל רק שאנגליה הפסידו. הלכנו לישון בתקווה לבריאות מחר.

15.7 יום שני

הגדול קם יותר טוב. הקטן קם מעוך אבל שניהם בלי חום. החלטנו שוב לעשות יום קליל עם מעט נסיעה (וקרבה לשירותים בשביל הילדים). יצאנו ב 10 ונסענו לרכבל Abraham heights. חנינו ועלינו ברכבל. הסתובבנו בכל המערות ונהנינו מהנוף. חביב אבל לא שווה את הכסף. בילינו שם עד שתיים וחצי בערך. אחרי הירידה עצרנו לאכול במקום סביר ונסענו ל cromford mill. הסתובבנו וראינו את המוזיאון. ואז יצאנו להליכה הלוך חזור לאורך התעלה. לא הלכנו הרבה כי האמצעי עדיין לא הרגיש טוב. חזרנו בחמש וחצי לחדר. ארוחת ערב זריזה והאמצעי הלך לישון מוקדם.

16.7 יום שלישי

טפטופים. האמצעי יותר טוב אבל עדיין חלש וצריך שירותים קרובים. סוף סוף יכולים להתרחק קצת מהצימר אבל עדיין צריכים דברים קלים. כיוון שיצאנו יחסית מוקדם ב 9 וחצי החלפנו את הסדר ונסענו קודם כל לטירת בולסובר. כרטיסים נקנו על הבוקר בהנחה. טירה נחמדה מאוד עם נוף יפה. פחות אווירה כי החדרים ריקים. אחר כך ישבנו בבית קפה להתרענן. משם נסענו לאחוזת wallaton. התלהבנו מהצבאים שמסתובבים חופשי. באחוזה נהנינו ממוזיאון המדע. למעלה הייתה תצוגה מקסימה של פסלים מיניאטוריים שרואים דרך מיקרוסקופ. כיוון שהתחיל מבול נכנסנו לקפטריה ואכלנו שם ארוחת צהרים קלילה. משם נסענו ליער שרווד. טיילנו במסלול הקל לעץ הענק וסיפרנו לילדים על פיטר פן. לסיום חזרנו שוב לשופינג ב designers outlet ויצאנו משם בסגירה בשמונה. ארוחת ערב בישלנו בדירה. בנוסף יצאנו לדייט זוגי בבר מקומי.

17.7 יום רביעי

מזג אוויר מושלם. כולם מרגישים טוב סוף סוף. מתארגנים ויוצאים מוקדם ב 9. מרגיש משהו מוזר. מסתכל ורואה פנצ'ר. למזלי לייד תחנת דלק אז נכנס וממלא אוויר קודם כל (בתשלום). מוריד את האישה בעיירה לשופינג ונוסע לפנצ'ריה שיחליפו לי גלגל. כאן יש אכזבה קטנה מהרכב. אין גלגל חילופי ואין ארגז כלים. בנוסף אחד מהברגים של הגלגל היה משהו מיוחד שצריך כלי מיוחד שאין בפנצריה. האפשרויות הן לחכות לשירות של החברה בחינם אבל ייקח כמה שעות או שבפנצריה ישברו את בורג המיוחד ולהחליף לרגיל ואז יתקנו את הפנצ'ר. עלות של כ 50 פאונד. בעל הרכב מציע להתחלק חצי חצי. שעה עבודה ויצאנו. הנזק מהאישה בשופינג היה גדול יותר. עם כל העיכוב מגיעים למסלול ב 11. חנייה חינם למסלול פדלי גורג'. עושים בתכלס 3 מסלולים שונים. מתחילים שמאלה לאורך הנחל ביער מקסים. מסלול מעגלי של 2 קילומטר. אחר כך מאותה נקודה מסלול חשוף לאורך הנחל בצד שני עם אווירה שונה לחלוטין. בערך קילומטר הלוך חזור. משם הולכים בדרך יפה לחניון surprise view ועושים מסלול מדהים ל mother cap עם תצורות סלעים מהממות. וואוו. מהחניון המשפחה עוד הולכת לתצפית ואני הולך להביא את הרכב ומצטרף לתצפית. הכל בדרך סגול מצמח האברש. יפיפה. משם הלכנו לאכול צהרים ב the fox house. יש המבורגר ללג. היה עומס אז קצת חיכינו והיה יקר אבל טעים. משם נסענו לקסטלטון. הגענו בארבע ורבע. רצינו לעלות לטירה אבל הבנו שיחד עם ההליכה לא נספיק (פספסתי שנסגרת בחמש). אז טובלים רגליים במים בזמן שהאישה מסתכלת על תכשיטים עם אבן כחולה. הילדים הודיעו מראש שלא רוצים מערה אז לא נכנסנו (בתכנית רציתי להספיק למערה ששטים שם). משם נסענו ל mom tor. גבעה יפיפה עם נוף מדהים. לסיום נסענו למאגר מים עם סכר Upper Derwent. הלכנו לראות את הסכר ועשינו פיקניק לייד המים. חזרנו מאוחר בשמונה וחצי לחדר.

18.7 יום חמישי

שוב מזג אוויר מושלם. יוצאים למסלול luds church. חונים gardbach mill. לצערנו בית הקפה סגור. המסלול מדהים והקטע של הנקיק מרהיב. משם נסענו לבקסטון. היה פסטיבל מוזיקה אז היו קצת הופעות מוזיקה. הסתובבנו ונכנסנו למסעדה תאילנדית. המשכנו להסתובב במרכז ובקניון. משם הלכנו לפארק וקנינו גלידה. משם נסענו ל dover dale stepping stones. עוד מסלול ממש יפה. הלכנו עד לנקודת התצפית. הילדים נכנסו להתרחץ בנחל ועשינו פיקניק עם רגליים במים. האכלנו את הברווזים בשאריות. משם חזרנו מאוחר לצימר ואכלנו ארוחת ערב.

19.7 יום שישי

מזג אוויר חם. בגלל מחלת הילדים בתחילת השבוע חיכינו עם הזמנת כרטיסים לפארק אלטון טאוורס. כשכבר רצינו המחירים קפצו והשימוש בקופוני הנחה נגמר (של days out guide). הודענו לילדים שלא יהיה פארק שעשועים והקטנים ממש התבאסו. ואז ראיתי שיש פארק קטן במאטלוק בשם ארץ גוליבר והמחיר ממש נמוך. 70 יורו לכולנו. היה ברור שהפארק קטן יותר ומתאים לצעירים. נסענו והאמת ממש נהיננו. קודם כל הפארק היה ריק והילדים יכלו לעשות שוב ושוב כל מתקן. המתקנים שנהיינו במיוחד זו אומגה ומגלשת מים עם סירה. בנוסף בשעות מסוימות נפתח פארק חבלים ממש מגניב שהיה ממש כיף. בשלוש בערך הרגשנו שמיצינו. נסענו לכיוון ביקוול שחשבנו לעשות בה עוד סיבוב. אבל היינו רעבים אז עצרנו במסעדה grouse and claret שהייתה ממש כיפית בחצר (המבורגר ללא לחמניה לצליאקי). סיימנו שם רק בארבע וחצי והחלטנו שלבייקוול כבר אין טעם ליסוע. במקום נסענו למסלול קל בשם Stanton moor. מסלול שטוח של 2.5 ק"מ. מסלול נחמד. פחות יפה מהקודמים. מלא שיחי אברש שעוד לא פרחו. כנראה באוגוסט הוא יותר יפה. משם נסענו לנקודת פיקניק שכוללת רחצה בנהר ב youlgrave. שם נשארנו עד שמונה בערב. ומשם לחדר.

20.7 שבת

שוב גשמונים. עושים צ'ק אווט מוקדם ונוסעים נסיעה ארוכה של שעה ו-45 דקות לטירת warwick שם קבענו לטייל עם חברים (אותה משפחה מתחילת הטיול). קניתי כרטיסים יומיים מראש עם הנחה של days out guide. עלה 70 פאונד לכולנו. עצרנו בבוקר בתחנת הרכבת וקניתי את כרטיסי הרכבת הזולים ביותר (עוד 6 פאונד). בדיעבד לא ביקשו בכלל לראות את כרטיסי הרכבת אבל זה לא אומר שתמיד לא יבקשו לראות. בהשוואה לחברים זו הייתה הנחה ממש גדולה. מגיעים קצת אחרי הפתיחה. מסתובבים בטירה ורואים את כל ההופעות. ממש כיף שם. במיוחד עם החברה. יוצאים מהטירה ב-17:00 ונפרדים מהחברים. יש עוד נסיעה של שעתיים ללוטון. ב-19 נכנסנו למסעדה ממש ליד בית המלון כשב-20 קבעתי להחזיר את הרכב. לקח להם ממש מלא זמן (למרות שהאוכל היה מצוין). התכתבתי לשאול את בעל הרכב שאמר שאין בעיה להגיע 20 דק מאוחר יותר. החזרנו את הרכב ועשינו צ'ק אין למלון. ארגנו הכל במזוודות.

21.7 יום ראשון

קמים ויוצאים ב-6 לטיסה שמתוכננת ל-8 וחצי. הולכים לשדה ונפרדים מהקרירות. הכל עבר בסדר גמור עם הטיסה חזרה.

Loading

Similar Posts

כתיבת תגובה