11 ימי טיול במינכן ואוסטריה

מסלול טיול זוג+2 בני 4.5 ו7.5. זהירות ארוך. היה לנו חשוב לנוח ולמצות ופחות להספיק. וכמובן לבלות כמה שפחות באוטו ולכן פיצלנו ל-2 כוכבים. כוכב אחד ב-russbach am pass gschutt וכוכב שני באלפנדורף. טיסה למינכן, לינה לילה ראשון ואחרון בהילטון בשדה התעופה, מלון מפנק ובמיקום סופר נוח.

יום 1 – לוקחים רכב ונוסעים לכיוון אוסטריה. קניה של מדבקה בתחנת דלק שעצרנו בה במקרה, לא ממש על הגבול. עצירה במוזיאון hans peter porsche traumwerk מציג את אוסף הצעצועים והמודלים של רכבות ומכוניות. יש גם חדר שיש שם מודל של רכבות ומכוניות שנוסעות בהרי האלפים עם תאורה משתנה. במקום גם מסעדה סבירה וגינת משחקים שהכניסה אליה ללא תשלום. פתרון נחמד ליום גשום. קניה בסופר בחלק הגרמני ואז נסיעה למלון הראשון apartment haus van der leij. המקום הוא 5 דק' הליכה מההר של ברונו אבל הרכבל היה סגור כל פעם מסיבה אחרת.

יום 2 – יום גשום. נוסעים להאלשטט למכרה מלח. שימו לב לאחר העליה בפוניקולור ישנה הליכה של כ-10 דקות, הליכה לא מאוד מאומצת אבל יש לקחת בחשבון. כמו כן במכרה עצמו ישנה הליכה נוספת פנימה. בן ה-7.5 נהנה מאוד, תרגמתי לו את ההסברים והיה לו מעניין. בן ה-4 לא הסכים בכלל להתלבש ולכן לא נכנס. לטעמי, ההסברים וההמתנה היו מתישים אותו, אמנם הכניסה מגיל 4 אבל לא יודעת אם מתאים להם באמת. לאחר המכרה ירדנו להאלשטט והסתובבנו בכפר.

יום 3 – אגם גוסאו, הקפנו היום התחיל אפור אבל מזג האוויר התבהר והחלטנו לנסוע למגלשות אבטנאו. היה תור למעלה של כ-45 דק', בדיעבד לא הייתי נוסעת דווקא לשם במגלשות האחרות לא חיכינו אף לא דקה. אחרי המגלשות לא מיצינו את הטבע, החלטנו לנסוע למסלול רגלי בקרבת המלון מסלול יער הרוחות geisterwald. מסלול נפלא, לא מעגלי, לא עשינו את כולו מפאת קוצר הזמן. מגיעים לחניה שממנה יש שילוט ושביל עפר רחב שלוקח בעליה מתונה של 10 דקות לכניסה ליער. שם יש מפת המסלול עם סיפור חמוד על הרוחות יער. צריך לעבור בין תחנות לאסוף חותמות ובינהן יש משחקי עץ חמודים כמו באולינג, קליעה למטרה ועוד. כל המסלול בתוך יער ירוק, עם נחל שמפכפך ואפס בני אדם. התשלום הוא על בסיס אמון רק על החניה. התבאסנו שהזמן נגמר והיה צריך לחזור.

יום 4 – התחזית הראתה טפטוף באזור אז הוחלט לנסוע לסנט וולפגנג. שם טיילנו בעיירה, שכרנו סירת מנוע ובחזור עצרנו בגינת המשחקים הקטנה בכניסה לעיירה.

יום 5 – אורזים מזוודות ונפרדים מהדירה המאובזרת. ביום זה עשיתי את כרטיס זלצבורגלנד ל 6 ימים. הייתי סקפטית אבל הוא השתלם לחלוטין. נסיעה ללאמר קלאם, מסלול נוח ויחסית מישורי. המשך לטירת וורפן, סיור בטירה ומופע. בכרטיס שמקבלים למטה נותנים לכם שעה נקובה לסיור, שימו לב שיש לכם מספיק זמן לעלות במעלית שיש אליה תור, אנחנו איחרנו בדקה והיינו צריכים לחכות ולהיכנס רק על בסיס מקום פנוי לסיור הבא. הגעה לדירה הבאה haus voithofer באלפנדורף.

יום 6 – יום שמשי ויפה, נסענו לגרוסגלוקנר. מבחינתי היה שיא הטיול. הילדים נהנו מאוד. עצרנו באדלוייסשפיצה ובקרחון. לבסוף קינחנו בגן החיות והמתקנים למטה.

יום 7 – הר הרוחות בעוד יום שמשי. היינו בהר כל היום ובסוף קפצנו לקצת שופינג בסנט יוהן. במרכז העיירה יש לא מעט חנויות מלבד הבניין של c&a.

יום 8 – רכבל שלוסאלם ואלפנתרמה.

יום 9 – יום זלצבורג. ניצלנו את הזלצבורקארד. היינו במוזיאון הטבע הנחמד, עלינו לטירה. כי הילדים ממש התעקשו. טילנו ברחובות היפים. היה ממש כיף.

יום 10 – יום גשום. נוסעים לליכטנשטיין קלאם. שם הגשם פחות מפריע ולאחר מכן לתרמה אמדה. את היום קינחנו בלאקי פליצר.

יום 11 – נסיעה חזרה למינכן, בדרך עצירה במגלשות קלטנבליץ. לדעתנו המגלשה הכי מוצלחת, גם מבחינת נופים וגם באורך והמהירות. גם הרכבל הפתוח היה נחמד. ליד מינכן עצירה לקניות בקניון reim arcadien.

במהלך הטיול, רוב הנסיעות היו באיזור החצי שעה ואף נסיעה מלבד זו למינכן לא ארכה יותר משעה ככה שמבחינתנו המיקומים היו שווים.