אגם קומו

סיכום טיול צפון איטליה אוגוסט 2022

הרכב: 2 משפחות (4 מבוגרים, 7 ילדים בגילאי 1-12)

יום 1 – הגעה ומנהלות

א. טיסת צהריים של ריאנאייר- עיכוב של כשעה בהגעה, טיסה סבירה, דיילים נחמדים, מזוודה אחת לתא המטען, 5 מזוודות ו5 תיקי גב לתא הנוסעים. עלות הכרטיסים כ-12,000 ש״ח (6,000 למשפחה).

ב. רכב שכור מחברת מאג׳ורה דרך Rentalcars – פורד מקס 7 מקומות גודל סביר למשפחה, מאובזר, עלות השכירות כ-6,000 ש״ח (בהמשך נסכם הוצאות חניה, דלק וכבישי אגרה).

ג. לינה ב Corte Tonolli – אירוח ע״ב לינה וא.בוקר, יש מטבחון ביחידת הדיור (חשוב לשומרי כשרות) מארחים מקסימים, אוכל טעים, בריכות שחיה (שלא בדקנו) מקום נקי, מבודד ושקט בעלות 600 ש״ח ללילה למשפחה.

ד. בישלנו פסטה בדירה, נחנו מהיום ונכנסנו לישון.

יום 2 – סרמיונה, פארק חבלים, גארדלנד

א. סיור בסרמיונה – הגעה לחנייה בעיירה, הליכה של כ 2 ק״מ עד לטירה על הים, תמונות על הדרך על שפת הגארדה, תור ארוך לכניסה לטירה (ויתרנו), גלידה בנוף הטירה על הים וחזרה לאוטו. סה״כ בילוי של כ3 שעות.

ב. פארק חבלים Jungle Adventure park- הגדולים יותר עשו את המסלול הכתום, הקטנים את המסלול הצהוב, היה מעולה ממש, הגדולים נהנו מאתגר של ממש, עצמאות, אומץ ואתגר פיזי. לאחר מכן נשארנו לנוח לאכול בקיוסק המקומי, סה״כ בילוי של כשלוש שעות.

ג. גראדלנד – רכשנו מראש כרטיס ערב, החל מ18:00 ללא תכנון מספק, חניה עמוסה מאד, הפארק עמוס מאד גם, הילדים הספיקו לעלות על 6-8 מתקנים עם תורים ארוכים מאד. המקום מרתק, עצום (מדי) בגודלו ואם לא קונים כרטיסי עקיפת תור (מסתבר שיש כאלה, גילינו בזמן אמת ולא ידענו מראש) אז אתה לא קרוב למצות את האטרקציות.

ממליץ על כרטיס הערב הוא זול יותר משמעותית ופחות חם.

*טיפ: לתכנן את המתקנים מראש בהתאם לאופי הילדים (היינו 2 משפחות עם אופי ילדים שונה ממש!) לשקול כרטיסי עקיפת תור, להשתמש באפליקציה*

יום 3 – מולבאנו

א. נסיעה של כשעתיים ורבע לכל כיוון (מדרום אגם גארדה) לעיירה ופארק משחקים פתוח (יש גם פארק מים קטן בתשלום סביר) על שפת אגם כחלכל-טורקיז מהמם, בין הרי הדולומיטיים. פנינה אמתית של שקט ויופי, מומלץ לבוא ביום חמים כדי להיכנס למים, עשינו טבילה ושייט של כשעה בסירה שכורה.

ב. חזרנו לארוחת שישי במלון הכשר riva del sole, מלון בינוני עם בריכת שחיה קטנה, קרוב לטיילת על האגם. ממליץ למי ששבת כשרה חשובה לו ומוכן לשלם על זה (כ1,300 ש״ח לחדר של 3 אנשים ללילה)

יום 4 – שבת במלון

א. ריצת בוקר בסביבת האגם.

ב. שיכשוך בבריכה בגשם שוטף שירד ברצף כ4 שעות.

ג. סיור אחר צהריים במז״א מעולה.

ד. גלידות בגלידריה בטיילת סמוך למלון במוצ״ש (שתיתי קצת 🥴)

*טיפ: ממליץ על המלון הכשר רק למי ששבת כשרה חשובה לו ומוכן לשלם על זה, האוכל לא ברמה גבוהה ולא במגוון של בית מלון, החדרים סבירים*

יום 5 – פארק מים משולב מובילנד

א. כניסה עם כרטיס משולב שנרכש מראש לפארק המים Caneva- פארק עם תורים סבירים לחלוטין, תמיד יש אלטרנטיבה לקטנטנים בבריכות השונות, מהנה מאוד ומתאים לכל הגילאים.

ב. מעבר למובילנד- ניתן לעבור (מקבלים צמיד) בחופשיות לעיר הסרטים, העיצוב של הפארק מהמם, האטרקציות מגוונות והפארק קטן ומונגש בצורה מעולה ורווי במקומות צל.

ג. מופע רמבו – בשעה 17:00 מתחיל מופע עוצר נשימה של הצגת שחקנים בסגנון רמבו, כולל אפקטים מרשימים מאד ופעלולים שלא רואים בשום מקום – חובה!

ד. ארוחת אבירים בסגנון ימי הביניים – בתשלום נוסף, בטירה תת קרקעית יש זירה בה מוצגת הופעה מרשימה (מעט ארוכה מדי) של כשעתיים בה אבירים נלחמים על ליבה של הנסיכה, תוך כדי שהקהל חבוש כתרים, מריע ומעודד את האביר בצבע הנכון, תוך הגשה רציפה של ארוחה הכוללת מנות מזון, שתייה וקינוח, והכל בסגנון עתיק של ימי הביניים. מרשים ומלהיב מאד.

ה. משם נסענו כשעתיים ליעד הבא, Risort Ninfea בסאן פלגרינו שסמוכה לברגאמו, מרינה בעלת המקום אישה נדירה, מקסימה וחייכנית, דואגת להכל, חדרי העץ המעוצבים בנויים למשפחות, חדר אוכל קטן בו מוגשת ארוחת בוקר נחמדה, בריכה קטנה, ג׳קוזי, ספא ונוף הרים מיוערים עוצר נשימה, עלות: כ1,000 ש״ח לדירה משפחתית ללילה. ירד מבול בלילה, מצאנו עקרב קטן בדירה, נרדמנו מותשים.

*טיפ: להשקיע יום שלם בפארק המשולב – יש בו אטרקציות לכל הגילאים, עדיפות ליום עם מז״א חמים לפארק המים*

יום 6 – סן פלגרינו

א. יום רגוע בריזורט, בריכה, ספא וטיול בסאן פלגרינו טרמה – עיירה עתיקה עם קרונית שעולה לכפר קטן בגובה 600 מטר (La Vetta), עם נוף לנהר ולעיירה. עשינו פיקניק במקום, הצטלמנו וירדנו חזרה.

ב. עצרנו לגלידה, קפה וצילומים על שפת נהר ברמבו שחוצה את העיירה ומשם חזרה לריזורט.

ג. ארוחת ערב מושקעת בדירה על בסיס פסטה, סלאמי, טונה ותירס.

יום 7 – שופינג בברגאמו ושייט באגם קומו

א. השכמה נמרצת ויציאה למסע קניות של 3 שעות בקניון הצמוד לשדה התעופה של ברגאמו.

ב. נסיעה לעיירה ווארנה (Varenna) בגדה המערבית של אגם קומו, הליכה קצרה בסמטאות על הגדה, פיקניק בגינה ציבורית קטנטנה ומשם שייט של כ40 דקות לעיירה בלאג׳יו שנמצאת בשפיץ היבשתי של האגם… עיירה נחמדה, רכשנו מזכרות ואכלנו גלידה, היה חם, לח מאד ופחות כיף. משם חזרנו בסירה חזרה לווארנה, נסיעה של כשעתיים לריזורט כולל עצירת קניות מזון קצרה.

ג. שיכשוך בג׳קוזי וארוחת ערב מושקעת בדירה על בסיס פתיתים, פסטת אורז, שימורים ועוד…

ד. נרדמנו מאוחר מדי (סביב 01:00) אחרי שהאוטו הועמס והשעון המעורר כוון ל03:00..

יום 8 – חזרה לארץ

א. השכמה בשעה 03:00 והתארגנות עייפה למדי.

ב. בעלת הבית השאירה לנו מצרכים לארוחת בוקר, נישנשנו קצת ויצאנו מהריזורט אחרי סריקה שלא שכחנו שום דבר.

ג. עצירה לדלק וקפה בתחנת דלק בדרך לשדה התעופה.

ד. החזרת הרכב היתה חניה ושילשול מפתח לתיבה, כי השדה תעופה מנומנם בשעה 05:00 ואין עם מי לדבר.

ה. הטיסה המריאה והגיעה בזמן לארץ… הבאנו שלום עליכם.

Loading

Similar Posts

כתיבת תגובה