טיפים לטיול בארגנטינה וצ'ילה – חודש עם תינוק בן 4 חודשים

פעם ראשונה שטסנו עם תינוק, והדבר העיקרי שהפך את הטיול הזה לחוויה עצומה, מעבר לנופים המדהימים ולאוכל המשובח, זה הביחד שלנו כמשפחה. אז אם אתם שואלים אותי למה לטוס עם ילדים? בגלל הגיבוש המשפחתי.

פירוט המסלול: בואנוס איירס -> ברילוצ'ה והסביבה -> קרטרה אוסטרל ( צ'ילה) -> אל צ'לטן -> טורוס דל פיינה (צ'ילה) -> אל קלפטה -> אושאוויה.

אופי הטיול היה גם עירוני וגם טיולי טבע. הארגנטינאים מאוד חמים ואוהבים תינוקות, בכל מקום שהיינו תמיד התקבלנו בחיוך, עצרו אותנו ברחוב מידי פעם כדי לקשקש עם בר ולקבל חיוך. קיבלנו עדיפות כמעט בכל מקום שהיינו.

טיסות:
* טסנו לארגנטינה עם איבריה, עם קונקשן קצר במדריד . ב2 הטיסות קיבלנו עריסה. קיבלנו את העגלה בקונקשן.
* היו לנו 3 טיסות פנים במהלך הטיול בהן לא קיבלנו עריסה. טיסות של עד 3 שעות, ישבנו בשלשה עם מקום פנוי או בשורה הראשונה.

ציוד:
* עגלה עם אמבטיה ( עטפנו אותה בשק מיוחד שהזמנו מאלי אקספרס, האמבטיה שרדה יפה את כל הטיסות) מה שאיפשר לבר לישון מתי שרצה ואנחנו יכלנו להמשיך בשלנו.
* מנשא – חובה למי שרוצה לעשות מסלולים, וגם שימושי כאשר נמאס לתינוק לשכב בעגלה.
* ביגוד חם – שק שינה לעגלה, חרמונית והמון בגדים חמים ושמיכות. בדרום ארגנטינה וצילה מאוד קר, בלילה המעלות עלולות לרדת גם מתחת לאפס.
* חיתולים ומגבונים רק לימים הראשונים. יש להם הכל, לא באיכות גבוהה אבל סביר בהחלט.
* תרופות – נובימול , מי מלח, משחה לעור פנים יבש ואדמומי ומד חום חובה.

התניידות:
בבואנוס איירס הלכנו הרבה ברגל וגם השתמשנו במטרו.
שאר הטיול היה עם רכב שהשכרנו בברילוצה וטיסות פנים.

לינה:
את מקומות הלינה המרכזיים ( בואנוס איירס, ברילוצה ואושואייה) הזמנו מראש דרך בוקינג, בכולם קיבלנו לול קמפינג לתינוקי עם שמיכה חמה ובחלקם גם מגבת לתינוק. בשאר הטיול דיי זרמנו והזמנו יום לפני לפי היעד הבא שהגענו אליו. במקות שלא הייתה מיטת תינוק בר בדרך כלל ישן באמבטיה של העגלה.

מסלולי טיול:
יש אינסוף מסלולים ואינסוף נקודוץ תצפית מהממות. אפשר להתאים את הטיול הזה לכל רמות הקושי. מכיוון שהיינו עם תינוק קטן, עשינו בעיקר נקודות תצפית ומסלולים קלילים.

המלצות חמות:
* השכרת רכבים – ממליצה בחום להשכיר רכב בצ'ילה ולא בארגנטינה מכיוון שבצ'ילה הרכבים באיכות גבוהה יותר ויש יותר מבחר. אנחנו השכרנו רכב בארגנטינה בגלל אילוצי מסלול – המלצה בפסקה הבאה:)

* בברילוצ'ה יש סוכנות של בחורה ישראלית, Yam Perelman, הנקראת " הבית של ים". דיברתי איתה עוד מהארץ והיא עזרה לנו להשכיר רכב טוב שמתאים לדרך הקרטרה אוסטרל ( חובה SUV או 4×4) ועזרה לנו לקבל כיסא תינוק טוב ומתאים לתינוק בן 4 חודשים מבחינת זווית הישיבה ( הכיסאות תינוק בסוכנויות רכב בארגנטינה לא באיכות גבוהה ולרוב מותאמים לילדים גדולים יותר). מעבר לכך עזרה לנו מאוד בתכנון מסלול מותאם לנו והייתה תמיד תמיד זמינה לתת מענה לכל שאלה. ממליצה עליה בחום!!!

* מומלץ להביא כסף מזומן לטיול ( דולרים) ולעשות המרה ולא להשתמש באשראי/ משיכה מכספומטים בגלל עמלות מאוד גבוהות. במלונות כדאי לשלם באשראי כדי לא לשלם מס של 21%.

* בכל מקום יש המון מסלולי הליכה, טרקים ונקודות תצפית. כדאי תמיד לגשת ל Information המקומי ולקבל מידע על מצב המסלולים באזור ולקחת מפה.

* מסעדות- בארגנטינה כידוע יש מסעדות בשר מעולות כמעט בכל מקום שתלכו, המסעדות פתוחות בד"כ עד 15:00 ולאחר מכן מ7 בערב ( הארגנטינאים חייבים סיאסטה 🙂 )

* בבואנוס איירס יש נהג מונית עם כיסא תינוק שמו סרחיו, אפשרי לקבוע איתו מראש דרך הוואצאפ +5491123687026 הוא מדבר עברית.

* טיסות ארוכות – ממליצה בחום לקחת קונקשן ארוך עם לילה ( ואולי אפילו 2 לילות) כדי להקל עליכם ועל התינוק.

בטוחה שעוד שכחתי דברים. אשמח לענות על שאלות ולשתף את המסלול בצורה מפורטת למי שמעוניין.

Loading

Similar Posts

כתיבת תגובה