סיכום טיול מונטנגרו – 10 ימים עם ילדים

היינו בהרכב של 6 מבוגרים ו-6 ילדים (גילאי 3 חודשים עד 9 שנים)

טסנו לדוברובניק (קרואטיה) עם קונקשן באיסטנבול (טיסות יום בשעות נוחות). ישנו בלילה הראשון ליד שדה התעופה ומשם נסענו למחרת בבוקר לקולשין – נסיעה של כ-4 שעות שעשינו עם הפסקה באמצע לארוחת צהריים בעיר די אקראית בדרך. אנחנו ספציפית נסענו דרך בוסניה בעצת הוייז. קחו בחשבון שחלק ממעברי הגבול מעיקים מבחינת זמנים.

ישנו בקולשין 3 לילות. ביום הראשון שם טיילנו בביוגרדסקה גורה – שמורה ממש יפה במרחק כ40 דקות נסיעה שבה עושים מסלול הליכה של 3.5 ק״מ מסביב לאגם. הילדים בגילאי 3-9 כולם התמודדו יפה, התינוקות היו במנשא. ביום השני נסענו רחוק יותר לדורמיטור (כשעה וחצי נסיעה). מזג האוויר היה טיפה פחות טוב. עשינו עצירה בגשר טארה. התרשמנו מהגשר וחלקנו עשו שם אומגה. המשכנו לאגם השחור, שם כבר ירד עלינו גשם אז רק ראינו אותו וחזרנו למכונית. משם המשכנו לאזור החופים. לפני שעזבנו הלכנו עם הילדים לפארק חבלים קטן וחמוד בקולשין והם עפו על זה.

ישנו 4 לילות בבית מהמם באזור קוטור. הייתה לנו בריכה קטנה וירידה לים ממש מתחת לבית. יום אחד נסענו לחוף הים בפטרובאק. יום אחד נסענו לפראסט וטיילנו בעיירה (יש שם מגדל פעמון שאפשר לעלות אליו ויש בית קפה שמגיש פיצה טעימה ממש). יום אחד עשינו שיט של 3 שעות למערה הכחולה שהיה מהמם והילדים עפו על זה. ויתרנו על לובצ׳ן שהיה בתוכנית המקורית שלנו בגלל שלא רצינו שוב נסיעה ארוכה.

משם המשכנו חזרה לדוברובניק. ישנו במתחם דירות מושלם. היינו שם יום וחצי, הסתובבנו קצת בעיר, עשינו סיור של משחקי הכס בעיר העתיקה שהיה ממש נחמד. לקחנו מעבורת לאי לוקרום שהוא ממש מקסים ושחינו שם במקום מהמם.

מבחינת אוכל במונטנגרו – לא לצפות יותר מדי. אוכל די פשוט שדי חוזר על עצמו. הילדים יחסית הסתדרו כי בכל מסעדה התאפשר להם להזמין פסטה בלי כלום או צ׳יפס ובין לבין נשנשו. יש מלא סופרים אז מהבחינה הזו אין מה לדאוג.