ספארי בטנזניה וטיול בזנזיבר

באוגוסט 2022, יצאנו לטיול של אבא ובת, היה לנו 4 ימים נטו בספארי, ו-4.5 ימים בזנזיבר.

באופן כללי (מה שנכון גם לכל אפריקה) – צריך להיות סבלניים (או כמו שהמקומיים אומרים – pole pole- לאט לאט). הדברים לוקחים זמן, הבירוקרטיות לעיתים מיושנות ולא ברורות לנו, אבל ככה זה מתנהל כאן. כדאי להכין את עצמנו לקצב של המקום אליו אנחנו מגיעים.

נחיתה ומנהלות

טיסות – הזמנו דרך Ethiopian airlines, שעבדו בצורה מצוינת, עם קונקשן באדיס אבבה. עם ההגעה לשדה התעופה משלמים 50 דולר על ויזה (אנחנו רצינו בהתחלה להיכנס עם דרכון צרפתי כי הבנו שדרכונים אירופאיים פטורים מתשלום, והבנו שעדיין נצטרך לשלם את אותו סכום).

ביום הראשון הגענו לארושה לפני היציאה לספארי – העיר עמוסה ולא בכל מקום הכי סימפטית, אבל מהווה בעיקר תחנת מעבר. ישנו במלון seven skies hotel שהיה מצוין, ובמחיר מאוד משתלם.

הספקנו בעיקר לעשות סידורים שנחוצים לפני הספארי, וביקרנו ב-Masai market. תכלס, את הכל תראו עוד כמה וכמה פעמים לאורך הטיול, לא מאוד מרגש. הבנו שמומלץ להגיע ל-cultural heritage center, אנחנו לצערנו לא הספקנו.

אחרי שבדקנו עם מגוון חברות והשוונו מחירים, בחרנו לצאת לספארי עם חברת Arusha car rental and safari. בניגוד לחברות האחרות שבונות לך את המסלול המפורט ובוחרות את מקומות הלינה, היתרון המשמעותי בחברה הנ״ל היא שמקבלים מהם את הרכב והמדריך, ואת כל השאר בחרנו ושילמנו בעצמנו.

השירות של החברה היה מצוין! ובעיקר, קיבלנו את המדריך הכי מדהים שיכולנו לבקש – מלווין! עשה מעל ומעבר בשבילנו, דאג שנראה את כל הדברים שהכי רצינו, היה אדיב ונעים מאוד, נהג בזהירות (והרבה יותר טוב מנהגים אחרים שראינו), הסביר לנו כל-כך הרבה וענה על כל שאלה, ופתר כל בעיה שצצה תוך רגע. לחלוטין עשה לנו את הטיול! יצא לנו לדבר עם מטיילים מחברות שונות שטיילו איתנו באותו זמן, שגם הדגישו לנו כמה ההתנהלות איתו הייתה יוצאת דופן. ההמלצה הכי חמה שיש לי מהטיול!

היתרון הכי גדול בזה שבחרנו את החברה הזו הוא שיכולנו לבחור בעצמנו את מקומות הלינה, וככה ישנו במקומות מצויינים ברמה מאוד גבוהה, ובמחיר יותר נמוך ממה שהיינו משלמים בכל חברה אחרת. לאחר חישוב של כל ההוצאות (מקומות לינה, דלק וכניסה לשמורות – שזה החלק היקר ביותר) הבחירה הזו יצאה מאוד משתלמת.

הספארי

עשינו את המסלול הקלאסי של ארבעה ימים בספארי, ואני אשמח להמליץ גם על מקומות הלינה שלנו שהיו פשוט קסומים! את כל המקומות הזמנו דרך booking.

בלילה הראשון ישנו ב-Baobab camp בתוך שמורת tarangire שהיה פשוט יפהפיה! השירות היה מצוין, האוכל היה טעים מאוד, היה לנו מים רותחים למקלחת, באמת מקום מושלם!

בלילה השני ישנו ב-Zawadi camp שנמצא ב-central Serengeti. גם כאן, המקום היה מקסים, שירות אדיב ומהיר, ארוחת ערב קסומה שהוגשה לנו ממש באמצע הסוואנה. חלומי!

בלילה האחרון ישנו ב-karatu, באופן כללי הכפר מקסים וממש אהבנו את המקום. ישנו ב-foresight eco lodge, שגם עליו אני יכולה להגיד רק דברים טובים. כל-כך התלהבנו מהמקום, מהנוף המרהיב, מהאוכל ומהחשיבה על הפרטים הקטנים (למשל – שמו בקבוק חם במיטות לקראת הערב כדי שנוכל להיכנס למיטה חמה – מושלם! ). אם מישהו מגיע לאיזור בכל זמן בטיול שלו – סופר מומלץ!

השמורות עצמן קסומות, המגוון והשפע היה כל כך מרשים – פשוט בלתי נשכח.

נקודה חשובה לגבי הספארי – בעיניי להיות מעט אנשים ברכב עושה את ההבדל. ככה תוכלו להחליט בעצמכם מה יותר מעניין אתכם ומה פחות, ותוכלו לראות את החיות הרבה יותר מקרוב!

כשחזרנו מהספארי ישנו באותו מלון בארושה, ובבוקר למחרת לקחנו טיסה לזנזיבר של חברת flight link (בפועל העבירו אותנו לטיסה של presicion air), אבל ההתנהלות הייתה נוחה ומהירה.

זנזיבר

בזנזיבר בחרנו להשכיר רכב כדי שנוכל לטייל בחופשיות באי ולהתנייד ממקום למקום. באופן כללי, הנסיעות לוקחות הרבה זמן, כי אי אפשר לנהוג מאוד מהר. חשוב לדעת שהנהיגה יכולה להיות מורכבת – הדרכים עמוסות מאוד, הכבישים משובשים, ונוהגים בצד השני של הכביש – דברים שכדאי לקחת בחשבון. מצד שני – זה אפשר לנו הרבה מאוד גמישות וחסך המון כסף על מוניות באי שהן יחסית יקרות.

השכרנו את הרכב דרך האתר carflexi, והספק / חברת ההשכרה המקומית היתה SurPrice. דאגו לנו מראש להוצאת אישור הנהיגה הנדרש באי, הרכב היה במצב מצוין והמחיר מעולה.

בזנזיבר ישנו במלון פשוט מושלם! בחרנו ב-the sands resort, ולא ציפינו בכלל למקום כל כך מדהים! החוף היה יפהפה, האוכל טעים מאוד, המקום פסטורלי מאוד והצוות הכי מסביר פנים שיש. אם תחפשו גם בבוקינג תראו שהמקום מדורג בין הגבוהים באי – וזה לגמרי מוצדק. והמחיר הוגן מאוד ביחס לתמורה – שילמנו 200 דולר ללילה כולל ארוחות בוקר וערב.

באי עצמו היינו יומיים באיזור החוף של המלון, עוד יום אחד טיילנו באופן עצמאי לאיזור nungwi – החופים יפים והאיזור מומלץ, אבל אנחנו לא רצינו לישון באיזור הזה, שהוא עמוס מאוד ולא מאפשר את השקט והנחת שחיפשנו (לדעתנו האישית בלבד, בטוחה שיש הרבה שיחלקו עליי). היתרון המרכזי של האיזור הוא שהחופים מאוד נוחים לרחצה.

יום נוסף עשינו טיול יום של חברת safari blue. כנראה שתראו הרבה חברות שיציעו את אותו טיול , אנחנו בחרנו בחברה המקורית שהשם שלה הוא כשם הטיול (safari blue), ואני לגמרי ממליצה. דבר ראשון מדובר בחברה מסודרת, עם אתר שניתן להזמין באינטרנט – ברור מאוד מה התמורה שאתה מקבל עוד טרם הטיול. בטיול עצמו עוצרים בכמה נקודות לשנורקלינג (נחמד אבל למי שצלל באילת זה לא יהיה מרגש במיוחד), מגיעים לעוד כמה נקודות יפות (לגונה, אי נעלם וצפייה בדולפינים), ומשם מגיעים לאי יפה שבו אוכלים ארוחת צהריים. אחד היתרונות בלצאת לטיול עם החברה הנ״ל הוא שיש להם איזור משלהם באי הזה, ובארוחת צהריים הייתה מפנקת מאוד ביחס לחברות אחרות. בקיצור – מומלץ מאוד!

טיילנו עוד חצי יום בסטון טאון – עיר נחמדה אבל לא מאוד מרגשת, הרבה חנויות מזכרות – ברובן במחירים יותר יקרים ממה שתמצאו בשאר האי.

לסיכום, טנזניה הייתה יעד מדהים, לחלוטין הגשמנו חלום! מאחלים לכולכם נסיעה טובה וחוויה מהנה ומוצלחת, מוזמנים לפנות אליי לכל שאלה