מסלול טיול לזוג פלוס 1 לצפון איטליה – 15 ימים

מאת: אילנה לויטר

החלטתי לכתוב סיכום טיול שלנו (זוג+ בת 5.5 נכון לתקופת הטיול) לצפון איטליה ביוני 2019.
15 ימים מלאים (טיול ראשון עם מצלמה מקצועית, אז היו לא מעט טעויות בהגדרות ואיכות התמונות במבט לאחור לא מספקת אותי)

טיסה ישירה עם חברת התעופה ריינאר לברגמו
רכב שכור עם אוויס / AVIS
לינה- דירות אייר בי אנד בי (קומו 8 לילות, ורונה 7 לילות ולילה אחרון בעיירה ליד שדה התעופה

כמו בכל טיול כוכב בדקתי תחזית מזג אוויר ערב לפני ולעיתים אף בבוקר ושיניתי תוכניות בהתאם. כן זוכרת שקנינו מראש כרטיסים ללא תאריך ספציפי (עם תוקף עד סוף השנה) לאיי בורומאו ולעוד מספר אטרקציות וכרטיס עם תאריך ספציפי ושעה מדויקת לבזיליקת סן מרקו (לא הייתה ברירה אחרת). עשינו נסיעות מאוד ארוכות לעיתים, הילדה לא התלוננה (רגילה לגיחות יום לצפון הארץ מדרום הארץ, עם מסלולים באמצע).

יום 1

התברברנו בבוקר, אז הגענו די מאוחר לאגם מאג'ורה. שטנו לאיזולה בלה, אי יפה, בו בעיקר התמקדנו בגנים היפים עם הטווסים הלבנים. לאחר מכן שטנו לאיזולה מדרה וטיילנו שם.

יום 2

יום גשום במרבית האזורים, מלבד ברגמו, שם היה חם, אך סגרירי. חנינו מחוץ לעיר העתיקה בחניון גדול וברגל הגענו לרכבל הראשון לעיר העתיקה, בה טיילנו בכייף, עלינו למגדל תצפית ולאחר מכן עלינו ברכבל השני למצודה אליה הכניסה בחינם (למיטב זכרוני). עיר יפיפייה וציורית, מאוד נהננו ממנה.

יום 3

מילאנו, האכזבה של הטיול. חנינו בחניון מרוחק בתשלום סמלי ולקחנו מטרו למרכז. קנינו כרטיסי עלייה לגג הדואומו וממש התאכזבנו מהנוף שנגלה. לא היה שווה בכלל את כל הסכום הלא מבוטל (לא זוכרת כמה, אבל לא זול בכלל). המשכנו להסתובב בעיר, מדי פעם ירד גשם קל והילדה נהנתה מאטרקציה של גשם במזג אוויר חם וריצה ללא צורך במטריה.

יום 4

נסענו לוילה מלצ'י בעיירת הקסומה בלאג'יו (הסתובבנו לא מעט בעיירה ואז המשכו לוילה). היינו שם כמעט לבד והיה מאוד כייף להסתובב בגנים היפים על שפת האגם (קומו).

יום 5

איסולה קומצ'ינה (קומו). אי לא תיירותי בעליל. היינו בו עם עוד 10 מטיילים, גג. מגיעים לשם בשייט קצר בסירת מנוע, שזאת חוויה בפניה עצמה. הרגשנו כמעט על אי בודד, נופים מדהימים וכייף גדול. המשכנו לוילה קרלוטה בטרמזינה (קומו) וטיילנו בגנים היפים.

יום 6

וילה טארנטו והגן הבוטני באגם מאג'ורה. טיול מהנה וגן יפיפייה. המשכנו לטייל בורבניה עם הטיילת הקסומה (כמו בכל עיירה על כל אגם באיטליה) ולקחנו שייט לאיזולה דה פסקטורי, אי הדייגים הפצפון והציורי.

יום 7

חזרו בפעם האחרונה לאגם מאג'ורה ועלינו ברכבל להר מוטרונה מעיירת סטרסה (אותו הרכבל ששנה אחרי בערך נהרגו הישראלים…). טיילנו על ההר עם הנוף המהמם על האגם. לקחנו שייט למנזר סנטה קטרינה דל סאסו, מנזר חצוב בסלע, מהמם ביופיו. חזרו לעיירת סטרסה ונכנסנו לפארק וילה פלאויצ'ינו. פארק ענק, בו היינו כמעט לבד. יש שם מיני גן חיות, עם גדיים, אלפקות, חמורים, ארנבונים ועופרים שמסתובבים חופשי אותם ניתן ללטף בכייף והם לא פוחדים ונהנים.

יום 8

טרם מעבר לורונה הסתובבנו בקומו עצמה, נכנסו לקתדרלה הגדולה בעיירה והמשכנו לרכבל להר ברונטה. לאחר העלייה ברכבל המשכנו ברגל למגדלור שבראש ההר. עלייה לא פשוטה בכלל, לי היה יותר קשה מהילדה, שרצה לפנינו. מהמגדלור נוף עוצר נשימה על כל האגם- שווה מאמץ. נסיעה לדירה בורונה.

יום 9

ביקרנו בעיירה המקסימה סירמיונה באגם גארדה ונכנסו למצודה כמובן. הסתובבנו בעיירה וחזרנו לאוטו (חנינו ממש רחוק כי גם ביוני הייתה בעיית חנייה קשה בעיירה), הדרך על שפת האגם הייתה נפלאה. המשכנו לשופינג בקניון כלשהו בורונה.

יום 10

נסיעה סופר ארוכה (2.5 לדעתי) לשיא של הטיול- מפל נרדיס המטורף, 130 מטר של מים גועשים, קר נורא ליד המפל, על אף שהיה יום חם (28 מעלות כשמתרחקים ממנו). הילדה שאלה אם נוכל לנסוע לשם שוב, חחח, הנסיעה הארוכה לא הפחידה אותה, חוויה מדהימה. בעיקר מדובר בשמורת טבע ואפשר לעשות שם טיול יום שלם ואף יותר, אבל מפאת חוסר זמן נסענו לאגם טנו הקטן והצלול והקפנו אותו. בערב ביקרנו בעיירת ריבה דל גארדה ואמרתי שחייבים לחזור לשם באור יום.

יום 11

ביקור מיותר בעיירה ומצודה של דזנסזנו (גארדה). אפשר היה לוותר, בזבוז זמן מבחינתי- החלונות במגדל תצפית היו מלוכלכים ולא ניתן היה לפתוח אותם על מנת לצלם. המשכו לפארקו גיארדינו סיגורטה, פארק ענק, בו היינו כמעט לבד. אם הוא לא היה נסגר, היינו יכולים להישאר שם מעבר ל-3 שעות שהיינו.

יום 12

חזרנו לריבה דל גארדה, עלינו למגדל תצפית, הסתובבנו לאור היום בעיירה המדהימה והמשכנו למצודת סקליג'רו במאלצ'זילה. היום הפך למעט סגרירי, כך שהנוף היה פחות יפה.

יום 13

נסיעה ארוכה לונציה. חנינו בחניון מרוחק ועלינו למעבורת למרכז העיר. שם נכנסנו לבזיליקת סן מרקו, כולל עלייה למגדל, המשכו במעבורת לכנסייה בצד השני (לא זוכרת את שמה, גם שם עלינו למגדל תצפית). המשכנו להסתובב בעיר. היה חם, לראשונה לח (באגמים משום מה לא מרגישים לחות) ועמוס מאוד, אבל שווה.

יום 14

חזרנו לעיירת מלצ'זינו ועלינו ברכבל להר מונטה בלדו. נופים מהממים מההר. הסתובבנו על ההר וצפינו במצנחי רחיפה. טיילנו שוב מעט בעיירה.

יום 15

יום סגרירי. טיול בורונה. משם המשכנו לדירה ליד שדה התעופה.