מסלול טיול לדרום פולין זוג + 4 ילדים – 9 ימים

לא מאמינה שעשינו את זה ואנחנו אחרי 🙈

סוד קטן, אני תמיד כותבת פוסטים כאלה אחרי הטיולים המשפחתיים שלנו, אפילו הזוגיים. עושה צילום מסך ומוסיפה לאלבום המעוצב אחר כך 😂 סוגר לי פינה של יומן מפורט של מה שעשינו כל יום.

אז, אחרי תקופה מאוד קשה ומאתגרת עבורנו כמשפחה (הריון קשה ומורכב שנגמר בנס בשבוע 34 והתאוששות לא פשוטה, אמא שלי שהייתה במצב מאוד קשה מיד אחרי הלידה תקופה ארוכה, ובנוסף כמעט כמו לכולם גם קורונה שעברה על כולנו, כולל לתינוקי).
החלטנו שמגיע לנו לטייל קצת.

הרכב משפחתי – זוג הורים, בת אוטוטו 11, בן 7, בת 4 ותינוק בן 8 חודשים. כן כן, זוג + 4 כולל תינוק.
כולם אמרו לי שאני משוגעת… אפילו אני לעצמי ככל שהתקרב הטיול. כל כך קשה ביום יום, אז איך בטיול? כל יום כל היום? היינו בבודפשט לפני 3 שנים כשבת ה4 הייתה בת שנה והיה מושלם!!! והתינוקי החדש כזה מתוק ונוח, חשבנו שיהיה קלי קלות…

יעד– רצינו בסגנון רומניה אבל כשחיפשתי טיסות בפברואר לאוגוסט, המחירים היו מטורפים. בחיפושים דגתי את פולין. התלבטות קלה בין צפון לדרום. החלטנו דרום.

טיסות– בוויז, כאמור באוגוסט. צהרי שבת לקרקוב עד שני אחה"צ בשבוע שאחרי מקטוביץ'.
יצא מוש. הטיסות עלו לכולנו 2700 שזה כלום, הוספתי כבודה ומקומות. יצא 3500 בערך. אני הייתי מרוצה מהמחיר.
הלוך היה קצת קשה, איחור של שעה. החזור היה קל יותר, כמעט בלי איחור.

רכב– סגרתי כבר בפברואר אצל Idan Rats המקסים. שירות מושלם!!! קיבלנו רכב 9 מקומות מרווח ונוח עם כסאות לילדים. יצא 2300 ל 9 ימים. קיבלנו בנחיתה ומסרנו בהמראה. מומלץ מומלץ מומלץ.

ל4 לילות הראשונים לנו ב Komfortowe OH מקום מקסים, קרוב לזאטור (פארק אנרג'ילנדיה), גן שעשועים לילדים, מלא דשא, בקתות חמודות ונקיות, כל הציוד למטבח וגם מכונת כביסה. בעיית יתושים קלה שפתרנו בעזרת מגבת 🤩 טסנו די.

יומיים ראשונים באנרג'ילנדיה. וואוו וואוו וואוו. מושלם. פארק משוגע. קנינו מראש כרטיס ליומיים. היינו יום וחצי כי רצינו להספיק עוד פארק. הספקנו מלא. הילדים נהנו בטירוף. יש כרטיס לפי גובה הילד. מ 1.40 אפשר לעלות על הכל. הגדולה שלי עלתה עם בעלי על הכלללללל. הבינוני התבאס אבל עלה על מה שאפשר.

לתינוק היו גם קצת אופציות כמו קרוסלת סוסים, ג'ימבורי וחדר הנקה מושלםםם. תענוג.

בכל פינה יש שירותים נקיים ומלא מלא מסעדות ודוכני אוכל ומזכרות. כיף! האוכל טעים וזול!

ביום השני היינו שם עד בערך 4, כולל פארק המים המטורף שיש שם, ונסענו לזאטורלנד, פארק דינוזאורים מקסים שגם בו יש מתקנים אבל מיצינו בפארק הקודם אז פשוט נהננו מהיער המדהים שבו שוכנים מלא דינוזאורים בגודל ענקי שזזים ועושים קולות. היה כיף! ירד גם קצת גשם וזה הוסיף לאווירה.

ביום השלישי נסענו לטיול עירוני בקרקוב, העיר העתיקה, חנות סוכריות מגניבה שם רואים איך מכינים את הסוכריות והילדים גם השתתפו בהכנה עצמה. שוב, גרושים… הכל ממש זול. לצורך העניין השתתפות של ילד בהכנת הסוכריות עלתה כ 15 ש"ח, כולל כמות לא קטנה של הסוכריות שהכינו.

קרקוב יפה ומאוד אירופאית. הגענו לטירה ולפסל הדרקון שמוציא אש. ביקרנו במסעדה מגניבה סטייל הארי פוטר שהגדולה מאוד אוהבת, אכלנו ארוחה קלה על אוניה בנהר ונסענו לקניון לקצת קניות. בדרך חזרה לאוטו, ממש בלי כוונה, נתקלנו במוזיאון האשליות. זה לא היה בתכנון כי אנחנו כבר למודי מוזיאונים כאלה, אבל הילדים רצו והמחיר היה שווה. בסופו של דבר ממש ממש נהננו. 100 ש"ח לכולנו. היינו שם כמעט שעתיים.

ביום הרביעי חזרנו שוב לקרקוב כי רצינו כדור פורח. בדקנו בבוקר שעובד. אבל כשהגענו לא עבד בגלל הרוחות. הכל מאוד דינמי שם בגלל מזג האויר. הילדים הסתפקו בגלגל הענק ואני בעוד ביקור בקניון 😂

המשכנו ליעד הבא – זאקופנה.

כשעתיים וחצי נסיעה, הגענו סביבות 4 ל Osada Bachledzki Wierch . וואוו. נשמתנו נעצרה מהנוף המדהים. גם בדרך וגם במקום. גם הוילה עצמה. מדהימה ומפנקת, הכל ברמה גבוהה מאוד. גם פה היה כל הציוד, נוף מדהים מהחלונות והמרפסת. הכל נקי ומצוחצח.

בערב יצאנו לטייל ברחוב הראשי של זאקופנה ונהננו מארוחה מפנקת במסעדה שם. היה מושלם.

ביום החמישי נסענו להר גלובולקה. לאחר טעות קטנה בדרך הגענו לרכבל (קניתי כרטיסים מראש) עלינו לראש ההר, שוב לנוף עוצר נשימה, הילדים עלו למזחלות הרים, פעמיים. נהנו בטירוף. דוכנים, פארק חבלים, פיצה טעימה ממש, גלידה ואפילו קיורטוש. בעלי קיבל זמן חופשי להטיס את הרחפן שלו ולצלם תמונות מהממות.

בסביבות שלוש וחצי יצאנו לכיוון… סלובקיה, כן כן. קבענו רפטינג מדהים אצל מריה המדהימה. אחרי שעה נסיעה הגדולים ובעלי נהנו מרפטינג מהמם עם מדריך מקסים שכבר יודע עברית (אתה על הפנים 🤣🤣🤣) והתינוק ואני בזמן הזה נהננו מזמן איכות בנוף שלא ראיתי כמותו מעולם.

חזרנו שוב לסיבוב בטילת וארוחת ערב.

ביום השישי… מורסקי אוקו (עין הים) . שילמתי על חניה מראש. עליה לא פשוטה של 2 ק"מ. עוד שעה רכיבה על כרכרת סוסים, עוד 2 ק"מ עליה לא פשוטה. והגענו לאגם מטורף שמוקף בהרי הטטרה. נוף מיוחד. באמת. נחנו קצת, טבלנו רגליים, אכלנו, שתינו ויצאנו לדרך חזרה (אותו דבר כמו בהלוך רק הפוך ובירידה) הייתה חוויה מגבשת וכיפית. לא הליכה פשוטה למי שלא רגיל.

חזרנו לעוד סיבוב בטיילת, קצת גן שעשועים חמוד מעץ וקצת קניות בסופר.

ביום השביעי נסענו לפארק מים. התבלטנו ממש באיזה פארק לבחור. בסוף בחרנו בחוחולובסקי. היה ממש ממש כיף. מלבד שעה וחצי של סופת רעמים וברקים שבה הכניסו את כולם פנימה והיה צפוף בטירוף, היה ממש כיף. בריכות חמות בפנים ובחוץ, מלא מגלשות, בר בתוך המים, בריכת זרמים מסתובבת, מסעדות… כמקובל מקבלים צמיד ללוקר ומשלמים איתו על הכל. לצורך העניין-כדור גלידה בגביע עולה כ 3 שקלים.

קנינו כרטיס ללא הגבלת זמן. יש גם לכמה שעות וזה יוצא יותר זול. היינו שם מהבוקר עד שמונה בערב.

באותו ערב כבר חזרנו ישר לחדר.

ביום השמיני נפרדנו מזאקופנה בשלט עץ הענק שלה באמצע הפארק. הצטלמנו וקנינו תפוח אדמה על מקל. טעיםםםם הילדים אכלו 2 כל אחד 😂

נסענו ללילה האחרון שלנו בקטוביץ. ירד גשם כל הדרך כמעט וגם כשהגענו. התבאסנו כי תכננו לטייל ולאכול במסעדה. הגענו לנובוטל, קיבלנו 2 חדרים עם דלת מקשרת ובכל זאת יצאנו לסיבוב קצר ופיצה במסעדה חמודה.

חזרנו והילדים הגדולים ובעלי ירדו לבריכה ולג'קוזי.

למחרת שוב גשם. לא קר אבל גשום. אז עשינו סיבוב קצר באוטו בפארק המדהים שלהם (השני בגודלו באירופה), ביקרנו בפסל היתוש וקינחנו בקניות ואוכל בקניון לפני הטיסה חזרה.

לסיכום – היה אינטניסיבי ועוצמתי. מגבש ומאחד. ניסינו להיות כמה שיותר זורמים וכיפים עם הילדים. הם ילדים טובים. התנהגו יפה, והגדולים עזרו מאוד עם הקטנים…

אבל… הם בכל זאת, ילדים 💖 אז אנחנו ההורים עבדנו מאוד מאוד מאוד קשה. לא פשוט עם ארבעה ובמיוחד עם התינוק, ושוב- הוא תינוק נוח מאוד וזורם. אני מניקה וזה מאוד הקל עלינו. קנינו מלא סקוויזים של פירות, עולה אולי שקל וחצי לאחד, אבל ההנקה הייתה האוכל העיקרי.

לא פשוט לסחוב תיקים, עגלה, מנשא, ילדה בת 4 שלפעמים כבר קשה לה ללכת, מזל שיש עגלה נוחה וכתפיים נוחות של אבא.

נסיעות ארוכות, הליכות ארוכות, פתאום פיפי, פתאום קקי, באמת שצריך הרבה סבלנות 🤣 לפעמים גם לא הייתה 🙈

אבל כל הזמן עשיתי בדיקת הנאה אצל הילדים לבדוק איך הם חווים את הטיול הזה. והם תמיד ענו שהם נהנים.

כשחזרנו אמרתי להם – "היה כיף אבל אין כמו…." והם ענו לי- בפולין 😂 מזה הבנתי שהם באמת נהנו.

גם אנחנו ההורים נהננו מהזמן יחד, וגם כל אחד איפשר לשני לעשות דברים שאוהב- רחפן, קניות וכו'.

ועוד דבר לגבי היעד- פולין בחירה מורכבת כיעד לטיול.

כן היה חשוב לנו להסביר לילדים על ההיסטוריה ועל דברים שקרו שם, לגדולים כמובן. ובשפה שיבינו.