שבוע של סוף אוגוסט משפחתי בפורטוגל

משפחת עלי-רז (ילדים בגילאי 7,11,16) ודודה רינה (אחותו של בעלי).

Oren Aley-Raz & Rina Naor Aley-Raz

טסנו עם חברת Neos האיטלקית בצ׳רטר של שבוע בדיוק- שלישי עד שלישי והיינו מחוייבים להישאר בימים רביעי וחמישי בליסבון לצורך טיפול באזרחות.

לאחר הרבה מחשבה, החלטתי שלא להגיע עד לפורטו, אלא, לטייל עד אזור קוימברה ולהתחיל לרדת דרומה.(נשאיר את עמק הדורו פונדה ג׳יש לפעם הבאה)

יומיים ראשונים – ליסבון

ישנו במלון PortoBay Marquês / PortoBay Hotels & Resorts קרוב מאוד לכיכר פומבל. מאוד נח, קרוב מאוד למטרו של כיכר פומבל.

כל יום קנינו כרטיס מטרו ב-6.5 אירו לכל אחד ששימש אותנו במטרו, אוטובוסים, חשמליות.
(שימו לב, בתחבורה ציבורית בפורטוגל חובה לשים מסכות)

ביום הראשון ירדנו להכיר את העיר, אזור Baixa עד שער אוגוסטו ומשם נסענו באוטובוס ל- Oceanário de Lisboa. אקווריום מקסים, יש הרבה בעלי חיים שלא הכנו, בנוי מאוד חכם. קנינו כרטיס משולב שכלל גם את הרכבל ליד. מאוד נחמד.

ביום השני נסענו לכיוון אלפאמה, נסענו בחשמלית מס' 28 ומשם לקחנו טוקטוק לסיבוב באלפאמה.

אכלנו צהריים בזריזות ונסענו לסיור מגניב ב – HIPPOtrip – Turismo Anfíbio אוטובוס אמפיבי, שבסיום הסיור בעיר נכנס לנהר. צוות מעולה, אווירה מגניבה, אנחנו היינו עם המדריכה פאולה, פצצת אנרגיה, דוברת חמש שפות, מצחיקה ובעלת ידע רב.

כדאי להזמין יום מראש.

המשכנו ל- LXFactory אזור של חנויות מגניבות ומסעדות מיוחדות.

היום השלישי

שכרנו רכב מחברת Centauro (רק אצלם מצאתי רכב לשבעה במחיר סביר) ונסענו לכיוון סינטרה.

עד שהבאנו את הרכב, נסענו לסינטרה, פרקנו במלון…. היה כבר שלוש בערך.

נסענו לארמון Quinta da Regaleira, גן מקסים בתוכו ארמון, ואין ספור מבנים, מערות, בריכות, מפלים, כשהשיא הוא מעין מנהרת הארי פוטר שחוצה את כל הגן מתחת לאדמה. מאוד מיוחד.

(בדיעבד, אולי היה עדיף להגיע ברכבת , כי היה קשה מאוד למצוא חנייה).

ניסינו לנסוע גם לארמון פנה, נסיעה בפיתולים ביערות סינטרה, אך בגלל שהיה כבר מאוחר וערפל כבד לא ראינו כלום.

ישנו במלון Pestana Sintra Golf and Hotel Spa מחוץ לסינטרה. (מעין דן קיסריה) עם בריכה מקורה.

יום רביעי

ביום למחרת התחלנו בנסיעה לכיוון Cabo de Roca שלא הספקנו ביום הקודם, טיילנו קצת בטבע לאורך המצוקים ואפילו ראינו חצבים ננסיים.

משם המשכנו ל- peniche. מאוד רצינו לשוט לאי ברלנגה אך בגלל שהיה שבת והגענו בסביבות שתיים וחצי הסתפקנו בשייט בסירת מנוע לראות דולפינים, שדווקא שיתפו פעולה והתקרבו אלינו מאוד, אך את האי כמעט ולא ראינו. מי שמתכנן להגיע לשם- כדאי להזמין שיט מראש.

המשכנו בנסיעה לכיוון נזרה.

הגענו לעיר קסומה שנראה כאילו בחגיגה תמידית, חופים אינסופיים עם מן אוהלים כשימשיות, מלא דוכני גלידות, ברד, חנויות מזכרות, ומעין מסיבה מתמשכת.

לנו בדירה מהממת במרכז העניינים, בסימטאות של נזרה (היינו צריכים לחנות רחוק) , Real Holidays Nazare.

בערב עלינו בפוניקולר לעיר העילית שכבר היתה כבויה ועשינו תצפית על האזור.

היום החמישי

בבוקר יום ראשון עלינו עם המוני מקומיים למצוק שליד נזרה, הגענו למבצר שמשמש כמוזיאון גלישה וירדנו לחוף האוקיינוס שמשמש לתחרויות גלישה בינלאומיות בחורף. פתאום כולם נעלמו ומצאנו את עצמנו כמעט לבד לחופי אוקיינוס עצום.

משם המשכנו לכיוון יער בוסאקו (הגענו מוקדם יחסית).

היות שהזמנו חדרים במלון עצמו התקבלנו בכבוד של מלכים והוזמנו לסיור בארמון ולקבלת החדרים.

טיילנו קצת ביער וחלקנו אפילו אכלו במסעדת המלון המלכותית.

היום השישי

למחרת טיילנו בשבילי היער עד הצהריים ובחיפוש מה לעשות בדרך לאובידוש החלטנו להצטרף לשייט קיאקים.

לקחנו שיט באזור קוימברה של 15 קמ, שבדיעבד היה קשה מאוד עם רוח נגדית , אך באזור מקסים.

עצרנו לצד חוף נהר המונדגו במעין חוף רחצה עם מסעדה בה אכלו חלזונות ומשם המשכנו לכיוון אובידוש.

הגענו לאובידוש בסביבות עשר בערב והתקשנו למצוא איך להגיע למקום הלינה שהיה צמוד לטירה. בסוף הגענו למן פנסיון ביתי במרכז העניינים, צמוד לטירה, בבית מהמאה ה-18 עם כל מיני מבוכים ומרתפים Casa S. Thiago do Castelo .

היום השביעי – יום הטיסה חזרה

הסתובבנו באובידוש המקסימה, בחנויות השוקולדים והמזכרות וחלקנו אף טיילו על החומה כולה.

בדרך חזרה לליסבון עברנו דרך Bacalhôa Buddha Eden , גן עצום ומטופח, עמוס בפסלי בודהה.

ומשם המשכנו חזרה לשדה התעופה.