טיול משפחתי – 9 ימים בזלצבורגלנד

טיול משפחתי (זוג + 16,14,5) לאוסטריה סוכות ספטמבר 2021

מזג אוויר – מעולה שמש, לאחר תחקיר באוסטריה מזג אוויר זה עניין של מזל אפשר ליפול על ימים גשומים או שמש או גם וגם, אבל מה שחשוב זה שתמיד יש מה לעשות באוסטריה, תבנו את הטיול עם אופציה למקומות סגורים ויש בשפע (למזלנו לא היה לנו יום גשם אחד!)

טיסה – חברת ריינאייר לוינה (ממליצה בחום מניסיון תמיד להגיע בזמן ולא ברגע האחרון הם פותחים את הדלפקים שלהם יחסית מאוחר ואז עלול להיווצר עומס, תמיד לקחת מקדם הגנה מראש!)

חלוקת ימים – 9 ימים זלצבורגלנד + 4 ימים בוינה

השכרת רכב – אברקיס, שירות מעולה, מהיר ויעיל לקחנו רכב חדש עם באגז' מרווח, 5 מקומות בחירה טובה ומחיר הוגן, הביאו לנו את הרכב עד המלון ובחזור הגיעו לאיסוף ותשלום במלון בוינה – שירות VIP

כרטיס הנחות זלצבורגלנד – יש הרבה כרטיסים וכאשר הגענו למלון קיבלנו כרטיס בנוסף של קפרון וזל אם סי ולכן אני ממליצה לבדוק את כמות הימים של הטיול ולבדוק את המקומות שאתם מתכננים לטייל בהם ובהתאם לזה לקבל החלטה אם לרכוש את כרטיס ההנחות או לא, לנו זה השתלם כי הגענו ל – 13 ימים.

יום ראשון

נחתנו בשעה 22:00 בלילה ולכן סגרנו לילה במלון NH בשדה התעופה לקחנו 2 חדרים חמודים, ארוחת בוקר מעולה והמיקום צמוד לשדה התעופה – ההחלטה הכי טובה ונכונה!

יום שני

אכלנו ארוחת בוקר ויצאנו לדרכנו לזלצבורגלנד עצרנו בסופר של רשת billa שמפוזרים בכל רחבי אוסטריה הביקור בסופר אטרקציה בפני עצמה, העמסנו מכל טוב, הסופר מדוגם, נקי, נעים ומזמין, פירות חתוכים, מאפים טריים, לחמים, מיץ תפוזים סחוט טרי, חטיפים, סושי הכל מהכל מומלץ ביותר לקחת צידה לדרך (חשוב מאוד למען השקט באוטו – נסיעה ארוכה לפנינו!) טיילנו בעיירות הבאות: krems – עיירה נחמדה עם טיילת ארוכה וכיפית אפשר לשבת לאכול באחד מבתי הקפה,פיצריות,גלידות עיירה שניה durnstein – עיירה עתיקה מהאגדות, בתים צבעוניים, מנזר מיוחד, העיירה יושבת על צוק ומשקיפה על הדנובה מקסים!

עיירה שלישית ואחרונה melk – עיירה גדולה שיושבת לאורך הדנובה יש בה מנזר ענק ומרשים ונופים מיוחדים, אכלנו שם ארוחת צהריים ומשם הגענו בערב לכוכב הראשון העיירה קפרון ולמלון המדהים שלנו mountion hotel luis מלון דירות מושלם, לקחנו דירה מרווחת עם 3 חדרי שינה, סלון, מטבח ומרפסת משקיפה לנוף חלום, בחירה מוצלחת, ארוחת בוקר ניתן לאכול במלון או לקנות מצרכים ולהכין בחדר, אנחנו שילבנו ונהנו מאפשרות הבחירה, במלון יש בריכה מחוממת הילדים התעלפו, סאונה רטובה ויבשה (לשים לב לעניין של עירום זה דבר מקובל שם☺️), כנקודת יציאה לטיולים KAPRUN נהדרת, יש בה הכל מסעדות, חנויות, אטרקציות ואווירת חופש אמיתית.

יום שלישי

הסכרים של קפרון – הטבע בהתגלמותו אחד המקומות היפים, מסלול שמשלב נסיעה באוטובוס ורכבל – מעלית לגובה של למעלה מ- 2,000 מטר, למעלה יש שני סכרים של הפשרות שלגים ואפשר לעשות טיול בטבע פראי ומדהים. (לעלות רק במזג אוויר טוב).

טיול בקניון טבע זיגמונד טון – Sigmund-Thun Klamm – מסלול טיול בתוך קניון עם זרימת מים נמצא עשר דקות נסיעה מהעיירה קפרון, טיול מעגלי קליל על שבילי עץ המשקיפים על נחל גועש ויפהפה בגווני טורקיז עד שמגיעים למפל רחב שמעליו אגם מעלף. עד חצי שעה טיול.

ארוחת צהריים – חנינו ליד האגם ובצמוד יש מתחם של מסעדה פתוח ומקורה, מזמינים משלמים ויושבים בשולחנות מעץ בצמוד יש מתקני משחקים לילדים ממש נחמד, מרק גולש, שניצלים היה טעים.

אגם klammsee – צמוד לזיגמונד טון – הלכנו ברגל מכל כיוון נוף מעלף, התחושה היא שזה לא אמיתי גן עדן, המים בצבע טורקיז יופי מהפנט!

לקינוח – מגלשות הרים בקפרון מייסי פליצר – MAISI FLITZER – הילדים עפו!

יום רביעי

האגם הקפוא בעמק שטובכטל

מתחילים את היום בנסיעה לאגם הלבן והאגמון הקפוא בעמק שטובכטל. מדובר בסדרה של רכבלים. הראשון רכבל סגור והשני רכבל פתוח המסיע לגובה 2,500 מטר ולמעלה יש הליכה קצרה לאגמון קפוא – ואו!!!!

ירדנו מהרכבל וראינו פודטרק עם המבורגרים, שניצלים – טעים וזול (לא זוכרת את השם אצרף תמונה)

מפלי KRIMML – המפלים הכי מרשימים באירופה! יש אופציה לעלות רגלית את כל המסלול או להשתמש במונית שמעלה עד למעלה ומה שנותר זה לרדת את המסלול ולהתפעם מהיופי המהפנט, אנחנו בחרנו באופציה השניה והיא היתה נכונה עבורנו, אנחנו לא משפחה של מיטבי לכת (אני בכיף הייתי הולכת על האתגר אבל הילדים ובעלי פחות ולכן אני תמיד אומרת שצריך לחשוב על ההרכב ולעשות התאמות, בסוף המטרה היא להנות ביחד מהטבע), באוסטריה יש המון מפלים והמים נמצאים בכל פינה, ההליכה היא בצמוד למפל והעוצמה שלהם מורגשת בצורה חזקה וזאת אחת החוויות הטובות שהיו לנו בטיול והכי חשוב כאשר מגיעים למטה בסיום המסלול יש אנדרטה עם סיפור מרתק על הצלת יהודים שהופך את כל העניין למרגש במיוחד – לא לוותר!

חזרנו למלון עייפים אך מרוצים קצת זמן בריכה לילדים, ארוחת ערב צמוד למלון יש מסעדה בשם –

פיצות בטאבון, סלטים טעימים לקחנו טייק אויי לדירה FLAIR

יום חמישי

יום רגוע (באופן יחסי) קמתי בבוקר בחשש קל ובידיעה שאני עומדת לעלות על אומגה מפחידה עם המתבגרים שלי, מראש סגרנו 3 כרטיסים ובעלי לא ויתר לי למרות שהתחננתי שנתחלף אבל הוא התעקש שאחווה את החוויה למרות הפחד, מה אגיד אחת החוויות המטורפות שחוויתי מימיי, ריחפתי באוויר כמו ציפור נודדת וחופשיה, אי אפשר להסביר את זה – חוויה של פעם בחיים !!!!!

אטרקציה אקסטרימית – FLYING FOX XXL – אומגת ענק לא לבעלי לב חלש – אחת האומגות הארוכות והמהירות בעולם!

(סגרנו מראש כרטיסים לשעה 12:00 – יש להגיע 45 דק' לפני הזמן להתארגנות והכנה מראש, לא לאכול בסמוך לאומגה)

אחרי האדרנלין והיי הגבוה, המשכנו קצת ביום רגוע לעיירה ציורית מריה אלם, עיירה מקסימה עם רחוב מרכזי וציורי ונהר שזורם לאורכה, מומלץ להגיע לפני 17:00, כדי להספיק לבלות בה כשהחנויות פתוחות.

חניה ללא עלות בסופרמרקט – BILLA ומשם צועדים רגלית לרחוב הראשי, יש גלידריות, פיצריות, חנויות ואווירה קסומה, ישבנו לאכול פיצה אחרי זה בית קפה עם עוגות שוות. חזרנו לחדר בעלי רצה זמן בריכה עם הבנות אני והבן הלכנו לבקר במוזיאון למכוניות עתיקות בקפרון וגם זמן איכות ביחד, מוזיאון חביב אחלה לביקור קצרצר.

ארוחת שישי במסעדת המלון – הזמנו מקום מראש – וואו וואו וואו ליקקנו את האצבעות, מומלץ בחום רב קולינריה במיטבה! (דבר שקשה להגיד באוסטריה כי האוכל חוזר על עצמו פיצות, שניצלים, צ'יפס אין מנעד רחב – אל תצפו לעוף שם על האוכל – אין ציפיות אין אכזבות!)

יום שישי – יום המעבר ל"כוכב השני"

נסענו לכביש הגרוסגלוקנר ההר הגבוה באוסטריה – זה כביש אגרה מטורף עם מס' תחנות עצירה מיוחדות ויפות של קרחונים של הר האלפים, מקבלים פלייר יש גם בעברית ומתחילים לנסוע ולעצור במקומות שמעניינים.

לאחר מכן בתכנון המקורי היה ללכת למרחצאות ספא אלפנתרמה – המרחצאות נמצאות בעיירה באד הופגנשטיין, במקום יש מס' בריכות שחייה, מים תרמיים, מגלשות מים בנוסף אגף של סאונות רטובות ויבשות מחוץ לתחום הילדים – אבל כשהגענו לשם התברר שהמקום סגור לחברת נייקי לתחרויות ולא הורשתה כניסה למבקרים חיצוניים, התבאסנו מאוד וזאת נקודה חשובה שתמיד רצוי וכדאי לבדוק את המקומות מראש שהם פתוחים, שאין חגים או כל דבר אחר, מהר מאוד התעשתנו החזרנו את המזוודות לרכב והלכנו לטייל בעיירה היפה, ישבנו בבית קפה הידוע – cafe schwaiger – עוגות, קינוחים מילקשייק וקפה מעולה וכבר מצב הרוח עלה!

המשכנו לנסיעה לדירה הבאה שלנו – Appartement Alpenrot alpendorf עיירה מדהימה, דירה חדשה במיקום עם נוף פסטורלי, מרווחת, מטבח, פינת אוכל, חדרים, סאונה, בעלי הדירה אנשים מקסימים.

יום שביעי

מגלשות ההרים אבטנאו Sommerrodelbahn Abtenau – בתוך העיירה מגלשות כיפיות וארוכות הילדים בעננים בטירוף (עולים ברכבל למעלה ומשם יורדים עם המגלשה, אני והקטנה בת 5.5 ישבנו ביחד במגלשה, הגדולים לבד)

אגם גוזאו – GOSAU – תצפית מעלפת ובתי קפה – גולת כותרת של הטיול ללא מילים לדעתי מקום חובה לא לפספס!

(יש לנסוע עד סוף הכביש ולא לעצור באגמון הקטן שלפני, ואז רואים את החנייה מימין ולידו הרכבל – טיפ תחנו בחניון מס' 1 (P1) שהוא הקרוב יותר לאגם ) למעלה יש שביל שמוביל לבית קפה עם שטרודל חלומי מס' 1 SONNENHAM – שטרודל תפוחים חלומי וגם הזמנו את קרעי הפנקייק צלחת עמוסה בפנקייקים עם אבקת סוכר שנמסים בפה – מעדן!

לקינוח נסענו לטייל לביקור בעיירה – Hallstatt– רבות נאמר עליה עיירה קסומה, טיילת ארוכה, אגם יפה מסביב, בפועל הגענו קצת מאוחר והילדים כבר היו עייפים וחסרי סבלנות, צריך לקחת בחשבון שיש פקקים בכניסה לעיירה כי היא אחת המתויירות בעולם, היא מאוד יפה ומיוחדת אבל לדעתי האישית קצת אוברייטד אבל ייתכן שזה בגלל שלא חוויתי אותה כמו שצריך וזה היה כבר סוף יום – שווה ביקור נוסף בטיול הבא 🙂

ארוחת ערב במסעדת ציידים מדהימה oberforsthof GESMBH -נכנסו למסעדה והרגשנו שהגענו לסדרה של משחקי הכס, שולחנות עץ כבדים עם מפות, תאורה, פוחלצים של איילים, עיצוב מהמם והאוכל יותר, בורגרים, מרקים, סטייקים תוספות יאמי יאמי – המלצה רותחת!!!

יום שמיני

נסענו לחנות מפעל קטנה של מוצרטקוגל (שוקולד) בגרודיג – שוקולדים במחירים מוזלים מאוד שווה לקנות לארץ

לאחר מכן נסענו לטייל בעיר זלצבורג – נסענו לחניון חנה וסע ומשם לקחנו אוטובוס למרכז העיר, אין איפה להחנות בעיר (חינם עם כרטיס ההנחות), טיילנו בגני מיראבל המהממים, המשכנו למדרחוב היפה Getreidegasse, הבית של מוצרט קניות, ארכיטקטורה, אוכל רחוב מהיר, חנות גבינות, בית קפה של מוצרט וגשר המפתחות עיר כיפית.

לסיום הבן שלי הוא סקייטר ויש בזלצבורג מגרש של סקייטרים מקצועי עם תחרויות עולמיות, הלכנו לשם והוא היה מאושר עד גג העולם היה שווה כל רגע 🙂

יש המון אופציות: מוזיאון טבע, ארמון הרזידנס, שייט על הנהר, גן החיות של זלצבורג, השוק הישן, מוזיאון הצעצועים, מבשלת בירה, תמיד מציעה לעשות שיעורי בית מראש ולבדוק מה מתאים לכם, לקחת בחשבון שאי אפשר להספיק הכלוזה בסדר, אנחנו לא במרדף באנו להנות!

מסעדה מומלצת (לא אכלנו בה): מסעדת לודוויג (דאס בורגר) – המבורגר טעים ופשוט וגם מרכז קניות ענק – "אירופה פארק" (לא ביקרנו בו)

יום תשיעי

ערוץ ליכטנשטיין קלאם – מפלים וזרימת מים בשצף בין הסלעים ועוטפים את הנקיק העמוק הזה, נכנסנו לאווירת מסתורין וגולת הכותרת הם המדרגות הלולייניות, ארכיטקטורה בטבע.

משם המשכנו לעיירה שאלדמינג לאטרקציה אקסטרימית קרטינג שטח – GO KART ברכבל Hochwurzen – חוויה מדהימה לכל המשפחה, מדובר בנסיעה של 7 ק"מ, הקטנה שלי היתה עם בעלי כמובן חוויה מהירה כיפית ומפחידה!

בסיום ישבנו לארוחת צהריים טעימה מאוד במסעדה הצמודה (שכחתי את שמה, אין מה להתבלבל היא בסיום המסלול)

משם המשכנו לאלטנמרקט לפארק המים terme amada – בריכות מחוממות, מגלשות מים מפחידות, בריכת גלים, ספא סאונות, מקום שלמות!!!

לסיכום – יש המון מה לעשות בזלצבורגלנד לכל המשפחה בכל הגילאים צריך רק לבנות את התמהיל הנכון והמדויק עבורכם, זאת פעם ראשונה שלנו באוסטריה ונהנו מכל רגע, חווינו חוויות מעלפות, אנשים טובים, שקט, שלווה, נופים מגלויה, ירוק ומים ששוטפים את העיניים ומחממים את הלב – פלא הבריאה!

משם מרוצים ורגועים לדירה שלנו למנוחה והתארגנות ביום המחרת לוינה….