pestera

שבוע משפחתי בטבע הרומני

סיכום טיול ברומניה המקסימה, זוג + 3 נערים 13, 16, 19.
בין התאריכים 21-28.7.2022
הסיכום ארוך מאוד אבל מלא בטיפים, אז מי שנוסע עם מתבגרים – מומלץ לו לקרוא.

כמה טיפים כלליים

• אין קיצורי דרך – בשביל לתכנן את הטיול שמתאים לכם צריך לעשות "שיעורי בית" – יש המון פוסטים בקבוצת פייסבוק של טיולים ברומניה (אני חייבת להגיד תודה על הקבוצה!) ומידע ברשת – תקראו, תבינו מה רמת הקושי, מה סוג הביקור, תחשבו מרחקים. גם אם המסלול ישתנה כמה פעמים זה בסדר, העיקר שיהיה מדוייק עבורכם.

• לכל משפחה יש את האופי שלה – במלונות, בטיולים ובאטרקציות. רק אתם יודעים מה מתאים למשפחה שלכם, לכן אל תסתמכו בעיניים עצומות על חוו"ד של מי שאתם לא מכירים, תקראו על המקום ותבינו את זה מתאים לכם.

• התכנון על הנייר הרבה יותר קל מאשר במציאות – הנסיעות ארוכות, העייפות מצטברת, פתאום רוצים לראות משהו אחר…

• קחו בחשבון שלא תספיקו הכל! תבחרו את האטרקציות/טיולים שהכי מתאימים לכם, מקסימום ישאר זמן ותעשו עוד משהו.

• תשאירו זמן מנוחה – אל תנסו למלא את הימים באטרקציות כדיי להספיק הכל, עם הזמן העייפות מצטברת והאינטנסיביות המשפחתית עולה ולפעמים מספיקה אטרקציה אחת ביום ובשאר הזמן פשוט לנוח במלון/דירה או להסתובב קצת במקום בו אתם נמצאים.

• חופשה משפחתית זה כיף, אבל אינטנסיבי – נמצאים המון יחד, באוטו ובכלל. הנערים וגם אנחנו צריכים זמן לעצמם/מנו.

• תבקשו אוטו חסכוני – הדלק לא מאוד זול ויש הרבה נסיעות.

• אוכלים הרבה יותר מאשר בבית – אווירת החופש נותנת לגיטימציה… אכלנו בעיקר במסעדות או בדרכים והוצאנו כ-200 ליי על ארוחת צהריים וכ-300 ליי לארוחת ערב – פחות או יותר. בין לבין רוצים לשתות איזו בירה/שתיה קלה ולנשנש משהו ולכן ההוצאה על אוכל הגיעה אצלנו גם ל700 ליי ליום (מדובר על 3 בנים שרעבים כל הזמן, שיהיו בריאים… מאמינה שעם ילדים קטנים ההוצאות הרבה יותר נמוכות).

• מי שאוהב קפה, כמונו, ממליצה לו להזמין אספרסו ארוך עם חלב. סוכרזית – אין בבתי קפה (רק במקומות מסויימים) אז כדאי להביא שקיות מהארץ.

• מזג האוויר דינמי ויכול להשתנות מיום ליום ומשבוע לשבוע – מי שהיה שבוע לפנינו סבל מקור, גשם וברד. לנו היתה שמש כל יום והיינו רק עם בגדים קצרים.

• תגיעו מוקדם לאטרקציות/מסלולי טיול, יש הבדל גדול אם מגיעים בהתחלה או שעתיים/שלוש אחרי.

• את כל המלונות הזמנתי דרך בוקינג עם אפשרות ביטול. עשיתי סינון עפ"י הצרכים שלנו, בדקתי מרחקים, וקראתי את כל חוות הדעת (ולא הסתמכתי רק על הציון הכללי).

• להכין מראש בתחילת היום/יום קודם את כל הנקודות שיש להכניס לוויז – בהודעת ווטסאפ, ופשוט לעשות העתק-הדבק לוויז.

• הכנתי מראש סיפור דרך לכל מקום, ומפה לכל יום עם כל הנקודות בהם נעצור. שלחתי הכל בקבוצה של המשפחה וככה כל אחד יכל לדעת לאן נוסעים ומה יש במקום.

יום 1

הגענו ביום חמישי בטיסה שהתעכבה בשעתיים!! ויצאה ב11:30. לאחר הנחיתה אספנו רכב בשדה התעופה מסיקסט וסים שהזמנו דרך נמרוד (סידור מעולה ונוח ביותר) ויצאנו לדרך רק סביב 16:00. קחו זאת בחשבון בתכנון ליום הנחיתה, שלוקח זמן עד שמתאפסים רגע ומתארגנים על הכל (היינו עם טרולים). רגע לפני שאתם יוצאים עם הרכב, תנעצו מיקום ותשלחו לעצמכם, כדי שתדעו בדיוק לאן לחזור ביום החזרה.

הזמנו 3 בקתות ב-Pastravaria Zavoi‏ שזה מקום אירוח עם בקתות עץ ליד בריכת פורלים, ממש נחמד! ליד קורטאה דה ארגש. הגענו לשם סביב 19:00 אחרי עצירה אחת לשירותים וקפה, וקנייה בסופר.

יום 2

התחלנו את כביש הטרנספגרשן – סכר ואגם וידררו מקסים ועוצמתי. עצרנו לכחצי שעה. משם המשכנו לאגם בלאה – הכביש מקסים והופתענו לטובה מהנוחות שלו. האגם יפה, הקפנו אותו והתחלנו לטפס לקפארה. קחו בחשבון שזו עליה קשה!! גם מבחינת התוואי, השיפוע והחמצן הדליל. לקח לנו 45 דקות לעלות, למעלה ישבנו נישנשנו והצטלמנו, מאוד יפה! וירדנו, לקח חצי שעה.

אחרי זה נסענו לתחילת המסלול של מפל בלאה שהוא מקסים אבל גם הוא הליכה לא קלה כי זו עלייה, אבל שווה!! לקח לנו כשעה וחצי לעלות, כולל עצירה אחת.

משם נסענו למלון Casa Suzy & Roxy ב-Arpașu de Jo, כדי להיות קרובים לקניונינג שתכננו למחרת. מלון משפחתי מומלץ ביותר.

יום 3

קניונינג – חוויה מדהימה ומומלצת! הליכה בנחל מקסים, קפיצות למים, בודי ראפטינג. מקבלים שם את כל הציוד, כדאי ללבוש בגדי דריי פיט, מומלץ טייץ. יש שם מקלחות נוחות למי שרוצה להתקלח אחרי. הגענו לשם ב-10:30 וב-15:00 כבר ישבנו לאכול נקנקיות וקבבים במסעדה ליד 😉

משם נסענו למלון בבראשוב Curtea Brasoveana – מעולה! בערב הסתובבנו קצת במרכז בראשוב ואכלנו במסעדת המבורגר טובה מאוד Urban Grill.

יום 4

התחלנו את היום במסלול לאסון היסעור. השער הראשון היה פתוח אבל לא קלטנו את זה כי היו הרבה משפחות שפשוט ישבו לפיקניק לאורך הדרך (הבנו את זה בדיעבד) ונסענו עם הרכב עד לשער השני. חשבנו שזה הראשון ולהפתעתנו הגענו למקום לאחר 10 דקות הליכה. המקום מרגש ומקסים.

היעד הבא שלנו היה קניון זרנשטי, דרך הכפרים פסטרה ומגורה. בדרך עברנו בבית הקפה panner – אנחנו פחות התחברנו… הכל מאוד מפתה ומגרה אבל היה כל כך עמוס והעובדות שם לא כל כך מבינות אנגלית כך שלא יכולנו לדעת מה זה כל דבר. גם יקר יחסית.

משם טיפסנו ל- Peștera – כפר מקסים והנופים משגעים, עצרנו קצת להצטלם ולהתרשם מהיופי. משם המשכנו ל-Măgura שם אכלנו ארוחת צהריים באיזו מסעדה. קחו בחשבון שהכביש המחבר בין הכפרים הוא כורכר, וממשיך כך עד לקניון זרנשטי. הקניון מקסים וההליכה נעימה. אחרי כשני קילומטר (בערך באמצע) הגענו לכר דשא גדול, נחנו קצת וחזרנו.

משם המשכנו למסעדת הציידים בפואינה בראשוב והתאכזבנו… חזרנו למלון בבראשוב.

יום 5

פארק שבעת הסולמות. מקסים! כדאי לבוא מוקדם, אנחנו התחלנו ב-10 והיינו דיי לבד וסיימנו ב-13:00, בלי אומגות. כשחזרנו כבר עלו מלא אנשים.

משם נסענו למלון בסינאיה. הופתענו למצוא פקק ענק עד סינאיה, לקח לנו שעה 45 למרחק של 30 קילומטר!! ואמרו לנו שזה תמיד כך… בסינאיה לקחנו מלון מפנק ומקסים במקום גבוה Ioana Hotel. הוא היה רחוק מהמרכז, אבל קרוב לארמון פלאש ולגונדולה. למרכז לוקח 5 דקות נסיעה ברכב ויש הרבה חניונים שם שעולים 10 ליי לשעה. מונית עולה כ17 ליי.

העיר עצמה מאוד יפה, אבל אנחנו באופן אישי פחות התחברנו למרכז שלה – המרנו כסף, הסתובבנו קצת, אכלנו וחזרנו למלון.

יום 6

החלטנו לישון עד מאוחר ולעשות יום באיזי… אז יצאנו ב11 לכיוון מערת יאלומיצה, ההליכה במערה מאוד נחמדה אבל ההסברים היו רק ברומנית והיה לנו חבל שלא הבנו – לקח לנו כ40 דקות – מומלץ לקחת קסדה בכניסה ומשהו חם כי קריר בפנים. משם נסענו לאגם בולבוצי המקסים, בדרך יש מפרצים שאפשר לעצור ולרדת לאגם – ממליצה לעצור בהם, להתרשם ולהצטלם. אחרי שעצרנו באחד המפרצונים נסענו ישר לקבנה בולבוצי לאכול את הקבבים המומלצים והטעימים. הלכנו קצת על הסכר וחזרנו לסינאיה. הורדנו את הילדים במלון ונסענו רק בעלי ואני לארמון פלאש. לא התכוונו להיכנס וממילא הגענו כשנסגר ולכן היה יחסית ריק ונעים להסתובב. הארמון וסביבו מקסים, יש דוכנים מקומיים ובתי קפה.

בערב אכלנו ב KUIB Restaurant‏ מומלצת ביותר!!

יום 7

עלינו בגונדולה סינאיה carp 1400 נסענו ברכב עד לשם, וויז לא נותן את האפשרות לנסוע לשם אז נעזרנו בגודל מפה. נסיעה מפותלת ויפה של כ-20 דקות ובקטע האחרון יש דרך כורכר לא נעימה. אין ממש חניה מסודרת אבל חונים ורואים את הרכבל ולשם הולכים. אפשר גם לחנות לפני כביש הכורכר ולעלות ברגל.

הוא נפתח רק ב-9:30, היינו ראשונים ולא היה תור. בקרון מאוד חם, למעלה ב-2000 קריר אבל מספיק סווטשירט. משם יש מסלולים שאפשר לעשות, אנחנו בדרך לבוקרשט אז לא עשינו, רק הסתובבנו למעלה (במחשבה שניה היינו מתכננים כן לעשות את המסלול לקוטה 1400 כי הוא נראה נחמד). לצערי הראות לא הייתה כל כך טובה, יכול להיות ששווה להגיע אחה"צ כשהשמש כבר במערב. ראינו מהרכבל דובים, תסתכלו טוב למטה. לסיכום, לא מצאנו יתרון בלעלות לקוטה 1400 ברכב ולא בגונדולה מ-1000 כפי שראינו שהומלץ במקומות רבים. זו דעתנו האישית כמובן.

משם נסענו לבוקרשט – עצרנו בדקטלון בניאסה, לאחר מכן הצטיידנו באוכל מבושל בסופר הצמוד לו ונסענו למלון ממש נחמד באוטופני Monopoly Hotel. חיפשנו מקום קרוב לטרמה, לקניון ולשדה התעופה.

בערב נסענו לקניון בניאסה הענק! תמצאו בו הרבה חנויות מותגים לאו דווקא זולים, אבל יש גם דברים זולים, אנחנו קנינו סיגריות, מוצרי אלקטרוניקה קטנים לאוטו וקפסולות נספרסו שהיו במחיר זול. גם האוכל ברשתות זול יחסית.

יום 8

טרמה וטיסה הביתה.

טרמה – כל אחד חייב להכנס עם מגבת, כפכפים ובגד ים בתיק. גם אם לא מתכוונים להשתמש במגבת או בכפכפים, הם בודקים לראות שיש. אם אין הם מחייבים לקנות: השכרת מגבת 21 ליי, כפכפים (חדשות) 25 ליי. היינו כולנו במתחם הגלאקסי שהוא לילדים מתחת 16, אז לילדים הצעירים זה היה כיף, לגדול ולנו פחות… היינו בעיקר בבריכה המחוממת שנמצאת בחוץ ויש בה גם בר אז זה נחמד. הגענו ב-10:30 ואחרי שעתיים כבר נהיה עמוס ולא נעים והתחילו תורים ודיי מיצינו אז יצאנו אחרי שעתיים וחצי. המקלחות לא נוחות למקלחת אמיתית. בדרך להשכרת רכב עצרנו ב-kfc.

רומניה מקסימה, זולה ומאוד מומלצת!!

Loading

Similar Posts

כתיבת תגובה