מסלול טיול משפחתי בנורווגיה

אורך: 10 ימים כולל יומיים טיסות, באוקטובר 2022
מרחק ברכב: 1,250 ק"מ
מי מטייל: משפחה של 5 אנשים, לא מיטיבי לכת, אנחנו רגילים לטיולים של גג 4-5 שעות.

אופי הטיול: רכב מאוסלו, נודדים ממזרח למערב (אוסלו לברגן עם עצירות לינה בדרך) ואז חוזרים דרך החוף. ללא טיסות פנימיות.

תכנון: היה לנו מסלול כללי בלי מלונות או הזמנות, חוץ משני לילות באוסלו שהזמנו מראש. כל יום תיקפנו בהתאם למזג אוויר ומה שלמדנו שמתאים לנו (משתנה בהתאם לגשם, אוכל, תצפיות). מבחינת לינה העדפנו לבשל לעצמנו ולגור בדירה כי אנחנו משפחה של טבעונים.

מזג אוויר: גשום, כל השבוע כל הזמן (עם הפסקות נחמדות של שעה פה שעה שם, מזג האוויר ממש נפלא באוסלו).

אני כן אגיד שגשם זה גשם, לפעמים כתוב שיש ואז אתם מוצאים שעה ריקה במהלך היום או טפטוף שלא מפריע בכלל לשיטוט בעיירה או לעשות מסלול קצר כדי לראות מפל. מצאנו שמאוד יעיל לשאול את המארחים שלנו בכל מקום מה יפה לראות ומה לעשות אם יורד גשם ולרוב היו המלצות מועילות עם מסלולים קצרים או תצפיות שלא היינו מגלים עליהם באינטרנט.

חשוב לציין שהשיטה של לקבוע מהיום למחר איפה ישנים וגם על המסלול לא מתאימה לכולם, וגם דורשת ישיבה כל ערב על המפות והשקעה ותכנון. אצלנו זה היה נחמד וגם ככה המזג אוויר היה יותר מדוייק מהיום למחר.

אפליקציה מעולה מקבילה לעמוד ענן רק עם המלצות לטיול: OutDoorActive

יום 1

Tel aviv->Riga->Oslo

נחתנו ב-12:30 בריגה ובילינו שם כמה שעות, בעיקר חיפשנו בקניון מעיל טוב. הגענו לאוסלו ולקחנו רכב שכור מהשדה (שהזמנו מראש). בדיעבד עדיף היה לקחת אותו יומיים מאוחר יותר כי הוא ישב בחניון וסתם שילמנו חנייה.

הגענו למלון (אין חניות בחינם באוסלו אז יש כל מיני אפליקציות לחניונים באזור שהנורווגים משתמשים בהן) המליצו לנו על EasyPark.

יום 2

Oslo

באוסלו יש המון מה לעשות ובילינו שם את יום שבת ב-free tour, מוזיאון מונק שהוא מעולה ועוד קצת קניות לקראת המשך הטיול (המחירים מאוד דומים לארץ, חנות ספורט טובה במיוחד לכל ציוד שאתם צריכים היא XXL. היא כמו דקטלון רק יותר יקרה, לפעמים יש מבצעים). בערב ראינו אופרה ומאוד נהנינו.

יום 3

Oslo-> Storestølen Fjellstue

נסענו על הבוקר לפארק הפסלים של וגנלנד שהיה מדהים וממש לא כדאי לפספס אם אתם באוסלו אפילו כמה שעות. משם המשכנו לכיוון העיירה גיילו, בדרך הבנו שהולך להיות קר (בין 5°-10°), אז השלמנו ציוד בסופר בשם Xtras למי שהיה חסר. טיילנו במסלול קצר במפל Hivjufossen.

משם נסענו לישון בStorestølen Fjellstue. העדפנו לאכול בדירה ולבשל לעצמנו.

יום 4

Storestølen Fjellstue-> Oppeheim (near stalheim)

התעוררנו לבוקר גשום וקריר ואחרי המלצה מהמנהל של המקום הלכנו 20 דק' עד למפל באזור. היה קר מאוד והתחיל לרדת עלינו קצת שלג אז חזרנו מהר לאוטו. המשכנו לנסוע ל-Stegastein Lookout, תצפית יפה שלא כדאי לפספס. הנסיעה אליה נחשבת אחת מהיפות בנורווגיה (ההמשך שלה היא דרך הטרולים שסגורה בסתיו). ירדנו אל העיירה Aurlandsvangen (היא ממש מתחת לתצפית). אין שם משהו ספציפי לעשות, היא נמצאת על גדת פייורד והיה מזג אוויר נעים אז ניצלנו את הזמן להסתובב קצת לפני שנהיה גשום שוב.

נסענו עוד שעה למקום לינה שלנו ב-Oppeheim קצת אחרי Stalheim.

יום 5

Stalheim -> Bergen

היה מזג אוויר נעים באזור שבו ישנו אז החלטנו לטייל שם עד שיאפיר. טיילנו במסלול מקסים שמתחיל ממלון stalheim ועולה על ההר עד לחוות Nali הנטושה. לקח לנו בערך 3 שעות (כולל עצירות) הלוך חזור.

משם נסענו שעתיים וחצי לדירה ללון בברגן.

יום 6

Bergen-> Stravanger

בברגן לקחנו את היום באיזי והסתובבנו בעיר כל אחד לבד. מוזיאונים, מסעדות, העיר העתיקה. לא חסר מה לעשות. יצאנו אחר הצהריים לכיוון סטוונגר. הנסיעה במפות של גוגל הייתה 4 וחצי שעות אבל בפועל נהגנו בערך 2.5 שעות כי יש שתי מעבורות שלוקחות עוד שעה פלוס מינוס כולל המתנה (שזה מגניב בפני עצמו).

יום 7

Stravanger: Pulpit Rock

יצאנו ב-11 מהדירה והתחלנו ב-12 את המסלול של הPulpit Rock שהיה מהמם. נפלנו על מזג אוויר מצויין (עדיין קר לא עולה על 10 מעלות, אבל בלי טיפת גשם ואפילו שמש יצאה כשהגענו לפסגה). העלייה הייתה לנו מאוד מאתגרת, אבל המסלול מסודר ושווה לגמרי. חובה אם אתם בסטרוונגר. בערב אכלנו במסעדה טבעונית ויאטנמית מעולה: Chay Vegan.

יום 8

Stravanger-> Kristiansand

יצאנו בשעות הבוקר המאוחרות מהדירה החמודה שהיינו בה לכיוון קריסטיאנסנד, בגדול לא עצרנו בכלל (חוץ מאוכל ושירותים) ונסענו די ברצף במשך שעתיים וחצי. אם מעוניינים ויש יום נעים בכיף אפשר למצוא מסלולים ותצפיות לאורך הדרך במפה ובאפליקצית הטיולים שציינתי.

העיירה עצמה קטנה וחמודה, הגענו לקראת השקיעה ושוטטנו קצת בין החנויות. על הטיילת ובמזרח יפה וריק, ישבנו במסעדה vegan friendly שמגישה גם דגים.

יום 9

Kristiansand-> Oslo

פה היו לנו 3.5 שעות להעביר באוטו והתוכנית שלנו הייתה למרוח את זה לאט לאט ולעצור איפה שנרצה: מקום יפה, שמורת טבע ביער, בית קפה, ומה שנרגיש. הטיסה הייתה אמורה להיות באותו ערב אז רצינו להעביר את היום באיזי.

בפועל הטיסה נדחתה לנו (Air Baltic עם קונקשיין בריגה) ליום למחרת בשתיים בצהריים, קיבלנו בית מלון סמוך לשדה התעופה וכבר היה מאוחר מידי בשביל לעשות עוד ערב נחמד באוסלו אבל לא נורא, אלה החיים.

יום 10

Oslo->London-> Tel Aviv

קונקשיין מוזר אני יודעת, אבל זה מה שהעבירו אותנו אחרי הדחייה של הטיסות. קמנו בבוקר לארוחה נחמדה של הבית מלון ונסענו לשדה התעופה להתחיל יום טיסות. הגענו ללחות והחום של תל אביב ב-23:30 עייפים ומרוצים.

אם יש שאלות בכיף אשמח לענות, מקווה שעזרתי.