כף התקווה הטובה

סיכום טיול דרום אפריקה

23.8-4.9 הורים + 2 ילדים בני 24 ו18

אתחיל בכך שדרום אפריקה פשוט מדהימה ביופייה וגם מכל בחינה אפשרית אחרת. נהנו מכל רגע, נוף ואטרקציה. הכל זול בטירוף, האוכל ברמה מאד גבוהה ובמחירים פשוט מצחיקים. לא באתי עם הרבה ציפיות למדינה הזו, אם בכלל והופתעתי מחדש לכל אורך הטיול.

יום 1 – נחיתה בקייפטאון

נחיתה בקייפטאון בצהריים, טיסה נהדרת עם איתיופיאן.

אחה"צ במסעדת סטייקים מעולה בשם The butcher shop and grill וסיבוב בקניון waterfront, לטעמי אין מה לחפש שם בכלל ולא קנינו כלום.

יום 2 – אל עבר כף התקווה הטובה

מתחילים את היום בhout bay עם שייט לאי כלבי הים. פשוט מגיעים לנמל ויש שם המון חברות שעושות את השייט שיוצא כל חצי שעה. חובה לדעתי.

ממשיכים בנסיעה לBoulders Beach, חוף הפינגווינים דרך כביש האגרה Chapman's peak. מסיימים את היום בכף התקווה הטובה, מטיילים במגדלור המפורסם ובאיזור. כל היום ליוו אותנו נופים עוצרי נשימה של ההרים והאוקיינוס.

יום 3 – דרך היין

עוזבים את קייפטאון ונוסעים לדרך היין. מבקרים שם ב2 יקבים. ממליץ מאד על היקב Neethlingshof, יין ופיצות מדהימות.

לאחר מכן נסיעה להרמונס, השייט לוויתנים שהזמנו לשם בוטל בגלל מזג אוויר ולצערנו הרב גם מהטיילת והתצפית לא ראינו שום לוויתנים.

לילה בעיירה stillbai בדרך ל4 לילות בפלטנברג.

יום 4 – מוסול ביי

סקי חולות ב dragon dune, אטרקציה מיוחדת וכיפית. צריך הרבה כושר לעלות חזרה בדיונות לאחר שגולשים 😉

לאחר מכן טיילנו במוסול ביי ואכלנו בThe kingfisher Seafood, המלצה חמה מאד, נוף לים וראינו להקות דולפינים קופצות בים מהמסעדה ואז קפה מצוין אצל ברוך גם כן במוסול ביי.

בערב עשיתי מסאז בפלטרנברג ביי ב Healing Hands. חוויה בלתי נשכחת, עשה לי שעתיים מסאז במקום שעה על חשבונו והיה ואו! הכי טוב שיצא לי לעשות. אם מישהו ילך אליו תגידו שבאתם מפוסט של ישראלי בפייסבוק הוא ישמח לשמוע 🙂

יום 5 – ספארי, יער קופים, אריות ושמורת רוברג

הלכנו לשלושה פארקים:

Birds Of Eden- ספארי ענק עם מאות ציפורים מיוחדות, מסלול של כשעה

Monkeyland- סיור מודרך ביער של קופים מיוחדים, הרגשנו בסרט מדגסקר.

Tenikwa- מרכז לימוד עם 2 אריות, לאופרד, צ'יטה ועוד. היינו לבד ויצא לנו סיור פרטי מאד מעניין ואינפורמטיבי.

את היום סיימנו בשמורת הטבע רוברג, במסלול הבינוני(בערך שעתיים). מקום עוצמתי ויפה מאד.

יום 6 – ציציקמה

באנגי ב Bloukrans בשביל להתעורר בבוקר 🙂 היה מפחיד מאד וכיף מאד

משם לשמורת הטבע ציציקמה, התחלנו במסלול לגשרים שלקח כשעה ואז התחלנו את המסלול למפל, מסלול מאתגר מאד של כשעתיים לכל כיוון שעובר דרך סלעים והרבה קפיצות בין סלעים. מקום עוצר נשימה פשוט, אם יש כושר סביר לא לוותר בשום פנים ואופן!!

יום 7 – תצפיות

יום גשום עם פחות מזל, תכננו לעשות את המסלול עם הקייקים בWilderness אך לא התאפשר. ראינו את התצפית של Map of Africa והתצפית בKnysna.

יום 8 – רכיבת סוסים

עוזבים את פלטנברג ביי ובדרך לטיסה מפורט אליזבת ליוהנסבורג עושים רכיבה על סוסים ליד גפריס ביי בPapiesfontein Beach Horse Rides. חוות סוסים ליד החוף, שעתיים רכיבה עם נוף מדהים.

לאחר מכן ארוחה בNinas Real Food, מסעדה עם מנות ענקיות וטעימות בטירוף.

ביקור קצר באאוטלט בילהבונג, יש שם גם אאוטלטים של quicksilver, rip curl ועוד, מקום שמצריך כמה שעות שלא היו לנו.

יום 9 – דרך הפנורמה

לנים באותו לילה באמצע הדרך לקרוגר בMiddleburg ואז נוסעים כשעתיים נוספות לדרך הפנורמה.

התחלנו בThree Rondavels, ואו. לאחר מכן, Bourkes Lick Potholes ומפלי ליסבון.

מגיעים ל3 לילות ב Hazyview, מאד ממליץ ללון שם לבאים לקרוגר.

יום 10 – קרוגר

יום שלם של טיול עצמאי בקרוגר, פשוט נוסעים לאן שרוצים יום שלם, יש המון דרכים. הטבע במלוא עוצמתו.

צהריים בMugg and Bean במחנה Lower Sabie, רשת בתי קפה שפרוסה בכל דרום אפריקה עם תפריט שיש בו הכל ומאד מומלצת.

יום 11 – אומגות וסיור שקיעה

בבוקר אומגות בSkyway Trails. שמונה אומגות בתוך יער, חוויה!

סיור שקיעה בקרוגר עם מדריך דרך gap tours. כיף גדול, רואים מהג'יפ הרבה יותר שכן הוא מאד גבוה.

ארוחת ערב בPioneers butcher and grill, מסעדת סטייקים מעולה.

יום 12 – סיום וסיכום

השלמות בדרך הפנורמה God's Window והמעלית בGeorge Graskop.

וזהו מתקדמים לסוף הטיול ללילה בDullstroom שם אכלנו בThe Coachman Restaurant ושוב דרום אפריקה לא איכזבה בשום מסעדה. אנחנו ביקשנו ברוב המקומות המלצות מבעלי הדירות ששכרנו מהם אך גם מסעדות שבחרנו לבד היו מוצלחות מאד, האוכל בדרום אפריקה מאד טרי, איכותי, טעים וזול. כנראה הכי טוב שנתקלתי בו בעולם.

לסיכום,

מבחינת ביטחון, כל עוד מסתובבים באיזורים נורמליים ולא נכנסים לשכונות שבבירור רואים שלא כדאי להכנס או לעצור בהן, הכל מאד בטוח, בכל מקום תיירותי יש אבטחה. הכבישים מעולים מלבד קטע כביש של כשעתיים עד לקרוגר ודרך הפנורמה שיש בהם הרבה בורות.

ב12 יום הספקנו את מרבית האטרקציות החשובות בקייפטאון, דרך הגנים וקרוגר, וזאת בלי לרוץ יותר מדי ממקום למקום.

מבחינת העונה, חוץ מיום גשום אחד היה מזג אוויר מושלם בכל הימים והיו פשוט 0 תיירים בכל מקום, בלי תורים, בלי כלום. לא יודע למה זאת לא עונת התיירות.