קיץ בסלובניה עם ילדים

סיכום טיול 6 ימים בסלובניה לאחר 5 ימים באיטליה (נערך בקיץ 2022).

ההרכב: שתי משפחות עם שלושה ילדים כל אחת בגילאים 10-18.

טיסה

טיסת רייאנאייר שאמורה הייתה להיות לטרוויזו, ולאחר שבוטלה טיסת ההלוך בלבד לטרוויזו הפכה לנחיתה במילאנו וחזרה מטרוויזו…

רכב שכור

השכרת רכב דרך אוטו-יורופ, פיאט טיפו סטיישן דיזל (קבוצת רכב CWMR), הסתבר כרכב מרווח מספיק לחמישה + ארבעה טרולי ומזוודה גדולה, מזגן טוב וצריכת דלק מעולה.

2,200 ש"ח לעשרה ימים כולל ביטוח מלא ומעבר לסלובניה (הוזמן ארבעה חודשים מראש).

לינה

לאחר שיטוט ארוך בבוקינג הלכנו על משהו קצת הרפתקני: guesthouse lajnar הממוקם ב- zgornja sorica , כ- 25 דקות מאגם בוהין וכ- 40 דקות מבלד, אתר סקי בחורף. מלון קטן ובו עשרה חדרים ומתחם קראוונים. חששתי מהעובדה שהוא מבודד, גבוה (1,650,מ'), כחובב טיולי נהיגה דווקא מצא חן בעיניי הכביש המפותל העולה להר, אותו אצטרך לעשות לפחות פעמיים ביום…

גל החום ששרר הפך את הבחירה למוצלחת ביותר, כאשר בעוד בבלד הייתה הטמפרטורה 35 מעלות, אצלנו היו 28 מעלות ביום ו- 18 מעלות בלילה וזה היה מושלם.

צוות המלון אדיב וחייכן, החדרים מרווחים, נוף מדהים ליער מכל כוון, ויש שיעורי יוגה בחינם למי שאוהב. ארוחת הבוקר אירופאית ואין מה לצפות, יש שירותי כביסה ומסעדה לא רעה הפתוחה עד עשר בלילה (אפשר להזמין אוכל עד שמונה וחצי- תשע). יש רכבל בעלות של כ- 6 יורו למבוגר ו- 3 לילד העולה לראש ההר והנוף משם עוצר נשימה.

מהלך הטיול

היום הראשון – אגם בוהין

הגענו למלון בשעות הערב המוקדמות, זרקנו בגדי ים ונסענו לאגם בוהין היפה. אגם בוהין הוא חלק משמורת הטבע טריאגלב ולכן אין סביבו בניה אלא מספר מצומצם של חופים, להבדיל מאגם בלד שהנו מתוייר ומבונה מסביבו.

היום השני – אגם בלד

נסענו לאגם בלד, שהינו בחוף מוסדר בשם castel bathing area. ממוקם מתחת לטירת בלד, חניה ליד הטירה וירידה בלא מעט מדרגות לחוף.

החוף מסודר, יש פינות צל, רציף צף בו אפשר להשתזף, מקפצה, פינג פונג, השכרת קייאקים וסאפים, מסעדה, מתחם מתנפחים אתגרי במים וכיוב' (עלות כניסה 10יורו למבוגר ו-6 יורו לילד). בילינו שם עד שעות הערב, משם ל pizzeria rustica, הפיצה הכי טובה שאכלנו (כולל איטליה), מחירים זולים יחסית לבלד, ממוקמת ממש מעל החוף, שתי דקות הליכה.

היום השלישי – ראפטינג ב-בובץ

הגענו ללא הזמנה ל-SPORTMIX. ולא היה להם מקום. החברה היו ממש נחמדים, שלחו אותנו לטיול של שעה בשמורת הטבע VELIKA  KORITA SOCA, מקום מדהים כלשעצמו…

לאחר חצי שעה התקשרו שמצאו לנו שני מדריכים לשלוש וחצי ויצאנו לראפטינג.

היה מהנה לגדולים ולילדים, הזרימה השנה חלשה בשל מחסור בגשמים אבל עדיין אפשר להנות.

העלות 56 יורו למבוגר ו- 45 לילד.

היום הרביעי – מערות פוסטויינה + ביקור קצר בליובליאנה

רכשנו כרטיסים באינטרנט למערה, מה שהסתבר בדיעבד כטעות… יצאנו במטרה להגיע חצי שעה לפני הזמן, אולם פקק באוטוסטרדה גרם לנו לאחר ברבע שעה, מה שהביא לכך שנאלנצו להמתין בתור לכרטיסים, לשלם קנס של 5 יורו לכרטיס ולחכות חצי שעה לסיבוב הבא. המערות עצמן מרשימות, 24 קמ' של מערות נטיפים (לא כולם יפים) אבל עדיין מרשים לנסוע ברכבת כרבע שעה ולא לסיים את המערה, בסוף יש סיור בחלקים היותר יפים של המערה.

הכל ממוסחר: מוכרים תמונות שלך ביציאה, עוברים דרך חנות מזכרות וכיוב'

העלות 28.5 יורו למבוגר, 22 יורו לסטודנט, 17.5 יורו לילד עד גיל 14

מהמערות המשכנו לליובליאנה, עיר אירופאית חביבה אך לא מהיפות באירופה, אכלנו צהריים והילדים כבר לחצו לכוון האגם…

מצאנו חוף נחמד על אגם בוהין שנקרא sportne dejavnostin turisme, אתר קמפינג, השכרת סירות ואופניים, מסעדה, חוף קטן. הכניסה לחוף ללא תשלום.

יש חניה חיצונית ליד לאלו שלא באים לקמפינג.

מדהים איך למרות שהמקום היה מלא הכל מתנהל על מי מנוחות, נקי בלי רעש של מוזיקה בקולי קולות, פשוט כיף…

היום החמישי – שמורת הטבע MOSTNICA GORGE ומגלשות בגבעת סטרזה

בהתאם להמלצות שקיבלתי בקבוצץ פייסבוק, תחליף לא מתוייר לערוץ וינטיגר, שמורה Mostnica Gorege הסמוכה לבוהין, מהממת עם נחל בצבע טורקיז, מפלים, מסלול מעגלי נוח של כ- 5 קמ', רחצה במים הקפואים, מעט מטיילים, פשוט חלום!

עלות כניסה 3 יורו למבוגר ו 1.5 יורו לילד.

משם נסיעה של חצי שעה לבלד, בכוונה לעשות את האומגה, לאחר שהבנתי שהעלות של האומגה 65 יורו לאדם, והחברה עשו לא מעט אומגות בחייהם, ויתרנו והלכנו לגבעת סטרזה, למגלשות ההרים + קפיצה באבוב.

3 ירידות במגלשות ו-3 קפיצות באבוב ב- 20 יורו לילד, פוד טראק נחמד לנו ההורים שתדלקנו בירות המבורגרים וציפס מצויין בזמן שהילדים נהנים…

היום השישי – יום רגוע בבלד

יום רגוע לצבור כוחות לנסיעה חזרה – השכמה מאוחרת, עלייה ברכבל הצמוד למלון ומשקיף לנוף מדהים, בטן גב בחוף בבלד, מפגש עדכון עם חברים טובים שרק הגיעו. חזרה לעשות צ'ק אאוט מאוחר בתשע וחצי בלילה משום שלמחת בשש בבוקר עוזבים את המלון בדרך לשדה התעופה בטרוויזו.

לסיכום

סלובניה מדינה מהיפות בה ביקרתי, נוחה לטיול, נקיה ומסודרת, מסבירת פנים אין ספק שנגיע לשם שוב…