8 ימים בניו יורק והסביבה עם רכב

סיכום טיול של משפחה דתית. זוג פלוס ארבעה ילדים בגילאי 8, 13, 16, 18.

התחלנו במיאמי, אורלנדו, אטלנטה ומשם טסנו למדינת ניו יורק. מצרפת כאן את סיכום החלק של ניו יורק (בין התאריכים 4-13/7/2022).

יום 1 (4.7)

השכמה מוקדמת לקראת טיסת פנים לבאפלו.
התעכבנו הרבה בשדה התעופה כי לא היו להם כלל רכבים גדולים.
יצאנו מותשים עם הרכב אחרי כמעט שעתיים של המתנה. ערכנו קניות בוולמארט ונסענו כמה דקות לקנות נקניקים ושניצלים כשרים אצל Nissan Kosher Deli.
אחרי התארגנות במוטל, יצאנו למפלי הניאגרה.
מגיעים לפארק טבע ירוק ועצום שנעים לשבת ולטייל בו בנוסף לצפייה במפלים.

שטנו בסירת Maid of the Mist שמגיעה ממש עד המפלים. לא צריך להזמין מקום. יוצאת כל רבע שעה. מחיר למבוגר 25$. מקבלים מעילי גשם ומגיעים ממש עד המפלים. חוויה.

בנוסף, הלכנו ל – Cave of Winds.
לא לפספס. צריך להזמין מקום לשעה מסוימת. מחיר למבוגר 16$. מכניסים קבוצה מסוימת לצפייה בסרטון ואז יורדים במעלית מיוחדת והולכים בתוך המפלים. כמובן שגם שם מקבלים מעילים מיוחדים.
היה עוצמתי!

בלילה ב-22:00 היה מופע זיקוקים. הגיעו רבים לכבוד 4/7.
היינו רק בצד האמריקאי. העדפנו לא לעבור לקנדי כי שמענו שיש כאלו שנפלו בבדיקות קורונה אקראיות שם ונשארו לבידוד. מרשים גם מהצד האמריקאי.

יום 2 (5.7)

עזבנו את באפלו בנסיעה לכיוון אגמי האצבעות.

המסלול הראשון שעשינו היה Watkins Glen Park. מסלול מקסים ומוצל, אמנם עולים כ-800 מדרגות אך המפלים שרואים בדרך והאווירה שווה. בסיום העלייה יש פארק קטן עם מתקנים. ניתן לחזור באותה דרך בדיוק, אך אנחנו העדפנו לחזור במסלול אחר, רגוע יותר. יש שילוט.

משם, נסענו לפיקניק במעגן הסמוך.
המסלול השני שעשינו היה ב – Robert Terma State park.
לא עשינו את כל המסלול, אלא הגענו ישר לאגם מקסים ששוחים בו ויש בו מקפצה גבוהה. מדהים לראות שבכל אחד מפארקי הטבע שהכניסה אליהם חינמית יש מצילים באגמי השחייה.
נהנינו מאוד לשחות. אחרי גשם בבוקר, דווקא אחרי הצהריים היה נעים.

בכל אחד מהפארקים מחיר החניה 10$.
הגענו למלון באית׳קה. בערב הסתובבנו בעיירה המנומנמת ובאוניברסיטת קורנל היפיפייה.

יום 3 (6.7)

התארגנות ועזיבה של אית׳קה. נסיעה של 3 שעות לכיוון ניו ג׳רזי.
נסענו לקניון האאוטלט המפורסם ג׳רזי גארדנס לשופינג.
ניתן לקנות בכניסה חוברת קופונים שעולה 7$.
המקום מתאים בעיקר לחובבי המותגים.

בחלק מהחנויות אין מספיק דגמים ומידות (בנייק ואדידס לדוגמה). לא הכל מאוד זול.
היה מעייף. נסענו לקחת טייק אווי ממסעדת גריל כשרה באליזבת׳. לא היה מלהיב.

הגענו למלון Holiday Inn Hotel Woodbridge ושם למרות שווידאנו מראש שאכן מוכן חדר לשישה, חיכה חדר קטן בלבד וטענו שנגמרו החדרים הגדולים. אפילו לא התנצלו. מבחינתם הגיוני ששישה אנשים יהיו בחדר עם 2 מיטות זוגיות. לאחר דיונים איתם ועם בוקינג קיבלנו פיצוי. צריך להיות מוכנים שמבחינתם גם אם הזמנת חדר ל-6 לא בטוח תקבל.

יום 4 (7.7)

שייט במעבורת מג׳רזי לפסל החירות. מחיר 25$ לאדם. הזמנו מראש.

המעבורת עוצרת קודם באליס איילנד. שם נכנסנו למוזיאון המתאר את שהיית המהגרים שהגיעו לארצות הברית. היה מעניין לראות כמה יהודים הגיעו מאזור רוסיה במסגרת הבהלה לזהב. כיצד חפצי תפילה יהודיים היו משמעותיים שם ושלטים רבים נכתבו באידיש.

אחרי הסיור במוזיאון המשכנו בשייט לפסל עצמו. רבים אומרים לוותר על ההגעה לפסל עצמו, אבל הילדים וגם אנחנו הרגשנו שיש עוצמה בהגעה אליה ובעלייה למרפסת כדי להרגיש את העוצמה. במיוחד בפעם הראשונה בארצות הברית.

צפינו מהפסל על כל ניו יורק לפני שהגענו אליה. רואים את הגבהים של מנהטן, ברוקלין וקווינס. לאחר מכן נסענו להשלמת קניות בג'רזי גרדנס. בערב קנינו בפיצריה הכשרה באליזבת – יקר ולא מיוחד. משם למלון לאריזות לקראת החלק הבא NY CITY.

יום 5 (8.7)

נסיעה למנהטן והחזרת הרכב שם.
השארנו את המזוודות בחדר המזוודות של מלון סאן קרלוס ברחוב 50 סמוך ללקסינגטון אווניו, במיד טאון. בחרנו במלון זה כי הוא ידידותי לשומרי שבת. סיפקו לנו פלטה וגם מפתח שבת.

התחלנו להסתובב במנהטן העצומה. פתחנו בסניף כשר של דנקן דונטס ברחוב 34. הסתובבות בחנויות המיוחדות בשדרה החמישית וקניית אוכל לשבת במסעדת Colbe. קנינו בעקבות המלצות. היה נחמד לא מעבר. נראה שעדיף היה לקנות בכושר ד-לקס.

בדרכנו הרגלית חזרה עם האוכל למלון התחיל לרדת גשם שוטף. יחד עם רבים מהתושבים תפסנו מחסה בחנויות השדרה החמישית.

לאחר שעה שנראה היה שהגשם לא מפסיק, התקדמנו רגלית למלון. הגענו סחוטים וחלקנו עם סנדלים הרוסות…
צריך לקחת בחשבון את הגשם המפתיע בניו יורק.
נשארנו כבר בחדר במלון והתארגנו לשבת.
יצאנו לתפילת ליל שבת בחב״ד מידטאון. פגשנו ישראלים רבים וחזרנו לאכול במלון.

יום 6 (9.7)

בבוקר התפללנו בבית כנסת הספרדי ספרא הסמוך לסנטרל פארק. בית כנסת מאוד יפה עם קהילה נחמדה. לאחר התפילה היה קידוש בשרי עם שניצלונים, מיני מטוגנים, עוגות ופירות בחצר בית הכנסת.

מיד אחרי התפילה הלכנו הליכה ארוכה בסנטרל פארק מהקצה הדרומי לצפוני ואז הליכה רגלית ארוכה חזרה למלון. אכלנו סעודת שבת מאוחרת במלון ושינה כמעט עד צאת שבת.
במוצ״ש בשעה 22:00 יצאנו לטיימס סקוור שמהמם וצפוף בלילה. ראינו מופעי רחוב ואכלנו בפיצה בראבו הכשרה.

יום 7 (10.7)

בימי מנהטן החלטנו על אטרקציה מרכזית ביום (מוזיאון, תצפית והצגה) והשאר בהליכה די חופשית.
השארנו את המזוודות במלון סאן קרלוס לקראת מעבר בערב למלון זול יותר בקווינס.

התחלנו את היום במוזיאון הטבע המרהיב. בעבר המוזיאון היה חינמי. כיום הכניסה עולה 20$. אח"כ עשינו פיקניק בסנטרל פארק הסמוך. משם הליכה לאורך השדרה החמישית בחנויות הצפוניות כמו מייקרוסופט, אפל וחנויות בגדים שונות. הגענו למרכז רוקפלר שם נכנסנו לחנות הצעצועים המפורסמת FAO Swarch. שם נמצא הפסנתר המפורסם מהסרט ביג ובכלל צעצועים מיוחדים. ממש מוזיאון לצעצועים. סיימנו את היום בדיינר כשר חלבי נחמד ״קפה ירושלים״ ברחוב 36. יש שם פיצה, פלאפל, טוסטים ובשעות היום גם סלט בהרכבה עצמית, סלמון ותוספות.

בשעה 20:00 בערב נסענו עם מונית של שמואל עטיה +1 (646) 961-2527 נסיעה של רבע שעה למלון החדש והמומלץ home2 suites בקווינס.
המלון נקי עם חדרים מרווחים וצוות נחמד נמצא סמוך מאוד לתחנת סאבווי 39 .Av בקווינס. כך שניתן להגיע במהירות ויעילות למנהטן.
במלון מכירים את כללי הכשרות ויש רשימה של מוצרים כשרים. הבייגלים מגיעים לארוחת הבוקר ממאפייה כשרה, גבינות ארוזות כשרות, וופל בלגי מתערובת כשרה ורטבים סגורים עם הכשר (חלק מהדברים היו גם במלונות אחרים).

יום 8 (11.7)

לאחר שבועיים עם רכב צמוד וסופ״ש רגלי (לפחות 20,000 צעדים ביום) הכרנו את הסאבוויי.
ניתן לשלם בכרטיס אשראי/אפל פיי מבלי לקנות כרטיס אבל לא יותר מארבעה באמצעי תשלום אחד.
תוך כמה דקות היינו עם הסאבווי קו N בטיימס סקוור.
היינו בחנויות הרשי ו-M&M ומשם בעוד חנויות כמו נינטנדו שם הילדים נהנו לשחק.
אכלנו בבית קפה עם מאפיים מיוחדים Patis Bakery.
בשעה 16:30 הגענו לתצפית ה – Summit המדהימה.

הזמנו מקומות מראש. המחיר בשקיעה גבוה יותר משמעותית. העדפנו להגיע מוקדם וזה עדיין מרהיב. זו לא רק תצפית מקומות 91-95. המקום מעוצב ע״י האמנית יויאי קוסאמה. הרצפה כולה עם מראות ויש חדר עם כדורים כסופים מעופפים. אפשר לעשות תצלומים מרהיבים במיוחד. כולם התלהבו אצלנו.
לא לוותר!

אכלנו ארוחת ערב במסעדת מיסטר ברודוויי הכשרה המומלצת. יש מנות טובות, אבל לא מצדיקות את המחיר הגבוה לדעתנו.

יום 9 (12.7)

התחלנו את הבוקר בנסיעה בסאבווי לגרנד זירו. ראינו את האנדרטה לאסון התאומים, ביקרנו במרכז הסחר העולמי. משם הלכנו ברגל לוול-סטריט, ראינו את השור הזועם. דרך הלואר איסט סייד המשכנו ללכת לכיוון גשר ברוקלין המרהיב. חצינו אותו רגלית לכיוון ברוקלין. אם רוצים לקנות מזכרות, מצאנו שהמחיר הנמוך ביותר היה בדוכנים שעל הגשר.

הסתובבנו מעט בברוקלין ועשינו עוד קניות. חזרנו בסאבווי למלון והתארגנו ליציאה אחר הצהריים לארוחה ב – ״כושר די לאקס״. דיינר בשרי כשר נחמד ומשתלם. משם הלכנו לכבוד סיום הטיול לצפייה בברודווי במחזמר המרהיב: אלאדין. מומלץ מאוד!!

יום 10 (13.7)

נסיעה בסאבווי לכיוון ההיי ליין במערב מנהטן. קרוב לצ׳לסי מרקט חידשו מסילת רכבת ישנה לפארק פורח, כאשר ניתן ללכת על המסילה הישר ולצפות בהדסון.
מסיימים בפארק יפיפה עם אדניות על המים.
משם קניות אחרונות וארוחה טובה בקפה ירושלים.

הסעה ל – JFK שוב דרך שמואל עטיה. לפי סיכום מראש, הנהג עצר בקבר הרבי מלובביץ לתפילה וצדקה לפני הטיסה.