טיול משפחתי ביער השחור – עם רכב שכור

טיילנו זוג עם שני ילדים בני 2.5 ו 5.

הפוסט מתמקד ביער השחור, כחלק מחופשה בת 5 שבועות שעשינו בגרמניה, אוסטריה וצרפת. החופשה התחילה בנחיתה בממינגן ונסיעה לאוסטריה לעמק שטובאי לשבוע- היה מהמם! בהמשך עלינו למינכן, לגו לנד, ביקרנו בשטוטגרט המהממת, עשינו את דרך היין בצרפת והגענו ליער השחור לשבוע.

קצת לוגיסטיקה

השכרת רכב

שכרנו רכב בשדה התעופה של ממינגן – המקום היחיד שניתן לשכור רכב הוא בשדה התעופה, אין חברות השכרה הפועלות בעיר עצמה. בגלל שנחתנו בשעה מאוחרת, העדפנו לא לקחת את הרכב בלילה ובמקום זה לקחנו מונית בלילה כדי להגיע כמה שיותר מהר למלון וללכת לישון.

ממינגן

את היום הראשון העברנו בטיול רגוע ברחובות ממינגן (שווה בהחלט להקדיש יום רגוע, למי שיש לו את הזמן). בבוקר השני, ירדנו לאכול ארוחת בוקר במלון במרכז בשם Hotel Weisses Ross וביקשנו שיזמינו לבעלי מונית לשדה כדי שיאסוף משם את הרכב בזמן שאני והילדים נמשיך בארוחת בוקר איטית ונתארגן לצ'ק אאוט. את הרכב הזמנו מחברת סיקסט דרך מנוע החיפוש של פאפם פאפם ובעצם הזמנו את הרכב ישירות מסיקסט בגרמניה. רכב עם 7 מקומות, שהיה גדול מספיק (למרות שיכולנו לקחת רכב סטיישן עם 5 מקומות) אבל המחיר היה דומה ורצינו לתת לילדים עוד חוויה בטיול – לנסוע ברכב גדול (בארץ אנחנו נוסעים ברכב קטן), אז הרכב הגדול היה אטרקציה, שהילד הגדול שלנו חיכה לה. שכרנו את הרכב לכל התקופה – כחמישה שבועות, כולל ביטוח ביטול השתתפות עצמית שהוצע לנו באתר של סיקסט גרמניה, ככה שזה היה אפילו זול יותר מלקנות ביטוח החזר השתתפות עצמית, שאנחנו בד"כ קונים מחברת ביטוח חיצונית.

חברות ההשכרה בשדה

לצערי בסוף ההשכרה חייבו אותנו על יום השכרה נוסף, למרות שהחזרנו את הרכב בזמן ולמרות שביקשנו שידפיסו לנו אישור החזרת רכב במקום, אבל העובדת בדלפק של סיקסט סירבה לתת אישור כלשהו והתעקשה שתשלח לנו במייל (המייל עם החיוב הגיע רק שלושה ימים אחרי שהחזרנו את הרכב) וכבר לא היה עם מי לדבר. אז שווה שתתעקשו לקבל אישור כתוב בסוף ההשכרה.

טיסה

טיסת ריאנאייר שסגרנו די בזול וכללה 2 מזוודות גדולות לארבעתנו. שתי הטיסות יצאו בזמן ולא היו תקלות מיוחדות.

לינה

הזמנו מראש דרך בוקינג את הדירה למהלך השהות שלנו ביער השחור. באופן כללי ביתר הטיול – הזמנו רק את מקום הלינה הראשון ליום הנחיתה ואת מקום הלינה לשהות שלנו בעמק שטובאי באוסטריה. בשאר הזמן, תמיד הזמנו את מקומות הלינה רק ליום – יומיים קדימה.

ביער השחור לנו במשך שבוע בעיירה טודנאו במקום שנקרא winter nest הממוקם כחמש דק' נסיעה ממפלי טודנאו ו-5 דק' נסיעה מרכבת ההרים בטודנאו- עבורנו המיקום היה מעולה.

המחיר היה קצת יקר אבל כלל את כרטיס היער השחור שהוא משמעותי למי שמגיע לעשות אטרקציות ביער השחור. הדירה מאובזרת מעולה והנוף מדהים. במרתף הבניין יש חדר עם מכונת כביסה ומייבש – חשוב להצטייד במטבעות של אירו בשביל להפעיל אותם.

סים מקומי

רכשנו בסופר מקומי בגרמניה סים מקומי עם הגבלת גלישה. בפועל זה הספיק לשבוע ואח"כ הדבר היחיד שהיה אפשר לעשות זה וואצאפ, הספיק לנו. בשביל להפעיל את הסים היה צריך להזדהות טלפונית עם אפליקציה (ההוראות כתובות באתר של כל סים, פשוט גולשים ללינק ההרשמה ועוברים את השלבים – את הזיהוי מבצעים מול שירות של הדואר הגרמני בשיחת וידאו והם עובדים 7 ימים בשבוע במהלך שעות היום). את הזיהוי אפשר לבצע גם בהגעה לאינספור סניפי דואר או מכולות שנותנות שירותי דואר, להציג להם את ברקוד הזיהוי מהאפליקציה, דרכון ולתת להם מיקוד כלשהו בסביבה (נתנו את המיקוד של המלון) והם מאשרים.

12. אוכל ביער השחור- לא ראינו הרבה מסעדות באיזור ולמען האמת פחות חיפשנו. בדירה היה לנו מטבח מאובזר, בסופר יש מוצרים מעולים- נהננו לקנות, לבשל ולאכול כריכים ומאפים בבקרים ובצהריים ובערב לבשל.

מה עשינו ביער השחור?

רכבת טודנאו

כל יום הקפדנו לקום מוקדם ע'מ להספיק נסיעה ברכבת הרים המתאפשרת בחינם דרך הכרטיס האדום בין 9-11 בבוקר- מותרת מגובה 95 ס'מ וגיל 3ביום הראשון הגענו ברבע ל9 כדי להימנע מתורים אך ראינו שלא היו תורים בכלל גם כשסיימנו. רכבת הרים מהנה לילדים ולמבוגרים כאחד (קצרה יותר מרכבות הרים שעשינו בעמק שטובאי אבל מהירה ומהנה לא פחות).

הערה חשובה לגבי התורים – היינו אמנם בחודשי הקיץ אבל בתקופת הקורונה, כך שכנראה פחות טיילו בתקופה הזאת. באותם שבועות ישראל בדיוק הוגדרה כמדינה אדומה ע"י גרמניה וישראלים לא יכלו להגיע לגרמניה.

רכבל פלדברג

(מסתבר שעליה ברכבל לא כלולה בכרטיס היער השחור- 24 אירו ל2 מבוגרים וילד בן 5- עליה וירידה). עם זאת, ממש ליד יש פארק חבלים kletterwald פתוח מגניב ממש מגיל 8- לא עשינו בגלל הגיל, אבל יש מתחם סגור- fundorena שהוא כמו גי'מבורי טרמופלינות ומתחם טיפוס שנסגר בשעה 18:00 ומתאים לילדים מגיל 5. הכרטיס האדום מקנה שעה חינם בכרטיס. בחוץ יש גינה מגניבה לילדים קטנים יחסית- התאים לבן ה5 שלנו. חזרנו למתחם מס' פעמים בזמן השהייה בסוף היום, בדרך חזרה לדירה. מומלץ ממש במיוחד במזג אוויר שדורש מקום סגור. במתחם פלדברג יש בניין חנייה ומשלמים לפי משך השהות, באשראי או במזומן במכונות התשלום.

Steinwasen Park

רבע שעה נסיעה מטודנאו. אחלה פארק לילדים קטנים. הכניסה בכרטיס האדום של היער השחור בחינם. בפארק גשרי עץ חמודים, מתקן אבובים רק מגיל 4, 2 רכבות הרים שאפילו בן ה2 יכל לעשות, רכבל, עוד כמה מתקנים לקטנים ורכבת לגילאי 4+ במתחם סגור. במקום יש חיות שאפשר להאכיל בעלות של יורו- חמורים, איילים, ארנבות, תרנגולות ועוד. העברנו שם חצי יום בכיף. מומלץ למשפחות עם ילדים קטנים.

מסלול רוונה

הנמצא 10 דק נסיעה מאגם טיטיזי- מסלול יפה – שעה וחצי הלוך חזור- עם ילדים קטנים כמובן לוקח יותר זמן.. במסלול הולכים לצידי נחל זורם, מפלים, גשרוני עץ מעליהם עוברים- מסלול יפה ושווה. מכוונים בוויז למלון ומחנים בחוץ בחניון אפר בחינם. שילבנו את המסלול עם ביקור באגם טיטיזי בו ביקרנו במוזאון mac רכבות – הבן שלי היה מבסוט. אח'כ נכנסנו למסלול המיני גולף שהיה ליד- הכניסה לשתי האטרקציות כלולות בכרטיס האדום. שיחקנו והיה מהנה גם עבור הילדים. בהמשך עשינו סיבוב בגלגל הענק- 5 יורו למבוגר ו4 יורו לילדים- היה נחמד, איפשר תצפית על האגם מלמעלה, סה'כ נחמד אך לא חובה.

מפלי טרייברג וביקור בעיירה טרייבג

בשונה ממה שקראתי, המסלול הצהוב כן מתאים לעגלות!!! אמנם יש ירידה ועליה תלולה אך, להורים לילדים קטנים- אפשרי בהחלט, למדנו על בשרנו כשסחבנו את בן השנתיים בידינו.

מפת מסלול מפלי טרייברג

ממליצה למי שעושה את המסלול הזה עם ילדים קטנים, להחנות למטה ולעשות אותו מלמטה למעלה ואז לחזור בחזרה למטה ולבקר בעיירה. יש לציין כי ביקרנו בעיירה ביום ראשון, היו מסעדות פתוחות וגם חנויות גיפט שופס למינהן שהיו פתוחות ועמוסות תיירים שקונים שעוני קוקיה ועוד מתנות האופייניות לאזור. ביקרנו גם במוזאון היער השחור בטרייברג – הנכללים בכרטיס הכניסה למפלים – לא הכרחי, אבל הילד הסקרן נהנה והיינו שם כמעט שעה.

לצערי מפלי טרייברג די אכזבו אותנו, לא מדובר במפל ארוך ומרשים אלא בהרבה מפלונים קטועים- המפל יפה ונעים לטייל אך עבורנו, נסיעה של מעל שעה בשביל אטרקציה זו, בדיעבד פחות התאימה.

פארק Tatzmania

שכלול בכרטיס האדום. פארק נחמד שמשלב חיות ומתקנים. לדעתי לא כ'כ מתאים לילדים גדולים. היו 4 מתקנים שבן השנתיים שלי יכל לעשות ואת רוב המתקנים למעט 1 הגדול שלי עשה. יש בפארק הרבה שולחנות מסודרים לפיקניק, נחמד ממש להעביר כמה שעות בכיף. קינחנו את היום במתחם הג'ימבורי ב-Fundorina בפלדברג.

ביקור באגם שלוכזי

כמה דק' נסיעה מהאגם נמצא Spass Park – פארק פתוח חמוד ממש לילדים קטנים – אפשר להתגלש באבובים על דשא סינתתי. ממש כיפי ואפשרי גם לבני שנתיים , במקום יש מתנפח, מסלול מיני גולף באמצעות משחק כדורגל (בועטים כדורגל אל עבר הגומות), קליעה למטרה גדול – כניסה בכרטיס האדום של היער השחור מוגבלת לשלוש שעות ולא צריך יותר בעיניי- אטרקציה פשוטה ומהנה. משם נסענו לאגם שלוכזי – עשינו שייט בסירת פדלים בשבעה יורו, לא מצאנו שייט בספינה שכלול בכרטיס האדום כמו שקראתי.

מפלי טודנאו

עשינו את המסלול הקצר שנמשך 10 דק'- שילמנו 4 יורו ל2 מבוגרים ע"מ להיכנס בדרך הקצרה- היה ביקור כיף, יש ספסלונים נחמדים שאפשר לשבת עליהם ולצפות במפל.

ביום האחרון לפני היציאה מאזור היער השחור ביקרנו במוזאון הטבע של היער השחור לבקשת הבן שלי- נחמד לסיבוב של חצי שעה, אך לא הכרחי. הכניסה הינה חינם בכרטיס האדום. במוזאון יש תצוגה של פוחלצים ובחוץ גן בוטני קטן- שלא ראינו בגלל הגשם. ביקרנו במוזאון ביקור קצר, נחמד, לא ביקור חובה.

נסיעה של שעה וחצי מפלדברג לאגם קונסטנץ.

ביקור ב – sea of life – שריינו הגעה יום לפני באתר והזמנו כרטיסי מבוגר אך, אפשר לשלם במקום על כרטיסי כניסה.

טיפ שווה- מצאנו קופון הנחה אשר מקנה כניסה 1+1 לsea of life או ללגולנד- ניתן למצוא את הקופון על קרטון חלב בedeka סופר בגרמניה. עם זאת, הם לא ביקשו לראות אותו לא בלגו לנד ולא פה (הזמנו באינטרנט 1+1 והצהרנו שיש לנו את הקופון). האטרקציה נחמדה ממש, מצדיק ביקור של שעה וחצי (גם אם ביקרתם בעולם במים בלגולנד). אח"כ ביקרנו בקומה ה2 במוזאון פוחלצים גם כן. שתינו קפה במסעדה למטה ועשינו טיול קצר לאורך האגם. ביקור קצר בקניון שליד- לא הספקנו לבקר בעיירה מעבר לכך אך ראינו שיש מדרחוב נחמד, המון מסעדות- נראה שווה עצירה.

בדרך נסיעה לממינגן (ממנה טסנו חזרה לארץ) הוויז לקח אותנו דרך מעבורת שהעבירה אותנו לקצה השני של האגם- חוויה לילדים בעיקר.

פרייבורג – בדיקות קורונה

תעלות המים בפרייבורג

שלושה ימים לפני טיסת החזור שלנו נסענו לפרייבורג לביקור בעיר וביצוע בדיקת קורונה. הזמנו את הבדיקה יום לפי באינטרנט ואפשר רק באינטרנט- בעלות של 40 יורו לאדם- הביצוע היה מהיר והתשובות התקבלו תוך 24-26 שעות למייל ללא מס' דרכון זה הספיק.

הביקור ביער השחור היה מהנה. כל יום עשינו לפחות 2-3 אטרקציות ועדיין לא הספקנו הכל. אין ספק שנגיע שוב להשלים את מה שלא הספפקנו.