סיכום טיול דולומיטים + גרדה

טיול משפחתי: 10-22.8, זוג + 3 (14, 12, 7)

טיסה: ראיינאיר לברגמו. נרכשה בסביבות פברואר. סה"כ כ-900 יורו. לא היו בעיות

רכב: דרך אופרן, ואוצ'ר ליורופקאר. הזמנו פג'ו 3008. כשהגענו גילינו ששודרגנו מידני לאוטומטי, מבנזין לדיזל ומסטיישן ל-SUV (סיאט איטקה). אחרי הטיול אמרו לי שההוצאה על בנזין זה פי 3 מהוצאה על דיזל – כיוון שהוצאתי על דיזל 200 יורו, אם זה נכון מדובר בחיסכון של 400 יורו. מבחינתי השדרוג לאוטומטי היה הצלה – אם הייתי צריך להחליף הילוכים כל העליות והירידות מהפאסים – אני הייתי סובל מעייפות ושאר הנוסעים היו סובלים מבחילות (נקודה רגישה אצלנו)

לינה: יש לנו עיקרון להזמין בבוקינג רק עם אפשרות ביטול ורק אם מטבח. ניסינו להגביל את עצמו ל-1000 שקל בלילה, משיקולי תקציב. התוצאה היתה שלא מצאנו בכלל מקומות באזוור המועדף (בין בולצאנו לקורטינה). הקצינו 6 לילות לדולומיטים שהתחלקו ל-3 לילות בלאנה (קצת מערבית לבולצאנו) ו-3 לילות בסלבה די-קדורה (עמק אחד מדרום לקורטינה).

סיכום מקומות הלינה

Hotel Residence Martha, Lana

המקום שוכן קרוב לכניסה מכיוון בולצאנו וממוקם בלב מטעי תפוחים, לכן חשבנו שלאנה היא ישוב חקלאי קטן. למעשה, אם ממשיכים לעלות עם הכביש הראשי מגלים שמדובר בעיירה עם מרכז חמוד שמכיל מסעדות ופאבים שנראים מבחוץ נחמדים מאוד. לא יצא לנו לעצור במרכז העיירה. המלון עצמו טוב מאוד עם בריכה מוקפת בדשא. מאפשר לנוח עם הילדים וקרוב לבולצאנו ולמראנו

Hotel B&B Lorenzini Ski, Pescul

אתר בוקינג ממקם את המלון ביישוב Selva Di Cadore, אבל אפליקציות המפות מתייחסות למקום כ- Pescul. הדירוג שלי – בינוני ואולי אפילו פחות, אך להגנתו של המלון ייאמר שהזמנו בטעות חדר ל-4 וכשביקשנו לתקן את הטעות הוסיפו לנו מיטה בלי להוסיף עלות. היתה לנו בעיה של ניקוז המים במקלחת והחדר הרגיש לנו רצת לא נעים, אבל בגדול המלון פונקציונלי. הכפר יפה כמו עיררת סקי ביום וחשוך כמו עיירת כורים בלילה. המקום גם הסתבר כרחוק מדי מהטרה-צ'ימה. נטשנו את הנסיעה הזו באמצע

Hotel Vila Pagoda, Sirmione

שהינו שם לילה אחד, כדי להגיע לסירמיונה לפני המוני התיירים. מקום יפהפה בסגנון וילה של האיים היווניים. חדר מעוצבים באופן מדהים אם כי לא מאוד נוחים ומקלחת קצת מבעסת.

Residence Ulivi, Cavaion Veronese

הבסיס שלנו באזור אגם גארדה. ממוקם בלב אזור כרמים, כ-10 דקות נסיעה מלאצ'יזה וחצי שעה מדסנזאנו. מקום מהמם עם בעלים צעיר ואכפתי שדואג להכל.

Caravaggio Apartments, Bergamo

לקחנו את הלילה שלפני הטיסה חזרה בברגמו. לטעמי הדירה לא היתה כ"כ נעימה. בנוסף, כשחזרתי עם הבת שלי ב-11 בלילה לדירה ישן הומלס בפתח של הבניין, אז כדאי לשקול אם בכלל רוצים את האזור (שנקרא Caravaggio)

מסלול דולומיטים

יום 1 – נחיתה בברגמו אחה"צ, נסיעה ללאנה

יום 2 – אלפה-דה-סיוזי, קניון טוונטי בבולצאנו (בעיקר דקתאלון)

יום 3 – מזחלות הרים מראן 2000 (שבסוף לא עשינו) ורפטינג על נהר האדיג'ה

רצינו לעשות מזחלות הרים במראנו 2000 ואז רפטינג על נהר האדיג'ה. נסענו בגוגל-מפס לפי Meran 2000 ומסתבר שזה לא היעד הנכון אלא רכבל שמעלה לרכבל אחר. צריך לשים באפליקציית הניווט Piffing שנמצאת חצי שעה במעלה ההר (+ילד מקיא בגלל הסיבובים). עלינו לשם ולקחנו את הרכבל לפסגה. מהרכבל ראינו שהתור לא סביר ואנחנו בלחץ זמן לרפטינג. נאלצנו לוותר על המזחלות, לעשות סיבוב קטן לפסגה ולסוע לרפטינג שגם אליו הגענו באיחור

יום 4 – מוזיאון איש הקרח (אוצי) בבולצאנו ואז נסיעה למלון בסלווה די קדורה דרך מעברי אורטיזיי ומעברי סלה ופורדוי

מוזיאון איש הקרח (באינטרנט – iceman.it) בנוי סביב גופה של אדם מלפני 5,000 שנה שנמצאה בקרחון בגבול עם אוסטריה ונשמרה במצב כל כך טוב שהיא שימשה למחקרים של כ-100 צוותים מתחומים שונים (אנטומיה, פתולוגיה, ארכיאולוגיה, אנתרופולוגיה, גנטיקה). בקומה השניה רואים את כל החפצים שנמצאו עליו ואיתו ובקומה השלישית רואים את כל מה שלמדן מהמחקרים עליו

משם המשכנו למלון השני (סלווה די קדורה) דרך אורטיזיי ומעברי סלה ופורדוי. זה היום הכי יפה מבחינת נופים, By Far. כאן המקום לדבר קצת על מעברים (ולסייג שבאף אחד מהם לא עלינו לרכבל). במהלך הטיול הזה עברנו גם במעברי ג'יאו ופדאיה. כשמדברים על מעברים מדברים על הנוף ועל הנהיגה הקשה. מהבחינה הזו המעבר המתגמל ביותר (שוב, בהסתייגות שלא מתייחסים לרכבלים) הוא מעבר סלה. נוף מדהים ונהיגה בכלל לא קשה מאורטיזיי וסלווה די גרדנה. כשממשיכים לכיוום מזרח צריך לבחור בין נסיעה דרך מעבר פורדוי לנסיעה דרך מעבר פדאיה. למי שלא מתכוון לעשות את הרכבל של פורדוי, אני ממליץ על פדאיה. הנוף בפורדוי לא כזה יפה והנהיגה מאוד-מאוד קשה. מעבר ג'יאו (מדרום לקורטינה) יותר יפה משניהם.

יום 5 – אגם אלגה, מעבר פדאיה ומרחצאות בקאנזיי

ירדנו לאגם אלגה (Alleghe). אגם חביב עם עיירה נחמדה לחופיו. עשינו סיבוב רגלי מסביב לאגם (כשעתיים, שזה יותר מדי ביום חם. עדיף ללכת קצת לחוף האגם ואז לחזור באותה דרך). לאחר מכן החלטנו על התרגעות בטרמה (מרחצאות) Dolaondes בקאנזיי. עשינו עצירה במעבר פדאיה הצופה על המרמולאדה (נסיעה יפה) והמשכנו לקנאזיי. מול המרחצאות ראינו מתחם שנראה כמו הפעלות לקטנטנים (בעיקר Mountain Carting ומסלול אבובים) אבל גם בת ה-14 נהנתה. טרמה, שבד"כ מתורגם כמרחצאות, יכול להיות מתחם עם בריכות סטנדטיות לחלוטין ויכול להיות פארק מים. ב- Dolaondes יש בריכה חיצונית מחוממת (מול נוף מדהים), 3 בריכות פנימיות (אחת אולימפית, אחת כדי להנות ואחת לקטנים) ומגלשה אחת שהאטרקציה בה היא שהיא מודדת לך בכמה זמן אתה עושה את המסלול (ושהיא חשוכה לחלוטין). חייבים להסתובב שם עם כובע ים (כולל גברים, אלא אם הם קרחים) ומי שאין לו יקבל מהמקום תמורת 3 יורו (כניסה משפחתית – כ-50 יורו)

יום 6 – קורטינה ד'אמפצו ופארק חבלים

התכנון המקורי היה לסוע לטרה-צ'ימה, אבל הטיפוס למעבר ג'יאו שלפני קורטינה גרם לנו לעשות חישוב מחדש. ראינו שעד היעד המקורי נצטרך לעבור עוד מעבר וממש לא רצינו. אחרי קפה והתאוששות נסענו לפארק חבלים בקורטינה שהיה מעולה. הייתי מפרט פה המלצות וכל מה שצריך לדעת, אבל הפארק מיועד לסגירה כדי לבנות במקומו מסלול מזחלות אולימפי לקראת אולימפיאדת החורף 2026 שמיועדת להתקיים בקורטינה. אחרי הפארק חזרנו למדרחוב התיירותי-עד-יוקרתי של קורטינה. נכנסנו לגלריית אמנות נחמדה, אכלנו סושי ברמה גבוהה (המקום נקרא janbo. מסוג המקומות שיש בהם אוכל מכל הסוגים) וחזרנו למלון

סיכום מסלול גארדה

יום 7 – נסיעה לסירמיונה ועצירה בפריימארק של ורונה. טיול לילי בסירמיונה – הכל כבר היה סגור

יום 8 – סירמיונה. סיבוב בטירה. ג'מייקה ביץ'. נסיעה ל- Residence Ulivi (המלון העיקרי שלנו באזור גארדה)

יום 9 – יום סידורים (גם בגלל גשם). סופר, כביסה וכזה… בערב נסענו לורונה לסיבוב קצר. גם שם, כשהכל סגור ולא מפוצץ מתיירים

יום 10 – מרחצאות aquardens, בורגטו (ולאג'יו סול מינצ'ו), ארוחת אבירים

הגיעו חברים מהארץ. עדיין ירד גשם. נסענו למרחצאות aquardens. הרבה יותר מושך למשפחות מאשר המרחצאות הקודמים. גם כאן יש בריכה חיצונית מחוממת שנותנת חוויה יפה בגשם. בערב נסענו ל- Borghetto (מצודה קטנה) ב- Velaggio sul Mincio. נקודה יפה מאוד שמשמרת את הכפר כפי שהוא נראה בימי הביניים (חוץ מזה שהכל מפוצץ בתי כפה וחנויות מזכרות). בערב ארוחת אבירים – למרות שנראתה לנו אטרקציה תיירותית יקרה ואינפנטילית, הסבה הנאה גדולה גם לילדים וגם לנערות, בעיקר בגלל אווירת איצטדיו הכדורגל

יום 11 – Margy Beach בדסנזאנו. לציסה.

מרגי ביץ' הוא חוף רחצה שאפשר להשכיר בו סירות פדלים. בילינו שם כמה שעות. בערב אכלנו סושי (אכו ככל יכלתך – HC Sushi) ב- Lazise

יום 12 – ברגמו + משחק כדורגל של אטלאנטה (נגד מילאן)

יום 13 – חוזרים הביתה